15/08/07 Mountainbike XL - Poperinge

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...

Wie kent de Casselberg?

Poll ended at Wed 22 Aug 2007 22:01

Nog nooit van gehoord (of is die dezelfde als de Cats?)
24
27%
Ja, al een paar keer beklommen. Niet mis...
27
31%
Echt chic, moet je doen.
32
36%
Ooit eens beklommen maar niet speciaals.
5
6%

Total votes: 88

sean braire
Mountainbiker

Post by sean braire »

jocca wrote:alé hup, net de laatste radarbeelden gezien en de voorspellingen voor morgen en ik ga nog vlug mijn modderbanden eraf kieperen en mijn combi NN en RR opleggen in de 2,25 variant. Ik hoop dus op droog weer en zeer veel onverhard. :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:

edit 23.30 de dikke NN en RR er just op en begint het nu just niet te regenen ... enfin we zien wel wat het geeft. Nu vlug nog efkes wat slapen.
Jaja, Jocca ze zou kunnen gelijk hebben door je Combi's te monteren. Vannacht is hier "slecht" 5L regen gevallen...
mtbkris
Mountainbiker

Post by mtbkris »

Mooie tocht,volledig af,volgend jaar terug by deftig weer. =D>
Is het bollen naar daar waard(100km).
De trappen in afdaling zwarteberg waren link,verslikte me byna by laatste trede.
De hevige wind maakte het extra zwaar,parcours lag heel goed.
Er lag 1 glibberige strook naast beekje of zo,iemand dat stuk op bike gebleven in die bruine zeep?
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

Haha ik mag hier blijkbaar als eerste mijn commentaar geven op deze schitterende marathon.

Deze morgen moet ik ergens het treintje hebben gemist alhoewel ik al in de zaal aanwezig was om 7.15h deze morgen.
Rond 8u wat rondgekeken en dan uiteindelijk maar vertrokken.
In de beginne wat rustig gehouden. Mijn bikemakker wou er 80 doen maar ik probeerde hem door het rustige tempo dat ik erop naliet om hem te lokken voor de XXXL waar ik uiteindelijk in slaagde.

Het parcour van en naar de cassel vond ik minder maar hetgeen we er voor kregen op en rond de Cassel was het toch meer dan de moeite waard om tot ginds te rijden. Ook de bevoorrading daar met de rijsttaartjes die even vlug verdwenen als ze waren gekomen. Sean braire vertelde mij daar dat een groepje met o.a. Jocca en lichteveldenaorke al weg waren en spraken over gemiddeldes van 24/25 km/u. Ik ben eens benieuwt wat het eindresultaat daar van is geweest.
In ieder geval is dat forumtreintje serieus ontspoort want overal op de weg vond ik verhakkelde wagonnetjes op de weg. Ik was al lang blij dat ik de forumtrein deze ochtend niet was tegen gekomen.

Op km 84 had ik genoeg van ons slakkengangetje aan een gemiddelde van amper 17.4km/u en was ik klaar om de strijd aan te binden met al wie mij vooraf met veel overtuiging hun achterwiel lieten verkleinen in mijn gezichtsveld. Het was echt een waar genoegen om al die moegestreefde renners een poepje laten ruiken.
Mijn collega biker heeft de 125km afgemaakt en was fier op zijn prestatie.

Wat de organisatie betreft. Voor mij was alles schitterend in orde net zoals vorige jaren en deze tocht zal zolang ik hem kan en mag rijden in mijn agenda verschijnen.

Een dikke proficiat aan de voltallige organisatie en tot volgend jaar.
=D> =D> =D> =D> =D>

Het enig puntje kritiek die ik steeds en veel te horen kreeg was dat de bevoorradingen niet in orde waren. Te veel geld voor wat je kreeg en de aanvulling liet soms te wensen over.
Nu dat is niet mijn mening want ik vond de bevoorradingen meer dan voldoende.
Fuerzabert
Mountainbiker

Post by Fuerzabert »

