18/03/2007 Raid du Sart Tilman

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Fons Moors
Mountainbiker
Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Post by Fons Moors »

18/03/2007 Raid du Sart Tilman en TT

100 fotokes geknipt uit de film - Film zal later volgen

Image

Image
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

hehe. leuk dagje gehad. vertrokken met het peloton, beetje laten wegdrukken, maar vond dat niet erg. eerste klim wrongen beentjes eerst wat tegen, maar eenmaal op tempo ging het bijzonder goed. kon lekker van ene biker naar de andere opschuiven. lekker lekker.

Tot halverwege mijn zadelpen begon weg te zakken, toch eens gestopt, en 2cm opgekrikt, maar hielp niet veel. Aan den arrivee zat zadel 4cm te laag, en zeer dat dat doet, djeezes. Lage rugpijn is vanaf nu dus symbool voor te laag zadel bij mij. Bijkomend probleem : gain langs achter begon vreselijk vol te lopen, en ik kon bijna niet meer schakelen. Hartslag sprong drie slagen hoger tegen dat ik er beweging in kreeg. grr... Vooraan gelukkig geen problemen (allé, meestal toch niet).

Maar heb wel bijzonder genoten van de trappekes (eindelijk terug), van de glibberende rotsklimmekes, van de zwevende mud afdalingen, van de sfeer, van er nog ne keer nen echten lap op te kunnen geven.

En eigenlijk ook absoluut genen kou gehad, noch last van het water. Dat is toch allemaal een kwestie van de korrekte kledij. Goede technische kledij, en ik had bij momenten zelfs iets te warm...

Soit, uiteindelijk 27ste geworden, ben iel kontent.

Teammaatje Kevin Van Hoovels stond op bovenste trede van het podium in Sart Tilman, onze Peter Ven op de wereldbeker MX van Gran Canaria 15de, en de 12de en 13de plaats in de XC van Dinant voor Simon en Tom, een schitterend weekendje voor het MTB Team Langdorp.
Palmboy
Mountainbiker

Post by Palmboy »

'k Was net op tijd om te starten voor de koers. 't Ging goed tot 10km voor het einde, 't vat was af.

'k Heb een klein verslagje geschreven: http://jurgen.stillaert.be/mtb/races/Ui ... ilman.aspx
Fons Moors
Mountainbiker

Post by Fons Moors »

Palmboy wrote:'k Was net op tijd om te starten voor de koers. 't Ging goed tot 10km voor het einde, 't vat was af.

'k Heb een klein verslagje geschreven: http://jurgen.stillaert.be/mtb/races/Ui ... ilman.aspx
Het vat was af? Is het daarom dat ik je betrapte met een fleske Jupiler...
Image
Luc
Mountainbiker

Post by Luc »

Wat een mooi ritje daar in Sart-Tilman ! Achteraan de massastart aangesloten en me mee het veld laten inschieten voor een paar uurtjes eerste hevigheid van het jaar. In het begin lag de snelheid eigenlijk nog iets te hoog voor de toestand van het parcours, als eerste modderervaring van het jaar was dat even wennen aan de schuivende toestanden. Na een tijdje dan toch meer voeling met de ondergrond gekregen en lustig bikend ongelooflijk veel fun beleefd. Super slibberige afdalingen waar je je voluit kon laten gaan en waar het woord zweven inderdaad meer op z'n plaats lijkt dan rijden. Enkele schuivertjes gemaakt waarbij je een cm of 30 verder uitwijkt en een paar graden schuiner hangt dan je eigenlijk van plan was maar dat zorgde voor de leuke extra dosis adrenaline. Fantastische technische klimmetjes die altijd vlot te doen waren en zoals ik ze dus graag heb. Klinkt misschien raar als bemerking over een mtb rit, maar die trapjes aan de kerk gaven me echt een WAAUUW gevoel en daar af denderen bracht een smile op je gezicht die zelfs niet zou vergaan moest de rest van de rit over asfalt hebben verdergelopen. Maar dat deed ze dus niet en tot op het eind kon je blijven genieten van de meest spetterende afdalingen en dito klimmetjes. Met die klimmetjes ging het tussen km 40 en 45 wat minder maar met even te temporiseren en een peperkoekje aan de bevoorrading bleek het motortje dan toch terug sneller te willen. Zalige dag al moet ik toegeven dat ik nog nooit in m'n bikecarriere zo vuil ben thuisgekomen. Behalve wat neiging tot chainsuck (ben er nooit effectief door moeten stoppen) heeft de bike dat modderbad ook goed doorstaan.
maxsakin
Mountainbiker

Post by maxsakin »

Mijnen eerste chrono zit er op. Uiteindelijk heb ik er 4 uur overgedaan, wat niet echt schitterend is. Heb mij wel eens moeten weer keren onder de baan om mijn bril te gaan zoeken die ik verloren was.
In de laatste 15 kilometer nog een hagelbui over mij gehad en dat was er teveel aan. Ben al bibberend en bevend over de finish gestrompeld.
zombie
Mountainbiker

Post by zombie »

we hebben met 5 man de 55km gereden (4 man afgedraaid naar de 45).
het probleem was dat we vrij laat vertrokken zijn 10h en het parkoers een grote modderbak was.
toch nog vrij goed geamuseerd al zat er wat veel asfalt in.
ong rond de 20 gemiddeld gereden..vat was nog niet helemaal af.
dat was voor mij de vuurdoop op mijn mtb in de ardennen
het smaakt naar meer dus ingeschreven voor Olne
Bulkie
Mountainbiker

Post by Bulkie »

St is altijd een schone toer (hoewel ik 2005 mooier vond). Anderzijds waren er wel een aantal kruisingen met banen die heel gevaarlijk waren, gelukkig is er niemand omver gereden (!).

En inderdaad, ik heb ook gnoten van de trapkes en de wielen die soms hun eigen pad of traject volgden, schitterend!

Ken
Fons Moors
Mountainbiker

Post by Fons Moors »

Sfeerbeelden filmke staat nu op het net.
Image
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Post Reply