08/07/07 bolland

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

scelter wrote: Ik ben dit jaar al minstens een keer of 25 in de walen gaan rijden en dit was echt de slechtste bepijling tot nu toe. Dat ze in de bos niet mogen spuiten begrijp ik, maar gebruik dan gewoon overal witte kalk en maak aub die pijlen wat groter en zonder die B erbij, want dat maakte ze gewoon onleesbaar. Die "RETOUR" bij die groene pijl na dat rondje was zo klein en onduidelijk dat ge wel moest stoppen om het te kunnen lezen. De doorgetrokken strepen op paden waar je niet inmoest lagen er een meter of twee in zodat je al verkeerd aan het rijden was eer je ze zag. De pijlen stonden ook veel te kort op de bocht zodat ik een paar keer vol in de remmen moest om mijn bocht te kunnen maken.
Zonder die B er bij zouden de mensen van de grote toer in de problemen gekomen zijn, want op een bepaald moment stonden er nog kalkpijlen op de grond van een andere toer...

Is trouwens absoluut een schitterende training voor den Ironbike, want daar worden we zeven dagen met een pijltje-B rondgeleid !

Ik vind trouwens persoonlijk dat het vinden van pijlen een element is dat bij een marathonbiker hoort. Niet alleen hard kunnen stoempen hoort daar bij, ook weten hoeveel je moet eten, hoeveel je moet drinken, en... waar de pijltjes te vinden...
Berthold
Mountainbiker

Post by Berthold »

jocca wrote:indd een van de beste en meest gevarieerde heuvelachtige tochten die ik ooit gereden heb.

Iemand een idee van de hoogtemeters op de 91 km?

greetz

jocca
Op mijj polar, 1860 hm en 93.3 km.
Super rit ! Je voelt toch onmiddelijk als een parcours door echte Mtbikers getekend is ! =D>
Ah ja klein min-punt, onveilige kruispunten, ik ben een keer of twee, met wat snelheid op een grote baan beland en die was amper gesignaleerd. Ze zouden meer driehoeksken voor ons en voor de autos moeten plaatsen. Zoniet perfekte organisatie en ik vond de bepijling heel korrekt. En de streekschotel...mmmm... :-D
Last edited by Berthold on Mon 09 Jul 2007 09:37, edited 1 time in total.
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

Berthold wrote:
jocca wrote:indd een van de beste en meest gevarieerde heuvelachtige tochten die ik ooit gereden heb.

Iemand een idee van de hoogtemeters op de 91 km?

greetz

jocca
Op mijj polar, 1860 hm en 93.3 km.
Super rit ! Je voelt toch onmiddelijk als een parcours door echte Mtbikers getekend is ! =D>
oei dan valt dit dik tegen voor mij, ik meende ergens gelezen te hebben dat er 2200 zouden zijn ... :(
cateye
Mountainbiker

Post by cateye »

HALLO SNELLE MANNEN

IKKE GISTEREN ULLE GEFILMD, MEER OP
http://WWW.BIERKARBOYS.BE
Heb er een vakantiemuziekske bijgedaan

En wat doet dien blauwe hier weeral te voet ?
http://pix1.telenet.be/S5v0VPVpA4rCN6cZ ... /bol30.jpg

Groeten
Ivan
Rode Kogel
Mountainbiker

Post by Rode Kogel »

waar vinden we de foto's? iemand nog de site in zijn geheugen opgeslagen?

de pijltjes.. kan beter en ik ben meerdere keren verkeerd gereden maar ik heb van deze marathon GENOTEN! vond het mooi en verrassend. kreeg wel 'schrik' in de benen toen we de start plaats van la reid passeerden! leuke afwisseling met steile klimmetjes, prachtige vergezichten, nossen, beekje omhoog, beekje omlaag, slingerend naar boven en telkens dat riviertje door rijden. fun ook nadat ik tegen een tak ben gereden en bil bloedde, extra verluchting aan de kapotte broek! bedankt mario en kristof voor de fun onderweg. volgende week kom ik nog bekenden tegen op de salzkammerguth. leuke sfeer en BUFFET na aankomst. kortom deze doe ik zeker nog. :-D
Berthold
Mountainbiker

Post by Berthold »

Rode Kogel wrote:waar vinden we de foto's? iemand nog de site in zijn geheugen opgeslagen?
http://www.eventsfoto.be/
als ik goed gelezen heb, was de zelfde lange man dan in Olne-Spa-Olne
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

