Levenswijze biker
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
-
Guest
Post by Guest »
Tja bij mij is dat ook zo. Ik drink nooit 1 druppel alcohol, niet speciaal voor het mtb'en, maar het zegt mij gewoon niks. Roken doe ik ook niet.
En behalve naar de bioscoop of eens gaan eten ga ik ook nooit uit. Vroeger genoeg in discotheken geweest, het zegt me nu niks meer. Vrienden kijken dan ook raar op, zeker nieuwe collega's enzo.
Maar geef mij maar de zat. en zondag morgen mijn bike. Veel leuker om je dan eens een paar uur in het bos te gaan uitleven dan in zo'n stinkend cafe te zitten de avond voordien.
Maar ieder zijn keuze natuurlijk.
En behalve naar de bioscoop of eens gaan eten ga ik ook nooit uit. Vroeger genoeg in discotheken geweest, het zegt me nu niks meer. Vrienden kijken dan ook raar op, zeker nieuwe collega's enzo.
Maar geef mij maar de zat. en zondag morgen mijn bike. Veel leuker om je dan eens een paar uur in het bos te gaan uitleven dan in zo'n stinkend cafe te zitten de avond voordien.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Het probleem van een MTB-clubje,
eerst 30-60 km biken en dan, met een gerust gemoed pinten pakken.
Van al die pinten hebt ge wel goesting in een lekker stukje boef, fritje, kebab, ...
Dus, hoe meer we biken, hoe meer we aankomen
Verder ook nog boel thuis, wegens altijd te laat thuis en zat
eerst 30-60 km biken en dan, met een gerust gemoed pinten pakken.
Van al die pinten hebt ge wel goesting in een lekker stukje boef, fritje, kebab, ...
Dus, hoe meer we biken, hoe meer we aankomen
Verder ook nog boel thuis, wegens altijd te laat thuis en zat
- tafelpoot
- Mountainbiker
Awel bij mij is da ook, behalve da ik af en ttoe nog wel is naar het jeugdhuis durf gaan, ma da is dan gewoon om bij vrienden te zijn, ik drink daar altij Ice-tea-tjes, soms, heel soms durf ik ook wel eens een palmke nuttigen maar das voor uitzonderlijke gelegenheden.mtbhurricane wrote:Tja bij mij is dat ook zo. Ik drink nooit 1 druppel alcohol, niet speciaal voor het mtb'en, maar het zegt mij gewoon niks. Roken doe ik ook niet.
- K2-er
- Test team
- Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
idd ja, bij mij is 't ook ongeveer van hetzelfde, ma eerlijk gezegd trek ik me daar niet te veel van aan, ik bike gewoon omdat ik het schitterend vind, en wat anderen daarvan vinden maakt mij niet veel uit.Bobke#77 wrote:Ik rook niet en drink niet , Uitgaan zegt me ook niet zoveel .
''Vrienden'' van bij op school lachen altijd zo van : allez jo gij gaat niet uit wa voor een saai leven hebde gij na .
Maar eigenlijk vind ik mijn leven zeer boeiend .
En dan zo van wa doede gij vrijdags ?en Zaterdags en zondags ?
dan zeg ik vrijdags op tijd in men bed en zaterdag optijd eruit voor te geen MTB'n en zondag gaan motorcrossen man dan lachen ze u vierkant uit !
als ge sportief bent aangelegd en ge hebt er wat voor over dan wordt je gewoonweg uitgelachen (bij jongeren tussen de 16 en 19 jaar ) .
Sommige begrijpen het maar het merendeel niet , dit vind ik wel jammer .
Ik kan het verder ook moeilijk begrijpen dat er zooo weinig jonge mensen zijn die biken, terwijl het toch een super-coole sport is vind ik.
Het is me nog niet veel overkomen dat ik in de Ardennen op een toertoch een leeftijdsgenoot ben tegengekomen,en dat vind ik toch wel jammer.
Deze eeuw nog niet gerookt en ben hier wel blij om. Ten eerste is de conditie beter en ten tweede met het uitgespaarde geld al een mooie vakantie of drie gemaakt (Noorwegen, Italië en nu naar Portugal). Een sigaret kan inderdaad deugd doen. De smaak van de eerste trekken na een bak friet uit het frietkot zijn goddellijk. Het enige jammerlijke aan roken (en tevens alcohol indien verslaafd) is dat je meer dan 90 % rookt zonder genot en puur uit verslaving.
Maar laat ons eerlijk : we leven maar éénmaal en het is veel te kort om te lopen kankeren op elkaar. Als we voldoende respect opbrengen voor elkaar zal dit wel lukken.
En voor de niet-rokers die er zich zo zwaar aan storen : het zal waarschijnlijk in de komende jaren net als in Ierland toch verboden worden op cafés en zo. Ge hebt dus iets om naar uit te kijken. En om alle discussies hierover te vermijden. In Australië schijnt het restaurant en café-bezoek met 20 % te zijn toegenomen !!!!
