02/09/2007 Diest Marathon van de Demervallei

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Master of puppets
Mountainbiker
Location: OLYMPIA F1 XX1 Eagle, OLYMPIA BULLET XX1, OLYMPIA EGO-X FORCE CX

Post by Master of puppets »

BGT wrote:Vandaag ook hier gaan rijden. Mijn fietsmaat en ik hebben er een serieuze duurtraining van gemaakt. Bij mij thuis vertrokken naar diest (17 km), dan de 103 gebold en dan nog terug naar huis.
In totaal (met een beetje verkeerd rijden) 142 km op de teller en exact 6 uur onderweg geweest met een gemiddelde van 25,3.
Met het oog op de Bart Brentjens Challenge een goede training.
:drunk: amaai mijne frak !

Ik ben thuis vertrokken, goei 12km, voor de 67km te doen (tot nu toe mijn langste rit op de MTB !), op de rit zelf blijven we 5km samen en dan rijdt ieder zijn eigen tempo.. :wink: , ben binnen getaffeld met 26.4 avs (wel net op tijd voor de paal-dans act :lol: -> alles goe maar ik moet da afleren van nuchter te vertrekken 's morgens #-o -> de rit naar huis (wind vanvoor !) was een hel!, alles zwart voor mijn ogen.. -> ook den afstand ni gewoon denk ik :oops: -> 91 km op den monkey-bike :drunk:

maar ene keer thuis aangekomen zo blij als een klein kind -> conclusie: ferm rit met een heel "verzorgde" organisatie, alles was inorde dus..
Jokke
Mountainbiker
Location: Klein Attitude Race SS + Spark LTD 2011 & Spark SL 2016

Bevercrossers

Post by Jokke »

Hemd wrote:@ De bevercrossers Paal : Uw lege verpakking van whatever weggooien in de bos is redelijk NOT DONE ! Had veel goesting om u vd baan te rijden na mijn vraag waarom je dat deed !
(Waarom niet ?) Goed bezig , doe zo verder !

Als die mannen er zo'n ingesteldheid op na houden is er maar een manier om hun tot andere gedachten te brengen : boycot die mannen hun toertocht (in januari dacht ik).
Conrad
Mountainbiker

Post by Conrad »

Gisteren eens wat vroeger op gestaan om 's middags eens wat vroeger thuis te zijn, dus ging de wekker al om 6u45. Rustig ontbijtje genomen, al de spullen in mijn rugzak gestoken en op het gemakske naar FC Bareel vertrokken om daar aan de marathon te beginnen.

Ginder aan de tocht vertrokken rond 8u15. Het was er al redelijk druk, maar het veel heel goed mee. Het was direct vertrekken richting de eerste "gevaarlijke" afdaling(vind deze altijd plezant om te doen) in Molenstede en dan richting de weiden van Zichem. Beetje rond toeren nog in de geburen en de eerste bevoorrading was er al aan de Volvo garage in Diest. Snel nog een banaantje binnen geduwd en hup weer verder vertrekken.
Nu ging het richting Halen en Lummen. Veel nieuw stukjes leren kennen daar, wat altijd goed is als ge eens gaat trainen hé :lol: . Na de eerste bevoorrading werd het, zoals vele al zeiden, een deel plezanter. Paar singletrack stukjes gehad ook. Na de tweede bevoorrading ging het terug richting Diest. Het stuk in Schaffen met de kleine hellingkes die kort op mekaar volgende was wel shiek om te doen.
Ben dan Fonske, zoals vele ook tegen gekomen aan de Aquarius stand. Was wel ne grappige jonge die daar stond. Bij elk blik dat hij opende moest hij blijkbaar iets zeggen. Was wel lachen. Na de aquarius stand ging het via de omwallingen van Diest richting FC Bareel terug.

Ondanks het feit dat het inderdaad niet een Ardennengevoel gaf qua hm's, heb ik me enorm geamuseerd gisteren. Fijn parcours, zeker als je van de omgeving bent, het ging zelfs redelijk goed bij mij (21 avs), goed georganiseerd, die gekleurde bandjes, gratis hersteldienst, enorm grote parking, gezellig bedoeling na de tocht, hotdogske, goede bepijling als splitsingen,...

Ivm de "luller", die had blijkbaar ook even ruzie met iemand van Aarschot/toptours club, met een vrouw, weet niet over wat eht ging, maar de vrouw in kwestie was blijkbaar wel redelijk kwaad... Hoewel ik de "luller" op momenten echt wel grappig vond. Speelde trouwens ook goeie muziek!

Ah, en trouwens, Fons, aangename kennismaking na de tocht hé. Eventjes met je aan tafel gezeten. Goed dat je terug TT's gaat filmen!

Enfin, UB'ers, seeya next year!
board
Mountainbiker

Post by board »

board wrote:zeer intressant, denk dat ik gaan afkomen!

