30/12/2006 Leupegem ( Oudenaarde )

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
grote plateau
Kerstman

Post by grote plateau »

Rock Rider wrote:juist uit mijn bed en ik moet zeggen dat het hier nogal een weertje is... Regen en wind...
Ik woon maar een tien minuten van de start, dus zal het daar wel niet veel schelen... Zal een tocht der Flandriens zijn... #-o

Tot straks... :wink:
Nen echte flandrien laat zich niet afschrikken door een beetje regen en wind hé!? [-X

Benieuwd als ik dat binnen een uurke of 4 nog zal zeggen. #-o
jootje
Mountainbiker

Post by jootje »

live verslag van uw reporter ter plaatse!
de eerste bikers hebben om 9.25 uur net de offroad afdaling vd taaienberg achter de rug. wind en regen doen duidelijk hun best want de "snee" is er bij de meeste al af in den daaropvolgende bergop.
Hopelijk is het na de middag beter weer: dan haal ik mijn paard van stal. Tot straks!
kadeetje
Mountainbiker

Post by kadeetje »

net gehoord da tweer zal beteren hihihihi kom toch af ze
Stumper46
Mountainbiker

Het jaar ziet er op

Post by Stumper46 »

Al terug thuis van Leupegem
Gekozen voor de dertig ( het waren er 31 bij mij ) de wind kwam bij vele beklimmingen van de verkeerde kant , het was afzien voor een niet klimmer , na 1u 40 minuten plezier kwam ik binnen
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

ik vol goede moed gestart aan de 42 km... Na de afdaling van de taaienberg offroad bleken mijn remmen het begeven te hebben. Ondertussen had Yoerik ook last van zijn ogen en zijn we dan maar teruggekeerd eenmaal we aan "Den Egelantier" gekomen waren...

Moonrider en Wouter reden door en konden hopelijk wel de 42 uitrijden... Moonie was ondertussen immers nogal redelijk hard tegen de vlakte gegaan...

De wind en regen zal inderdaad velen parten gespeeld hebben...

Dus maar een 15 tal km op den teller... :-?
frederic007
Mountainbiker

Post by frederic007 »

Wel twas een plezante tocht , zoals ik gehoopt had , veel modder , wind , beetje regen nog. ff mispakt aan de grote plateau en company, jawadde, nog wa oefenen en da komt in orde. #-o

Kom zekers terug volgend jaar.

Iemand die morgen sinaai op t gemak rijdt ???
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

deze morgen alleen gestart voor een ritje door de vlaamse ardennen. Op zo'n 10km van het einde bij grote Plateau en Hanzi gekomen die onderweg huize Meirhaege waren gaan bezichtigen.
Parcours was nie slecht, alleen ik had de verkeerde velo mee. Ik had beter mijne koersvelo meegepakt. meer dan 25% offroad zal er zeker nie geweest zijn. Dat er velen zullen zeggen dat het lastig was door de bergskes en de wind , kan ik inkomen, maar ik dacht dat het een mtb-tocht zou zijn. niet dus.
De afspuitstand: awel, het water kwambijna druppelsgewijs uit den darm gekropen. Ik heb mijnen bike dan maar vuil weer meegenomen.
Gelukkig was er voor mij wel voldoende warm water in de douches.
Ook de bevoorrading was in orde

beste wensen aan ieder voor 2007
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Deze morgen Leupegem aangedaan, een voor mij relatief onbekende streek. Zoals cowboy peter al meldde, wat weinig offroad en normaal gezien heb ik ook veel liever een hoog offroadgehalte.

Dit keer zal ik hierover wel minder klagen. De conditie en gezondheid zaten verre van 100% en ik ben van nature al geen 'tegenwindrijder' en dat kan ferm vervelend zijn op een dag als vandaag. #-o Door de gevallen regen lagen de offroadstroken er wel lekker vettig bij en ook de vele hoogtemeters waren niet te versmaden. :-D Me dus geamuseerd in het afzien en niet geërgerd aan wat minder offroad.

Tijdens de tocht eventjes samengereden met de Steenbakkers, net voor Rock Rider en Yourik moesten afdraaien. Moonrider en Wouter hebben wel nog eventjes gewacht (waarvoor dank), maar ik kon op de duur echt niet meer volgen. Nog eventjes gestopt om iemand te helpen die geen pomp meehad (een welkome rustpauze :oops: ). Bepijling en bevoorrading waren volgens mij zeker OK, bikewash door drukte niet gebruikt, de douche wel, maar ik had blijkbaar minder geluk dan de cowboy, want bij ons was het water ijskoud. #-o Op de après naast enkele bekende gezichten ook kennisgemaakt met Frederik007 (eigenlijk gisteren al, maar toen niet opgevallen) (Frederik007, velen hebben al geprobeerd met de forum-TGV olv Grote Plateau, Hanzi, ... mee te rijden, maar weinigen slagen hoor.)
Last edited by Lichterveldenaere on Sat 30 Dec 2006 19:32, edited 1 time in total.
grote plateau
Kerstman

Post by grote plateau »

Vanmorgen samen met Hanzie en Frederic007 gestart voor nog eens een echt flandrientochtje. :bounce: :bounce:
Op de eerste helling schoot 007 weg als een pijl uit een boog.Het jonge enthousiasme hé [-X . Onze diesels moesten nog opwarmen en dat gebeurde redelijk vlug.Dan maar ne keer tegen de wind op de kasseitjes een beetje "gaze" gegeven tot aan de prima bevoorrading =D> .Na het muziekbos ne keer doorgereden naar Flipke Meirhaeghe thuis,dus nog een extra trainingske erbij(berg ten Houtte) #-o .Een beetje verder kwam C Peter ons vervoegen om de rest van de tocht wat trager af te haspelen.Nog een "derny"'tje gespeeld op 't laatste.

Fietske gelaten voor wat hij was(ik pis verder dan die slangen :^o )

Lekker warm douchke =D> gepakt en nog wat nagekaart op den après waar 007 weer opdook alsook Lichterveldenaere.(vandaag mijn laatste pintje :drunk: gedronken! :oops: :oops: )

Bij het naar huisgaan nog een klapke gedaan met Flipke Meirhaeghe die juist zijn ritje gereden had.('t blijft toch ne sympathieke gast zulle!!!!! =D> )

Zeer tevreden dat ik mezelf nog eens heb kunnen pijn doen en volgend jaar ben ik er terug.

@fredericoo7:ge hebt dat goed gedaan zulle!!!!en de groeten aan scubaluc =D>
biery
Mountainbiker

mountainbike gestolen

Post by biery »

mountainbike (specialized epic marathon) gestolen op toertocht in Leupegem op 30 december 2006
kan iemand mij tip geven. Enkele minuten in sporthal geweest (van 13u55 tot 14u10)
Post Reply