3/2/2007 MTB-tocht Keiheuvel Balen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Guidoker
Mountainbiker

Post by Guidoker »

:-D Dankwoordje van een gelukkige inrichter:

de positieve reacties op dit forum doen enorm veel plezier! Dit moedigt ons aan om verder te gaan op de ingeslagen weg en te proberen om volgend jaar de organisatie nog te verbeteren.
We hadden gisteren de weersgoden wel mee, waardoor het biken natuurlijk een stuk aangenamer is. 1329 deelnemers vonden de weg naar de inschrijftafel, waarvan 41 -15-jarigen.
WTC De Spoortrekker dankt iedereen die er was en hopelijk mogen we jullie volgend jaar (2/2/2008) opnieuw begroeten! =D>
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

Deze tocht begon ik met 2 vragen:
1) Hoever staat de conditie, om na de 64 km Blosoroute Dessel van deze voormiddag deze TT nog tegen aanvaardbaar niveau te rijden?
2) Kan de TT de hoge verwachtingen van een 4-sterrentocht inlossen?

Nu, na de tocht, zijn dit mijn bevindingen:

- Parcours: 1e deel: yeah! Geen aanloopstuk, nikske asfalt, maar direct het bos in. En ook onmiddellijk singletrails. Door de grote opkomst hier en daar een gezellige drukte op de paadjes. Maar wie wil knallen moet zijn startuur maar aanpassen, den toer 2 keer doen, wachten tot de eerste zandbakken of vooraf al wat kilometerkes doen. En over die zandbakken gesproken: tedju, ik was m’n schupke vergeten. Hier zowaar meer bikers tevoet zien gaan dan vorige week in Huldenberg :-? .
De bospaadjes bleven maar komen. Geweldig. Hier en daar een hoogtemeterke, maar het grootste plezier was toch wel het hoge singletrackgehalte. Als ik me niet vergis tot aan de bevoorrading (ietske voor de helft) geen meter, GEEN METER (!) asfalt. Waar komt ge dat nog tegen :bounce: .
Na de bevoorrading was het ietsje minder. Maar da’s dus nog altijd niet slecht hé. Schone liedjes duren niet lang, maar in dit geval bleef de goede plaat lang hangen. Ik herkende sommige stukken uit andere TT’s (Lommel, Mol-Wezel, …).

- Afpijling: Niets op aan te merken. Voor de bocht, in de bocht en na de bocht voldoende pijlen zoals het moet. Splitsingen werden ook goed aangegeven, tevens een bevestiging van de gekozen afstand. Gevaarlijke oversteken werden aangekondigd en zonodig werd de snelheid aan grote banen gebroken door dwarslinten.

- Bevoorrading: OK. Aquarius, soep, water, gezonde bananen en appelsienen, suikerwafels en ander slecht vet/zoet getuig. Op het einde nog een standje van Coca Cola Zero. “Op een dag vind je de job van je leven…” ](*,)

- De rest: Voldoende parkeergelegenheid, overzichtskaartje aanwezig bij de start, noodnummer werd meegegeven, afspuitstand aanwezig (geen gebruik van gemaakt, ik snap niet wie op zo’n droog parcours z’n fiets afspuit), bewaakte fietsenstalling (gesloten principe), douches OK (met reinigingsservice).

- Besluit: Antwoord van de 2 bovenstaande vragen:
1) Conditie is redelijk. Op het laatst zat ik er wel door, maar ik had wel 108 km offroad gebold. ’t Is nog maar begin februari, dus over een paar maanden zit het hopelijk wel snor. In elk geval de pannenkoeken van gisteren (traditie van Maria Lichtmis remember) eraf gereden. Aanvankelijk wou ik nog de kleine toer bijlappen, maar heb dat toch maar niet gedaan. Zal dat morgen in Kalmthout wel doen… :P
2) De hoge verwachtingen zijn ruimschoots ingevuld. Als je een tocht hebt in een mooie bosrijke omgeving, waarvan het maximum uit de streek is gehaald, en het organisatorisch ook nog snor zit, dan verdien je het om een goed label te krijgen. Qua parcours onthoud ik vooral het eerste gedeelte.
Post Reply