Sleuteldagen
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
-
Charlie Big Potato
- Mountainbiker
Post by Charlie Big Potato »
Het balhoofd van mijn vriendin haar mtb begint wat te kraken, dus in het onderhoud hiervan ben ik ook zeker al geïnteresseerd!
- Angelo.
- Mountainbiker
Ik wil gerust mijn beperkte kennis delen.
Ik ben op de hoogte van de volgende dingen:
- Volledig opbouwen van een mtb
- Afstellen van versnellingen en remmen, zowel V-brake als schijfrem. Ontluchten kan ik uitleggen maar niet voordoen daar ik niet over het materiaal beschik.
- Onderhoud van naven, balhoofd, trapas, ....
- Opbouwen, rond en rechtmaken van een wiel
- Heb notie van het servicen van demper en vork.
Ik ben woonachtig te Dilsen-stokkem, Limburg
Ik wil dit gerust allemaal aan mijn medemens uitleggen maar men moet wel begrijpen dat ik niet syntra ben en ik niet per week uren hieraan kan besteden.
Ik ben op de hoogte van de volgende dingen:
- Volledig opbouwen van een mtb
- Afstellen van versnellingen en remmen, zowel V-brake als schijfrem. Ontluchten kan ik uitleggen maar niet voordoen daar ik niet over het materiaal beschik.
- Onderhoud van naven, balhoofd, trapas, ....
- Opbouwen, rond en rechtmaken van een wiel
- Heb notie van het servicen van demper en vork.
Ik ben woonachtig te Dilsen-stokkem, Limburg
Ik wil dit gerust allemaal aan mijn medemens uitleggen maar men moet wel begrijpen dat ik niet syntra ben en ik niet per week uren hieraan kan besteden.
- KoenVAG
- Mountainbiker
- Location: Merida Matts TFS 900 Vbrakes 20" + Selle Italia C2 GelFlow
Dat wil en moet niemand, de hoofdbedoeling is samenkomen en een gezellige namiddag hebben. Wat erbij komt is wat technische kennis opdoen.Ik wil dit gerust allemaal aan mijn medemens uitleggen maar men moet wel begrijpen dat ik niet syntra ben en ik niet per week uren hieraan kan besteden.
Druk, stress en andere minpunten hebben we al genoeg van ma tot vr hé
zeer goed initiatief. Ben zelf ook van Vlaams Brabant dicht tegen Brussel maar mijn kennis is te vergelijken met die van ne 7 jarige met ne fisher-price fiets.
Effe offtopic: Kent er iemand plaatsen waar er in avondschool fietsmechaniek wordt gegeven. Liefst in de buurt van Oostende vermits ik in de week mijn avonden ginder doorbreng.
Effe offtopic: Kent er iemand plaatsen waar er in avondschool fietsmechaniek wordt gegeven. Liefst in de buurt van Oostende vermits ik in de week mijn avonden ginder doorbreng.