Ook terug van de 100 km. Mooie, schitterende tocht die meer dan de moeite waard was. Wel even opmerken dat er uiteindelijk 112 km op de teller stonden en dat er 1529 hm werden afgelegd op dit traject. Voor sommigen zijn die extra km's wel dodelijk na zo'n tochtje.
Wat het parcours betreft: super! Ik denk niet dat er meer mogelijkheden zijn. Alles werd ten volle benut en het was dan ook telkens genieten.
De bevoorradingen vond ik dan weer minder. Enkel sinaasappels, banaan en wat peperkoek. Voor die 7 euro mocht het inderdaad meer zijn. Ik lees hier wel dat er rijsttaartjes waren maar die zijn dan toch wel héél vlug verdwenen. Ze hadden beter die koekjes die je kreeg bij de meet aan de bevoorrading gepost.
Maar kom, genoeg geklaag want dit blijft toch wel de topper van de Westhoek!
Proficiat mannen! En tot 1 september (in het iets vlakkere) Wevelgem?
Tambar
Mountainbiker

Post by Tambar »

Vandaag ook afgezakt naar poperinge en t zal niet de laatste keer zijn!!
Supertof parcours (bijna 130 km op teller, 1 maal verkeerd gereden => eigen fout), alles wat de streek aanbiedt, zat erin !!
Zeer goede bepijling
Bevoorradingen kunnen beter (een gewoon koekje, niet iedereen lust peperkoek) en vooral deftige sportdrank, geen brol van ice-tea of flauwe siroopdrank, je zit tenslotte meerdere uren op de fiets!!
Zeer goede en krachtige douches en bike-wash.

Tot volgend jaar!

Bart
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

nebraz M/29j. wrote:
Deze morgen moet ik ergens het treintje hebben gemist alhoewel ik al in de zaal aanwezig was om 7.15h deze morgen.
Rond 8u wat rondgekeken en dan uiteindelijk maar vertrokken.

Sean braire vertelde mij daar dat een groepje met o.a. Jocca en lichteveldenaorke al weg waren en spraken over gemiddeldes van 24/25 km/u. Ik ben eens benieuwt wat het eindresultaat daar van is geweest.
In ieder geval is dat forumtreintje serieus ontspoort want overal op de weg vond ik verhakkelde wagonnetjes op de weg.
- We waren er ook al van 7.45 en zijn rond 8.05-10 vertrokken. (stonden aan inschrijving)

- Dat groepje op de Cassel met Jocca bevatte mij niet hoor. Ik was dan allang gesneuveld en wat achtergebleven. Mijn gemiddelde lag dan al sterk onder de 20. Je kan me wel als verhakkeld wagonnetje tegengekomen hebben. Over de ervaringen van de forumtrein op de 120 laat ik de anderen wel aan het woord, maar ik kan wel meedelen dat niet iedereen de 120 heeft gehaald. :wink:
gulleke
Mountainbiker

Post by gulleke »

Tambar wrote:Vandaag ook afgezakt naar poperinge en t zal niet de laatste keer zijn!!
Supertof parcours (bijna 130 km op teller, 1 maal verkeerd gereden => eigen fout), alles wat de streek aanbiedt, zat erin !!
Zeer goede bepijling
Bevoorradingen kunnen beter (een gewoon koekje, niet iedereen lust peperkoek) en vooral deftige sportdrank, geen brol van ice-tea of flauwe siroopdrank, je zit tenslotte meerdere uren op de fiets!!

Tot volgend jaar!

