LCMT 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply

Hoe lang moet de lcmt volgend jaar zijn?

9 dagen: terug naar de roots
39
23%
7 dagen: langer maar niet extreem
32
19%
4 dagen maar met lastigere ritten
20
12%
4 dagen: de huidige formule is perfect
62
36%
4 dagen maar met minder lastige ritten
9
5%
Geen lcmt meer volgend jaar
10
6%

Total votes: 172

indy
Mountainbiker

Post by indy »

De problemen die je aankaart waren, zoals ik al zei te wijten aan het weghalen van pijltjes nadat de voorrijder en waarschijnlijk ook de eerste renners (daar die blijkbaar nooit problemen hadden) gepasseerd waren. Een moto inzetten verhelpt dit niet echt, want als er pijltjes worden verwijderd tijdens de rit kan niemand hier iets aan verhelpen.

Of er naast de duo-competitie ook een solo-competitie wordt georganiseerd valt nog af te wachten. Maar uiteraard kan je ook nog steeds puur recreatief deelnemen !!!

Met de suggestie om een stuk, indien nodig, in te korten gaan we zeker rekening houden, vooral daar de lcmt in 2008 behoorlijk vroeg in het seizoen zal vallen!
XLS
Mountainbiker

Post by XLS »

Zover ik kan lezen enkel competitie voor duo's (spijtig)

Motor op kop laten rijden geen slecht idee.

enige troost :wink: ...dit jaar ook meegedaan en idd ook enkele malen verkeerd gereden oa tijdens chrono...uiteraard indien er pijlen verdwijnen weinig aan te doen...maar sommige stukken konden beter...hangt ook af van bepijlingsteam (2 eerste dagen ander dan de 2 laatste)
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

indy wrote:
Met de suggestie om een stuk, indien nodig, in te korten gaan we zeker rekening houden, vooral daar de lcmt in 2008 behoorlijk vroeg in het seizoen zal vallen!
seizoen is anders al dik 2 maanden bezig.

zij die deelnemen en voor degelijke uitslagen rijden, moeten zich dan ook goed voorbereiden en vooral hun uithouding bijtrainen (km's optrekken op training). Voor de meesten is het vooral deelnemen, en een uitdaging om elke dag die afstanden te overbruggen.
Als je aan etappe wedstrijden deelneemt, weet je dat je een zware dobber tegemoet gaat en lang op het zadel zit, en dat de afstanden en parcours juist de wedstrijd hard maken.
modder kan nu eenmaal de zaak veel zwaarder maken, maar als je elders gaat rijden (bv Cristalp, of de Transalp) en het regent, dan gaan ze daar u gewoon doorsturen zonder blozen, op de volle afstand.
Het is een onderdeel van het mtb gebeuren, en het mag zo blijven...ook al is dat loodzwaar en zit je 6-7u op het zadel.
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

indy wrote:De problemen die je aankaart waren, zoals ik al zei te wijten aan het weghalen van pijltjes nadat de voorrijder en waarschijnlijk ook de eerste renners (daar die blijkbaar nooit problemen hadden) gepasseerd waren.
Inderdaad! Vorig jaar hebben lokale mensen kunnen waarnemen dat deelnemers zelf pijltjes weggenomen hebben.
De mensen dachten dat dit de bezembikers waren... totdat enkele minuten later een groep op zoek was naar de weg...
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

zal er in 2008 niet bij zijn
tja... wie verzint het nu, om hemelvaart te laten samenvallen met de 1ste mei
en... rond de 1ste mei is het tijd voor de eerste buitenlandse marathon
"riva del garda"
indy
Mountainbiker

Post by indy »

@ Beny

Niet te veel onder ons duiven schieten door reclame te maken voor andere marathons é ;-)
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

aj kwak wrote:
indy wrote:De problemen die je aankaart waren, zoals ik al zei te wijten aan het weghalen van pijltjes nadat de voorrijder en waarschijnlijk ook de eerste renners (daar die blijkbaar nooit problemen hadden) gepasseerd waren.
Inderdaad! Vorig jaar hebben lokale mensen kunnen waarnemen dat deelnemers zelf pijltjes weggenomen hebben.
De mensen dachten dat dit de bezembikers waren... totdat enkele minuten later een groep op zoek was naar de weg...

als men dat ziet, rugnummers noteren en onmiddelijk uit de wedstrijd verwijderen. Die verdienen niet beter.
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Uit ALLE wedstrijden verwijderen ja !

Zo kan ik zelfs een chrono winnen, gewoon zien dat 'k als eerste start, direct maximum hartslag tot pakweg pijltje nummer 6, wegpakken, dan nummerke 10 (oja, en direct ook maar 11) wegpakken, en dan op 't gemakske verder :lol:
jo
Mountainbiker

Post by jo »

waarschijnlijk zal ik dit jaar nog eens meedoen , na enkele jaartjes van afwezigheid
frawiwi
Mountainbiker
Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer

Post by frawiwi »

als getrouwde papa met kinderen vind ik die 4 dagen telang.
2 of 3 dagen zou volgens mij meer dan genoeg moeten zijn, misschien dan nog lastiger maken???
Post Reply