Kwetsuren opgelopen tijdens MTBen

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Post Reply
Tomini
Mountainbiker

Post by Tomini »

lol !!!!
Héél plezant aan de feesttafel,als ze je moeten voeren en meegaan naar 't toilet
Jah, da moet nie echt leuk geweest zijn.
Ik ben een kleine twee maand serieus bezig met mtb, en ben in de derde week dat ik bezig was, lelijk op m'n bek gegaan. Aan een 30km/h een highsider gehad op een onverharde afdaling. Gelukkig had ik helm aan, want met m'n handjes zetten was het eigelijk niet genoeg, en heb ik van heel dichtbij de grond gezien.
Resultaat: kleine wonde aan m'n rechter oogkast, en een gespleten rib, waar ik na vier weken eindelijk geen pijn meer begin in te hebben. Mijne knie is intussen ook in snot gereden.
Mijne fiets van twee weken oud, afgebroken hydraulische rem (ola $$$) Mijne sportdokter zegt ontstoken kraakbeen, Weet iemand wat ik best wel en niet doet, want m'n dokter was nie echt duidelijk. Ik kruip nu en dan eens op m'n fiets om wat te rijden( want ik kan echt niet zonder) en ben elke keer terug op m'n plaats gezet door de pijn.

Conclusie: Ik denk dat ik te ontstuimig en te weinig bang ben geweest, dus risico verkeerd ingeschat.
NU ben ik wel enorm gekalmeerd, want ik wil hier zo snel mogelijk terug de oude zijn dat ik terug kan gaan rijden.

Mtb is gevaarlijk, in uwe zetel zitten is gevaarlijk, t'is maar hoe je het bekijkt. Van leven gaan we dood. Dan liever van te sporten dan vanin de zetel te hangen.
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

ook es bijna gecastreerd geweest, toen ik de dorpskern naar beneden vlamde sprong ik over een vluchtheuvel en tijdens dat ik de lucht inging schoot ik uit mijn pedalen... Gelukkig goed afgelopen heb snel genoeg tegen dat ik op de grond kwam mijn pedalen kunnen vinden of anders.. Kmag er nie aan peizen :bounce:
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

twee keer gekneusde ribben, twee keer tijdens de Grand Raid Godefroy, en ontelbare schrammen, putten en schaafwondekes. Vroeger kon ik van elk lidteken zeggen van waar het was, maar ben kompleet den tel kwijt geraakt.

Ook al een keer of drie mijnen helm naar de filistijnen gereden, maar nooit iets aan mijnen kop gehad. helmpie op, laat je rijden. sorry, helmpie op, vooruit met het geitie...
catchup!
Mountainbiker

Post by catchup! »

Iegienie wrote: helmpie op, laat je rijden. sorry, helmpie op, vooruit met het geitie...
Iegienie wrote:nooit iets aan mijnen kop gehad
euh :drunk:
erikske
Mountainbiker

Post by erikske »

Ja , ik heb even de moeite genomen om een aantal reacties te lezen .
Een echt " vententopic " ( verbeter mij , maar ne vent is dat een gecastreerde ezel ? ) , hoe komt het dat vrouwen en mietjes zoals ikzelf zo'n heroische ervaringen niet meemaken ? :wink:
Ik sta tijdens toertochten steeds versteld van m'n beperkte stuureigenschappen tov die andere bikers . De snelle stukken in parcours rijd ik meestal zeer behoedzaam en op reserve , meestal tot grote ergenis van de racekanonnen . Ik heb echter veel meer lef als het bergop gaat , vnl. in de ardennen , lekker in het rood fietsen en bergaf recupereren .
Dus , voorlopig nog niets meegemaakt met de mountainbike , maar zoals eerder reeds vermeld " een ongeluk zit meestal in een klein hoekje " .
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

catchup! wrote:...
Look who's back in town.... :wink: =D>
J.S.
Mountainbiker

Post by J.S. »

Hubertje wrote:kontpijn is de voornaamste kwetsuur die ik tot voor kort regelmatig had..
En wat heeft de oplossing gebracht, als ik vragen mag?
tailspin
Mountainbiker

Post by tailspin »

The usual: schrammen en blauwe plekken, de occasionele tuimeling en valpartij.

Gisteren tijdens een marathonrit in felle wind en regen: onderkoeling #-o
nuyttie
Mountainbiker

Post by nuyttie »

erikske wrote: Ja , ik heb even de moeite genomen om een aantal reacties te lezen .
Een echt " vententopic " ( verbeter mij , maar ne vent is dat een gecastreerde ezel ? ) , hoe komt het dat vrouwen en mietjes zoals ikzelf zo'n heroische ervaringen niet meemaken ?
Ik sta tijdens toertochten steeds versteld van m'n beperkte stuureigenschappen tov die andere bikers . De snelle stukken in parcours rijd ik meestal zeer behoedzaam en op reserve , meestal tot grote ergenis van de racekanonnen . Ik heb echter veel meer lef als het bergop gaat , vnl. in de ardennen , lekker in het rood fietsen en bergaf recupereren .
Als ge maar aan 5km per uur valt moet ge al ferm malchance hebben om een (schedel)breuk op te lopen.
Kwe nie oe rap naar beneden vlammen geeft ne kick omdat ge weet als ge valt dat ge u serieus zeer ga doen.

ps. ben ook 'mietje': naar boven afzien, naar beneden recuperen
TZB
Mountainbiker

Post by TZB »

Eerste val met de mtb was er al een serieuze.... oogkas gebroken, neus gebroken en afgescheurd, wenkbrauw weg, 5 tanden stuk, kaak gebroken,...

Vorige week uitgegleden in de bocht op natte bladeren met een schouder uit de kom als gevolg.

Dat was het eigenlijk in al die jaren (jaar of 10)...buiten schrammen en blauwe plekken natuurlijk.

Kan ni wachten tot ik terug op de fiets kan :-D
Post Reply