Echt genoten van deze schitterende tocht. Door de vernieuwingen zat er nu voor iedere goesting wat in. Zowel de vlammers, de kamikazes, de pluimgewichtklimmertjes als de triallers kregen hun goesting. Vooral de Vesdervallei-tracks waren soms adembenemend. In het heenrijden in de buurt van Nessonvaux een aaneenschakeling van onverwachte st-kes.
De gekende Ninglinspo-paadjes zorgen altijd voor het puurste mtb-plezier. In de omgeving van La Reid kwamen we dit jaar op gekende Ardennes Trpohy-trajecten, al dan niet in de juiste richting.
Terug naar de Vesdervallei, en dat begon meteen goed met vanaf het kasteel van Banneux die op en vooral neer hobbelende st naar het uitzichtpunt (spijtig dat je hier te geconcentreerd moets rijden om te genieten van demachtige uitzichten) en dan recht naar beneden. Vroeger was het dan nog 1 maal de vallei uit naar boven en dan vlammen naar Bolland, maar niet zo dit jaar. In Goffontaine hadden ze nog eens een super steile klim vanonder het stof vandaan gehaald, om dan nog eens het laatste van je te vergen in de wei die alsmaar steiler werd (in geen 10 jaar dit paadje nog gedaan). Ik denk dat zelfs de WK-parcours-bouwers dit over het hoofd hebben gezien - overigens in dit gedeelte van het parcours vele WK-paadjes gedaan, maar dan in tegengestelde richting. Ook zo de laatste smalle paadjes in het bos van Tribomont.
En dan nog een goeie 10 km vlammen naar de wei-slalom : alles wat ik nog had eruitgeperst om toch nog "goud" te halen.

Voor mezelf : de conditie zit goed. Van in het begin er een klinkt-het-niet-dan-botst-het-tempo op na gehouden, en door de lange tochten van de voorbije weken (RDHF - l'Ardennaise - Vielsalm) goed volgehouden. Op de steile klimmetjes 2 maal naar Johan teruggereden, maar de laatste 10 km heb ik hem met zijn 8 dagen koersvelo in de Dolomieten moeten laten gaan (heb hem overigens gezegd dat hij vooraan een 53 moet steken) en op een goeie 2 minuten gestrand.
Resultaat : 4u42 en 14de stek - 92 km - 1980 hms (maar mijn Sigma duidt wschl iets te veel aan).

Eigenlijk is het een beetje onbegrijpelijk dat zulke sympathieke organisatie relatief zo weinig volk trekt (280 chrono-rijders tegenover 360 een jaar tevoren) - juist zoals Vielsalm. Blijkbaar focust iedereen zich op enkele grote evenementen, en dan maar klagen over de drukte. De helft van de deelnemers daar zou beter eerst naar deze evenementen komen, dan zouden ze zien hoe je ook hier eindeloos kan genieten van de mooiste mtb-paadjes die je je in je dromen maar kan voorstellen.
Docteur Dérailleur
Mountainbiker

Post by Docteur Dérailleur »

sssttt.......laten we stilletjes hopen dat het zo nog kan blijven...een paar dozijn koershypekonijntjes erbij betekent vaak ook een aantal onsportieve sakkerende vlammers erbij voor wie de tijd alle middelen heiligt.

Pas op : het chronovirus is besmettelijk, maar het moet een plezante ziekte blijven. Voor de meesten is het dat ook: ik ben veel voorbijgestoken door echte rappe mannen, maar ze waren altijd correct en sportief. Trouwens, ik kan alleen maar bewonderend toekijken dan.

(ik had er ook spijt van hoor dat ik de eerste twee bevoorradingen serieus wat babbeltjes heb geslagen : just geen zilver, maar ja : ik had me voorgenomen me van de tijd nu niets aan te trekken, maar dan naar het einde toe kriebelt het altijd wel..)
Barny
Mountainbiker

Post by Barny »

Normaal gezien had ik met men hardtail aan de start gekomen in Bolland, de commentaren die ik er over gelezen had spraken toch over een niet zo technisch parcours. Amai, ik was blij dat ik mijn fully toch nog tijdig terug had (met grote dank aan Endorfin Duitsland en Bruno van Cameleonbike =D> =D> ) Enfin ik moest wel eventjes doorwerken zaterdag want ik stond om 15:30 nog met een bloot frame dat nog een complete fiets moest worden.
Resultaat dat ik iets te laat klaar was om nog te gaan kamperen in Bolland.
Dan maar zondagochtend vroeg vertrokken (5h30 bed uit)
De rit zelf dan, gewoonweg super. Wel jammer dat de pijlen enkel op de grond stonden, je moest redelijk geconcentreerd kijken en miste zo wel veel van het mooie landschap.
De beentjes protesteerden nog wat na de 8 fietsdagen in de Navarra van verleden week maar na 60km ging het weer iets beter (waar ik normaal gezien wel een dipje krijg en soms ook wel de mokerslag) enfin de 600 Navarra kilometers werpen toch hun vruchten af.
In de slotkilometers Iegienie nog tegengekomen, hij haalde mij in voor alle duidelijkheid :cry: , en ik kon het toch weer niet laten om weer efkens het zotteke uit te hangen.
Met alle gevolgen van dien; wie slaag vraagt krijgt dit ook. :oops: Zalig op leeftijd nog kunnen spelen als een stel jonge honden. :lol:
Moe maar dolgelukkig over de meet, net binnen de 6 uur, zilver dus, en dat past zo schoon bij ’t kleur van men haar. :lol:
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Belangrijkste van allemaal : Ni te veel reclame maken voor deze tocht. :wink:
Die afdaling door de wei op het laatste, zat de fotograaf daar weer in da bergske naarboven in den draai ?
Volgend jaar doe ik deze zeker opnieuw, dit jaar niet gekunnen door erg slecht nieuws te verwerken.
Volgend jaar beter.
Post Reply