#-o

Snik ben der ni geraakt, S'avonds wa laat gaan slapen en beetje gedronken en s'mogens er ni uit geraakt. Volgende keer beter zeker. :-?
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

heel de ploeg van de united bikers dankt alle 1539 aanwezigen
=D> =D> =D>

een vlug herstel toegewenst aan de paar ongelukkigen die ten val kwamen

we nemen alle kritiek ten harte om volgend jaar nog beter te doen

tot op één van de volgende toertochten
stivo
Mountainbiker

Post by stivo »

Toevallig iemand zwarte armstukken gevonden?...ik heb deze uitgedaan aan de derde bevoorrading (na 60km) en in mijn achterzak gestoken (ineengevouwen als een paar sokken).
Aan de finisch vastgesteld dat ik ze ben kwijtgespeeld #-o
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

stivo wrote:Toevallig iemand zwarte armstukken gevonden?...ik heb deze uitgedaan aan de derde bevoorrading (na 60km) en in mijn achterzak gestoken (ineengevouwen als een paar sokken).
Aan de finisch vastgesteld dat ik ze ben kwijtgespeeld #-o
welke afstand heb je gereden?
ik zal eens navragen bij de mensen die aan de bevoorrading stonden
Stinobi
Mountainbiker

Post by Stinobi »

Degelijke tocht die traag op gang kwam, maar de sfeer en de organisatie was geweldig =D> .

Tijdens een afdaling na de 1e bevoorrading was ne maat gevallen. Gelukkig dat de madam altijd zo hard zaagt dat ik altijd ne GSM op zak moet hebben! [-o<
Direct den 100 gebeld en daar stonden we dan met 2 mensen en 4 fietsen (ongelukkige + kameraad met den ambulance mee). Een 2e geluk dat er ne noodnummer stond op de armbandjes zodat de kerels met hun coole 70's VAN die veeel lawaat maakte ons kwamen helpen met de extra fietsen. =D>

Nog ne merci aan al de bezorgde mountainbikers die mij konden vertellen wat de dichtst bijzijnde straat was en aan die paar mannen dat ter plekke nog wat geholpen hebben!

ps. de ongelukkige heeft ne gebroken ellenboog en er moet een pin in zijn schouder gestoken worden dacht ik (gescheurde ligamenten ofzo? Denk ni dat het gebroken was, maar ik ben ni zeker)
stivo
Mountainbiker

Post by stivo »

Beny wrote: welke afstand heb je gereden?
87km...
De armstukken zijn van "assos"
TEAM SAFETY JOGGER
Mountainbiker

Post by TEAM SAFETY JOGGER »

Conrad wrote:Gisteren eens wat vroeger op gestaan om 's middags eens wat vroeger thuis te zijn, dus ging de wekker al om 6u45. Rustig ontbijtje genomen, al de spullen in mijn rugzak gestoken en op het gemakske naar FC Bareel vertrokken om daar aan de marathon te beginnen.

Ginder aan de tocht vertrokken rond 8u15. Het was er al redelijk druk, maar het veel heel goed mee. Het was direct vertrekken richting de eerste "gevaarlijke" afdaling(vind deze altijd plezant om te doen) in Molenstede en dan richting de weiden van Zichem. Beetje rond toeren nog in de geburen en de eerste bevoorrading was er al aan de Volvo garage in Diest. Snel nog een banaantje binnen geduwd en hup weer verder vertrekken.
Nu ging het richting Halen en Lummen. Veel nieuw stukjes leren kennen daar, wat altijd goed is als ge eens gaat trainen hé :lol: . Na de eerste bevoorrading werd het, zoals vele al zeiden, een deel plezanter. Paar singletrack stukjes gehad ook. Na de tweede bevoorrading ging het terug richting Diest. Het stuk in Schaffen met de kleine hellingkes die kort op mekaar volgende was wel shiek om te doen.
Ben dan Fonske, zoals vele ook tegen gekomen aan de Aquarius stand. Was wel ne grappige jonge die daar stond. Bij elk blik dat hij opende moest hij blijkbaar iets zeggen. Was wel lachen. Na de aquarius stand ging het via de omwallingen van Diest richting FC Bareel terug.

Ondanks het feit dat het inderdaad niet een Ardennengevoel gaf qua hm's, heb ik me enorm geamuseerd gisteren. Fijn parcours, zeker als je van de omgeving bent, het ging zelfs redelijk goed bij mij (21 avs), goed georganiseerd, die gekleurde bandjes, gratis hersteldienst, enorm grote parking, gezellig bedoeling na de tocht, hotdogske, goede bepijling als splitsingen,...

Ivm de "luller", die had blijkbaar ook even ruzie met iemand van Aarschot/toptours club, met een vrouw, weet niet over wat eht ging, maar de vrouw in kwestie was blijkbaar wel redelijk kwaad... Hoewel ik de "luller" op momenten echt wel grappig vond. Speelde trouwens ook goeie muziek!

Ah, en trouwens, Fons, aangename kennismaking na de tocht hé. Eventjes met je aan tafel gezeten. Goed dat je terug TT's gaat filmen!

Enfin, UB'ers, seeya next year!
Hier de "Luller" van dienst. :-D :-D :-D Het is niet gemakkelijk om een hele voormiddag te "lullen". Bij de vrienden bikers kon ik al eens over de schreef gaan, die kennen mij. Dat geval met de Knoet, zoveel had ik nu toch niet verteld. Mischien ne slechte dag, hiervoor mijn excuses. Het was zeker niet de bedoeling om mensen te kwetsen. Bij navraag bleek echter dat er al een beetje onvrede was voor dat ze binnenreden :-? . Het zijn mijn zaken niet. Voor diegeen die het niet doorhadden, het was van in het begin tot op het einde "gezever en "gelul". :lol: :lol: :lol:
En nu zijn we uitgeluld. :P
Post Reply