"Sneeuwbiken"
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
-
Roeki
- Mountainbiker
Wel spijtig dat jullie persé op de langlaufpiste moesten komen rijden! Daar was al zoveel volk op (en kinderen die voor het eerst op ski's stonden), en dan komen daar nog bikers over de piste gereden. De commentaar achter jullie was niet mis. Onze sport heeft er een deuk bijgekregen.Het is al zo moeilijk om nog ergens toelating te krijgen om te biken! Als je wil sneeuwbiken, neem dan andere wegen in het vervolg a.u.b. , thanks.serge wrote:Dit zijn foto's van de maandag, genomen op de baraque michel door Tim.
In het begin hadden we prachtig weer, maar na de middag werd het toch wel echt koud.
Ik heb nog altijd mijn banden van vorig jaar erop liggen, dus hebben we deze wat plat gezet, grip genoeg dan. We hebben ongeveer een 40 km gereden en een 700 Hm mee gepakt.
Groetjes Serge.
Vind ik ook, als we ons allemaal een beetje correct gedragen is er toch plaats voor iedereen.Jietse wrote:De natuur is toch van iedereen, dus waarom zouden langlaufers een privilege hebben op dat stuk?
Een wilde langlaufer kan een beginnende (of zelfs getalenteerde) biker ook uit concentratie brengen, niewaar?
-
Roeki
- Mountainbiker
Omdat zij op dat moment betaald hebben om de loipen te gebruiken, en bikers de loipen kapot rijden! Op het stuk waar zij mij voorbij gereden zijn moesten zij gewoon links een brede bosweg(alleen voor wandelaars op dat moment) en een beetje verder rechts. Dan waren zij niet op de loipen, en iedereen content. En nog met véél streken zeggen" amai die hebben hier zeker nog nooit ne fiets gezien", dat was er over voor mijJietse wrote:De natuur is toch van iedereen, dus waarom zouden langlaufers een privilege hebben op dat stuk?
- scelter
- Mountainbiker
Ze zullen zich er wel niet bewust van geweest zijn dat ze op die manier de loipen kapot maken. Wss hebben ze gewoon gedacht dat in het spoor rijden vlotter ging dan erlangs. Kan me wel voorstellen dat het ergerlijk is. Als biker erger ik me soms ook aan ruiters die sommige paden volledig kapotrijden.
- serge
- Mountainbiker
- Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.
Dat was daar inderdaad heel slecht aangegeven, op sommige paden vond je alles door elkaar, langlaufers, voetgangers, en wij. Er waren ook paden waar verbods tekens stonden voor langlaufers en daar waren ze ook aan het langlaufen, het was daar zeer verwarend. Ook was het altijd niet duidelijk waar de loipen nu juist waren, ik probeerde daar juist niet in te rijden, die waren spek glad. De meeste mensen regageerde heel positief, en trokken zelf foto's van ons of deden een babbeltje. En het is niet omdat u één zin hoord, u direkt conclusies moet trekken.Roeki wrote:Omdat zij op dat moment betaald hebben om de loipen te gebruiken, en bikers de loipen kapot rijden! Op het stuk waar zij mij voorbij gereden zijn moesten zij gewoon links een brede bosweg(alleen voor wandelaars op dat moment) en een beetje verder rechts. Dan waren zij niet op de loipen, en iedereen content. En nog met véél streken zeggen" amai die hebben hier zeker nog nooit ne fiets gezien", dat was er over voor mijJietse wrote:De natuur is toch van iedereen, dus waarom zouden langlaufers een privilege hebben op dat stuk?. Sorry
Groetjes Serge