Bart
Superritje, inderdaad ruim 128 km op tellerke. Avg. 18,0 wat wil zeggen iets meer dan zeven uurkes op diene velo.
Een aanslag op mijn achterwerk was het wel :-? , maar de beentjes konden gerust nog een paar kilometerkes verder :wink: .
Tfietske en tmanneke derop blinken alweer zodat we nu effe nog een paar Leffes of den Zeeddijk kunnen gaan drinken.
Organisatie dik in orde =D> =D> =D> volgend jaar zeker terug :bounce: :bounce: :bounce:
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Ja mannekes , zojuist nog eens 12 pannekoeken gegeten , dank u vrouwke we kunnen weer schuifelen.
Deze morgen om 8u05 vertrokken met een klein forumtreintje , max 10man. 5 Minuten later dan voorzien en die zou ingehaald worden zei er enen en inderdaad Hanzi en Jocca zorgden onmiddellijk voor een rekkerke met stroken voornamelijk tegen wind.
We reden er met een 3tal CP,Slkcrosserke enkele 100m achter.
Boven op de Cassel heb ik mij efkes gezet om wat uit te rusten , want het was nodig , aanloop in de zompige weide en dan de volledige klim tot aan de 2de bevoorrading.
Vanaf de 2de bevoorrading rustig mijn tempo gereden , maar toch terug bij de trein geraakt die al heel wat trager reed.
Aan de 3de bevoorrading spraken er al van een kortere afstand te nemen, hun relaas volgt nog wel.
Voor mij was het vanaf km 70, kramp , snot in de kop , pijn in de nek , maar op eigen tempo en nu en dan een wandelingske en niet plooien.
Op de 4de bevoorrading (km90) Hanzi nog gezien. Slijkcrosserke reed vandaag niet op Picon en was er al vandoor.
Verder alleen de 120 gevolgd smakkende naar de laatste km's want die zouden met wind zijn, net voor de Kemmel met terug een kramp , Nebraz zien voorbijkomen met zijn klein koffiemolentje, mooi om te zien , er zat nog heel wat dash op. Nu blijkt hoe dit komt.
De steentjes zelf van de Kemmelberg nog opgeraakt en dan geprobeerd nog wat gazze te geven om bij Nebraz te geraken aan de bevoorrading van de 104km , maar hij was er al vandoor of niet gestopt.
Gelukkig maar 1 bergske meer de Scherpeberg en dan eindelijk
de afdaling gedaan naar Poperinge met wind in de rug.
De forumtafel bezocht mij neergeploft en na 2 minuten terug rechtgestaan want ik zou niet van mijn stoel geraakt zijn wegens kramp en dit bleek inderdaad zo eens aangekomen aan de auto. Fietske erin en weg ermee.
Onderweg nu en dan een scheutje in een been.
Dank u Poperinge om mij terug eens goed te laten afzien hebben.
Volgend jaar ben ik er terug en hoewel ik geen marathonman ben terug voor de langste afstand.
Deze tocht blijft een must en wordt mijn jaarlijkse afziendag.
sean braire
Mountainbiker

Post by sean braire »

Tambar wrote:Vandaag ook afgezakt naar poperinge en t zal niet de laatste keer zijn!!
Zeer goede bepijling

Tot volgend jaar!

Bart
Even over de bevoorradingen. Dit is een punt die we telkens weer goed willen verzorgen. We kopen daarvoor hopen peperkoek, cake, broodpudding en in minder mate rijsttaartjes. Daarnaast schaffen we ons zo'n 400 euro (!) fruit aan. De kritiek vind ik eerlijk gezegd een beetje overdreven. Natuurlijk, als het net op is, heb je er geen boodschap aan.

De sportdrank : Het was Sportstech met Ice tea smaak (geen aangelengde ice tea of zo). Ik vond het ook niet echt appetijtelijke om aan te zien maar nadat ik ervan proefde, nu ook weer niet zo slecht. Weet dat je sportdrank drinkt voor de inhoud en niet voor de smaak...
Met overal cola te serveren zouden we misschien beter scoren maar wat ben je met al die korte suikers?

Toch bedankt voor de vele lovende commentaren!
'T groot mes
Mountainbiker
Location: Olymîa F1-X, Olympia IRON,Trek Fuel EX, Trek remedy 650B, Trek Slash 650B,

Post by 'T groot mes »

Prachtig parcour, perfecte uitpijling (hier kunnen heel veel organisatoren wat van leren) en naar mijn mening een perfecte bevoorrading zowel op gebied van inhoud en van plaats. Aan de inrichters trek u dat gezuur niet aan je kan nooit voor iedereen goed doen. Amai voor die gene die 7 euro veel vinden voor zo een tocht dan heb ik al veel tochten gereden die veel meer kosten en geen stuiver waard zijn die bepijling alleen is me al 7€ waard
deze tocht was supppppppeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrr
en tot volgend jaar.129 km genoten op mijn fietsken. =D>
Post Reply