01/07/07 Oud-Heverlee

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Frenske wrote:
kawa wrote: Zal er op letten, als jij ne witte C'dale ziet met een Trek 9.8 erachter (of ervoor :oops: ) ... dat zijn Frenske en ik.
Dus den hardtail genomen. Dan kunnen we nog eens doorrijden. :roll: :lol:
Dan kunnen we ook ineens voor de 100 gaan he :^o , met al die training die je van de week gehad hebt :-D
tot morgen :wink:
Ben iets na zeven bij u, 't is een klein uurke rijden.
ghost rider
Mountainbiker

Post by ghost rider »

de apen zijn van de partij :-D
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Supertocht =D> =D> =D>
Dat ik hier niet eerder ben komen rijden.... #-o
Zeer mooie streek, heb wel maar de 45km gereden.
Je merkt hier wel dat er veel rijders tussen zitten die nog niet veel technisch werk a la Ardennen hebben gereden, technische klims en ferm afdalingen werden soms een beetje opgehouden maarja, 't is een tt voor iedereen he. Ik heb me echt geamuseerd.

Op 37km hebben enkele flauwe plezanten de pijlkes verdraaid :evil: Daar waar je langs "de muur" omhoog moest rijden hadden ze de pijlkes naar links gedraaid, natuurlijk iedereen linksaf maar geen pijlen meer te zien....

Het enige wat ik een beetje spijtig vond was dat de bevoorrading pas op 2/3de van de tocht was en dat de Cola Zero Camionette vrij laat was, we waren net binnen toen ze aankwamen... 11u10

Maar dit kan mijn positieve indruk van deze tt niet doen veranderen, volgend jaar ben ik terug van de partij :wink:
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

45 km gedaan wegens geen conditie :oops:
Ik ken de streek en het was mooi maar zeker niet te zwaar. Hier en daar een plas maar nergens overdreven vettig, enkel beneden aan het begin van de lianenklim lag het wat vettig maar voor de rest was het parcours OK.

Maar ondanks het mooie parcours ben ik een klein beetje ontgoocheld thuisgekomen :(

Het begon al aan het vertrek: geen bewaakte fietsenstalling! Zo een groot evenement en dan hebben ze geen inspanningen gedaan voor een bewaakte fiestparking. EN GA ME NIET VERTELLEN dat die er wel was, er stond idd een tafel maar er zat niemand van de organisatie. Als je toch een fietsparking opzet, dan MOET er iemand zitten van het moment dat de eerste fietsers ´s morgens toekomen. PUNT :evil:

Ik heb een lidkaart van zowel MTB.be en O2-bikers maar die vrouwen aan de inschrijving weigerden mij korting te geven. Ook al zei ik dat het op hun site stond ... maar noppes, enfin dan maar 3,5 euro betaald. Het is het einde niet maar de Leffe heb ik thuis gedronken en niet in de kantine :evil:

Ik heb nergens een routeplan zien hangen, da´s wel handig om toch ongeveer te weten in welke richting de tocht gaat. Jammer.

De bepijling was OK maar op een belangrijke plaats, aan de splitsing aan het kasteel van Savenel wezen de pijltjes naar links waardoor ik en een pak andere renners verkeerd gereden ben, normaal moest je aan de zandklim omhoog gaan vermoed ik. Enfin, dit is NIET de schuld van de organisatie. Er zijn helaas nog altijd zeveraars die helemaal niks kunnen verdragen :evil:

De slangen aan de afspuitstand waren veel te kort, veeeel te kort.

Enfin, ik hoop dat ze er volgend jaar terug wat meer werk van maken want ze hebben toch enkele steken laten vallen.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Schijfrem wrote: De bepijling was OK maar op een belangrijke plaats, aan de splitsing aan het kasteel van Savenel wezen de pijltjes naar links waardoor ik en een pak andere renners verkeerd gereden ben, normaal moest je aan de zandklim omhoog gaan vermoed ik.
Dat is die plaats waar ik het ook over had. Het pijltje tegen die weipaal was omgedraaid en een ander stond heel los in de grond richting links wat mij dus deed vermoeden dat er kwaad opzet in het spel was.
Weipaal terug omgedraaid en rechtdoor gereden, na 500m de volgende pijlkes al tegengekomen.
Spijtig, maar de organisatie kan hier idd. niks aan doen.
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

ik zat dus echt rotslecht vandaag. vanaf de eerste tot de laatste kilometer afgezien. heb dus maar de 45 gedaan. toen ik het bordje met: nog 5 kilometer zag staan, ging het effe goed en heb ik nog 5 km alles eruit geperst. wel bijna gevallen aan een opstroppinkje in een afdalinkje en wel eens verkeerd gereden. heb de steile en de steilere klim gedaan (bordjes stonden verkeerd denk ik) voor de rest weinig comentaar, alleen dat de bevoorrading iets (veel) vroeger mocht zijn. ook een gast gezien die een beetje bandenpech had. heb hem zeker 4 keer plat zien staan. :-?
Mister No Chaïn
Mountainbiker

Post by Mister No Chaïn »

Ook wij zijn voor de 45 km gegaan, nog met de fiets heen en terug naar huis bracht mij toch al op een schappelijke 73km. Schitterend parcours met plezante afdalingen en stevige klimmetjes, beter vind ik je in de Vlaanders denk ik niet ...

2 maal verkeerd gereden maar 2 keer onze eigen fout, na een snelle afdaling is 1 blik blijkbaar niet genoeg om de richting te bepalen :lol:. De eerste keer had ik een klad van 10 mtb'ers mee de verkeerde richting ingestuurd 8-[. Op de steilste klim van de dag mijn medebiker met zijn ketting tegen die boordsteen gestoten, merci aan de biker voor het mogen lenen van zijn ponske!

Kwa organisatie was de TT voor mij al geslaagd toen ik mijn groen papiertje mocht afgeven aan die 2 schone miekes :drunk:
luke
Mountainbiker

Post by luke »

Wederom een prachtige tocht.
Het zonneke was er deze keer ook bij.
Voor mij blijft het een topper met een pracht parcours en een schitterende organisatie, dito bevoorrading =D>
Genoten tot en met, alleen spijtig dat ik maar 45 km aankan.
Tegen volgend jaar misschien meer trainen ?
Illya
Mountainbiker

Post by Illya »

mooie tocht voor de eerste keer dat ik hier kwam en het is goed meegevallen de bevoorading was super er was zelf een smeermiddel voorzien en dat kon ik wel gebruiken na 70km weet iemand hoeveel hm het hier waren op de 100km mij zien ze hier zeker nog is terug
dirty-4
Mountainbiker

Post by dirty-4 »

Proficiat aan de downhillbikers, :wink: . toch wel steviger dan de 100 km vorig jaar. dit jaar 84 km (65 + heen en terug) gedaan aan 18 gemiddeld. ze mogen het met reden ne classic noemen ! nu zwaar uitgeteld, amai. extra training dringt zich op, :-D
Post Reply