Peeke wrote:Mensen, ipv steeds kritiek te geven, kom eens af met oplossingen en gebruik die negatieve energie om u uit te leven op training.
peter.verhoeven@wielerbondvlaanderen.be
Ik kijk uit naar jullie constructieve mails
Meisje van 13j wordt gediskwalificeerd op Bk in Ottignies!!!
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
Er zijn in het verleden ivm de mtb, al verschillende voorstellen gedaan om alles te verbeteren, en probleempunten op te lossen.ka.dee wrote:Peeke wrote:Mensen, ipv steeds kritiek te geven, kom eens af met oplossingen en gebruik die negatieve energie om u uit te leven op training.
peter.verhoeven@wielerbondvlaanderen.be
Ik kijk uit naar jullie constructieve mails![]()
Echter, zoals ik zei, word er door bepaalde mensen daar gewoon gedaan of die voorstellen onbestaande zijn, het word genegeerd of afgedaan als 'zever'. in het verleden is dat al vaker aangekaart.
Niet alle mensen binnen de organisatie zijn zo - gelukkig - maar een paar elementen belemmeren wel het een goede werking van het ganse systeem. Zo word helaas het werk van de de rest ondergraven.
Een aantal ex-coaches hadden niet voor niks hun buik ervan vol.
Knap staaltje onkunde dit jaar was onder andere het geruzie weer met de EBBT, waarvan weer eens de renners slachtoffer werden.
Een organisatie besturen is niet makkelijk, en je kan nooit bij iedereen goed doen. Maar zoals het nu gaat, kan het nog een stuk beter.
ivm de aanpak van het 13 jarige meisje, het had geheel anders gekund. voor jongeren tot 14j zou men alternatieve straffen kunnen regelen bij een inbreuk tijdens een wedstrijd, ipv disqualificatie.
intussen dienen ze een informatief opgeleid te worden, dat vanaf 15 jaar, inbreuken bestraft worden met disqualificatie of andere.
Het echte wedstrijdniveau, word vanaf 15 jaar geteld. Daar komt alles veel meer in beeld (interclubs etc..). Al wat voor 15 jaar valt (Aspiranten) moet een leuke kennismaking blijven met de wielersport.
ivm informatief werken :
-------------------------------
bv, al een x aantal jaren, word gewoon vergunning afgeleverd en dat is het.
vroeger werd bij de 1e maal dat je een vergunning aanvraagde, bij aflevering een boekje met de reglementen mee bezorg, en een paar blz met beknopte info van de beleefdheidscode die moest nageleeft worden (bij inschrijving geen pet, helm enz op, en beleefd aanspreken van de comissarissen en organisatoren)
ondanks de jeugdige leeftijd van 15j, waren/werden we wel erg goed geinformeerd ivm reglementen. En dat wel vele jaren geleden.
Bij grote inbreuken met schorsing tot gevolg, werden we per brief op de hoogte gebracht, EN nog eens verduidelijkt in Cyclosprint.
Nu moet je alles van internet plukken... wie zijn weg niet weet, of gewoon geen pc heeft of mee kan werken, heeft pech.
Gesteld kan worden dat informatiewerking op dat vlak erop achteruit is gegaan, juist door modernisering. Omdat men het zichzelf makkelijk maakt.... 'vis het zelf uit' politiek (misschien groot uitgedrukt, maar het komt wel erop neer).
Ook dat was in het verleden al aangekaart door diverse personen.....zonder gehoor.
dus hier zijn alvast een paar punten aangekaart waar werk aan is.
-
wasbeer2006
- Mountainbiker
- Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest
Post by wasbeer2006 »
Dat de bond de regels naleefd vind ik niet zo vreemd. Als ze het niet doen staan er ook mensen op z'n kop.
Tuurlijk is het triest gezien de situatie, maar niet helpen is niet helpen, waar ligt dan de grens?
