trainen in de winter

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
absalon
Mountainbiker
Location: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt

Post by absalon »

ik train nu vooral extensief en vanaf januari komt daar al wat meer interval tussen :wink:
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

Vlammer wrote:Precies al veel trainen zo vroeg in November.
Hoe bouw je dan op naar dec, jan en feb?
Iedere dag klimtraining?

naarmate de maanden vorderen; las ik 1 klimtraining meer in en 1 rustdag minder, die rustdag wordt dan een dag waar rustig losrijden inzit.

@ absalon: hoe zit jouw interval in elkaar, want daar raak ik nog niet voor 100% uit.
absalon
Mountainbiker
Location: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt

Post by absalon »

wel ja dus vanaf januari begin ik interval dat er als volgt uitziet,

start: 15min losrijden op 60% van je max hartslag of nog minder dan vervolgens ( zeker de eerste intervaltrainingen van het seizoen) met 1minuut voluit te gaan en dan de volgende 10min rustig op 60% naarmate ik mij sterker begin te voelen of als ik weet da ik het aankan dan leg ik die periode van 1minuut in een constante op naar ongeveer 3min daarmee bedoel ik, nooit vanaf 1min naar een periode gaan van 3min, dus op het gemakske opbouwen. oja als je 10min "rust" wat veel vind mag je altijd wat minder nemen, maar je moet wel zorgen dat je je periodes op een constante intensiteit kan afleggen, wat moeilijker wordt als je te kort opeen gaat voluit gaan. zo train ik de interval ongeveer vanaf 15januari komt er al een uurke interval tussen. en dan in het seizoen ( as de kalender het toelaat tenminste) 2 keer interval in de week ene van 2uur en eentje van 1.5u.
absalon
Mountainbiker

Post by absalon »

aja andy, ik zou persoonlijk die klimtraining er nu nog vantussen laten en meer extensief trainen, je gaat namelijk in het weekend al voluit. vervang die training ( als het mogelijk is tenminste) met een duurtraining :wink:
Mountainbiker

hmmm daar zit wat in, kga da es doen! Pertang kheb me nog nie opgeblazen ofzo door op zo'n methode te trainen ofzo, maar kvoel ergens dak iets te weinig doe waardoor dat ik dan bij iets anders teveel doe (snapte? :lol: )
absalon
Mountainbiker

Post by absalon »

gedoet zeker nie te weinig ;) maar den basis is: eerst ne goeien basis uit bouwen en dat doede dmv lange trainingen ( dus veel kilomterkes doen) of lopen, fitness en van die toestanden. ne goede brede basis is heel belangrijk ;) daar kunde goe op verder bouwen en + je gaat je conditie in het seizoen langer behouden. meestal ziet ge da int begin van het seizoen goed als mensen in het begin van het seizoen goede plaatsen rijden en paar weken later zijn ze bij wijze van spreken niets meer, dan wil dat zeggen dat ze die eerste uitslagen volledig behaald hebben met de goede basis maar achteraf verliezen ze conditie tov diegenen die al een brede basis emme en daar dan nog is op weerstand getraind hebben ( interval dus)
Mountainbiker

kga da zeker doen van de week ne keer een duurtrainingske meer ipv klimtraining
absalon
Mountainbiker

Post by absalon »

voila ;) ik dee vroeger ook een klimtraining en ben daar ook vanaf gestapt in mijn voorbereiding nu rij ik de meeste dagen extensief en sommige dagen zwem of loop ik. zaterdag doe ik dan een veldtraining ( uiteraard in het rood)

veel succes
absalon
Mountainbiker

Post by absalon »

aja btw: je kan sommige klimmekes ook gebruiken as intervaltraining hé :wink:
Mountainbiker

absalon wrote:aja btw: je kan sommige klimmekes ook gebruiken as intervaltraining hé :wink:
Da's waar heb gehoord dat de Cote De Trieux ideaal is daarvoor!
Post Reply