Het regelement aanpassen tot 18 jaar wel hulp? Is dat beter? kunnen ze straks veel minder zelf op die leeftijd heb je ineens die omschakeling.
Ze heeft toch fantastische gefiest dat weet iedereen, die komt er wel. Soms zit het mee en soms zit het tegen.
Lastig hoe dit in het vervolg tegen te gaan. Even simpel beredeneert een kettingbreuk bij een 13jarige is ook niet nodig het gebeurt ons waarbij er twee keer zoveel kracht op staat toch ook niet!
Tuurlijk is het triest gezien de situatie, maar niet helpen is niet helpen, waar ligt dan de grens?
Het regelement aanpassen tot 18 jaar wel hulp? Is dat beter? kunnen ze straks veel minder zelf op die leeftijd heb je ineens die omschakeling.
Ze heeft toch fantastische gefiest dat weet iedereen, die komt er wel. Soms zit het mee en soms zit het tegen.
Lastig hoe dit in het vervolg tegen te gaan. Even simpel beredeneert een kettingbreuk bij een 13jarige is ook niet nodig het gebeurt ons waarbij er twee keer zoveel kracht op staat toch ook niet!
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
wasbeer2006 wrote:Dat de bond de regels naleefd vind ik niet zo vreemd. Als ze het niet doen staan er ook mensen op z'n kop.
duidelijk dat jij niet met jonge rennertjes werkt, en niet weet hoe hun denkwereld in elkaar zit.
verder zeg ik, vanaf 15 jaar het reglement toepassen, en daarvoor altenatief werken, en ook informatief. (staat duidelijk te lezen..lees nergens 18jaar
een kettingbreuk vraagt niemand, dat is gewoon tegenslag.
verschil met oudere(n) is dat die wel zelf hun plan kunnen trekken voor reparatie.
dus wat dat betreft valt er niks te vergelijken met aspirantjes.
-
wasbeer2006
- Mountainbiker
- Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest
Post by wasbeer2006 »
Ik begrijp wel dat je naar een oplossing moet zoeken voor dit soort problemen. Maar laten we nou ook even reeel zijn.duidelijk dat jij niet met jonge rennertjes werkt, en niet weet hoe hun denkwereld in elkaar zit.
verder zeg ik, vanaf 15 jaar het reglement toepassen, en daarvoor altenatief werken, en ook informatief. (staat duidelijk te lezen..lees nergens 18jaar )
een kettingbreuk vraagt niemand, dat is gewoon tegenslag.
verschil met oudere(n) is dat die wel zelf hun plan kunnen trekken voor reparatie.
dus wat dat betreft valt er niks te vergelijken met aspirantjes.
Hoe vaak gebeuren dit soort dingen? (ik heb daar geen beeld bij)
Ze is 13 en rijd al zo goed die komt er wel. Ik werk inderdaad niet met jongere rennertjes maar heb wel met andere jongere sporters gewerkt.
Kinderen kunnen veel meer hebben dan je (wij volwassen) denkten en die verwerken dit echt wel hoor. Er zijn ergere dingen in het leven waar kinderen ook goed mee omgaan dus overdrijf en sport wedstrijd nou niet.
Tuurlijk baalt ze huilt ze mag ze ff iemand verrot schelden en met er fiets gooien. Maar een klein beetje realiteit mag ook wel.
Ik ben het niet met je eens dat een kettingbreuk gewoon tegenslag is, in 90% van de gevallen ligt dat toch echt aan de rijder (ik zeg niet dat dat bij haar het geval was).
Maargoed:
Een alternatief uitwerken tm 15
-wat zou jij dan voorstellen, want zomaar roepen hulp tot 15 jaar zal ook geen oplossing bieden. Ik denk toch dat je dan een voor iedereen duidelijk verhaal (plan) moet komen
-waar zou je de grens willen leggen (qua hulp)
-Mag je nationaal afwijken van het UCI regelement?