Over alcohol : regelmatig veel te veel :) en dat maakt het soms lastig de zaterdagmorgen op een tocht.
Maar laat ons eerlijk : we leven maar éénmaal en het is veel te kort om te lopen kankeren op elkaar. Als we voldoende respect opbrengen voor elkaar zal dit wel lukken.
En voor de niet-rokers die er zich zo zwaar aan storen : het zal waarschijnlijk in de komende jaren net als in Ierland toch verboden worden op cafés en zo. Ge hebt dus iets om naar uit te kijken. En om alle discussies hierover te vermijden. In Australië schijnt het restaurant en café-bezoek met 20 % te zijn toegenomen !!!!
Over alcohol : regelmatig veel te veel :) en dat maakt het soms lastig de zaterdagmorgen op een tocht.
Dit is idd een droevig verhaal! Maar heus niet een alleenstaand geval.A d r i wrote:nedake, wat er in het geval van crazy's nonkel zo droevig is, is dat diene mens zichzelf naar de kl*te gerookt heeft (35%longinhoud zei Crazy) en nog niet kan stoppen. Dat zijn mensen zonder wil, verslaafden zoals ik al zei. Het droevige is dat diene mens zijn eigen graf graaft, maar toch niet kan stoppen. Wat moet je met zo iemand doen, is niet gemakkelijk hoor.Op 2002-07-02 14:58, schreef nedake:
mja das dan uwen prob dat gij dat droevig vindt , nietwaar? kvind andere dingen in het leven al droeviger dan mensen die roken:p
Ik ben de laatste tijd geregeld op de afdeling oncologie van UZ Gasthuisberg (volg momenteel chemotherapie, ben 25-jaar, heb nooit gerookt, kankermetastases die van mijn longen zou komen, een echte tumor vinden ze niet) en hoe ik sommigen ik daar met hunne kapstok (met chemo-baxters) al hoestend naar het rokersbalkon zie begeven .... triestig gewoon!! In zo'n situatie zou je alles moeten doen om te redden wat er nog te redden valt, maar neen, die verstokte rokers doen maar door. Om daarna op hun kamer aan de zuurstof te gaan hangen.
Rokers, ik heb ze nooit gesnapt.
Groeten
-
Guest
Post by Guest »
Ik ben het hier helemaal mee eens. Roken is veel asocialer dan drinken. Met roken vervuil je ook de mensen rondom u. Zelf in het openbaar ruik ik mensen die aan het roken zijn op enkele meters van mij.
Dit is ook een van de redenen waarom ik nooit op café ga, alleen al voor die vervelende rook.
Gelukkig mag er in de bioscoop niet gerookt worden, anders zagen ze mij daar ook niet meer.
Wat kan een lekker mtb tochtje door het bos toch zalig zijn ... :D
Dit is ook een van de redenen waarom ik nooit op café ga, alleen al voor die vervelende rook.
Gelukkig mag er in de bioscoop niet gerookt worden, anders zagen ze mij daar ook niet meer.
Wat kan een lekker mtb tochtje door het bos toch zalig zijn ... :D
@ ElStinho: Veel sterkte! En hopelijk zo snel mogelijk terug fit op de bike.
Ik heb niks tegen rokers zolang ze niet-rokers en hun recht op schonere lucht en een stankloze omgeving respecteren.
Het is evenwel spijtig dat een deel rokers niet inzien dat hun vrijheid ophoudt daar waar ze anderen wezenlijke schade toebrengen. Het roken is voor sommigen zo'n voldongen recht dat alles er maar voor moet wijken.
Pas op, in sommige omstandigheden (op café, op fuiven, bij vrienden die roken) aanvaard ik gerook. Op andere momenten (op resto, in openbare gebouwen bvb.) daarentegen absoluut niet. Peuken overal rondsmijten vind ik afgrijselijk. En dat opzicht chapeau voor de rokers die die dingen netjes in de vuil- of asbak deponeren.
Rokers die respectvol vragen of ze in mijn omgeving mogen roken, kunnen trouwens wel eens verschieten van mijn flexibiliteit.
Mocht het nog niet duidelijk zijn: ik ben niet-roker. En drinken doe ik nauwelijks. Spreekt me gewoon niet aan. Kan me best amuseren zonder.
Ik heb niks tegen rokers zolang ze niet-rokers en hun recht op schonere lucht en een stankloze omgeving respecteren.
Het is evenwel spijtig dat een deel rokers niet inzien dat hun vrijheid ophoudt daar waar ze anderen wezenlijke schade toebrengen. Het roken is voor sommigen zo'n voldongen recht dat alles er maar voor moet wijken.
Pas op, in sommige omstandigheden (op café, op fuiven, bij vrienden die roken) aanvaard ik gerook. Op andere momenten (op resto, in openbare gebouwen bvb.) daarentegen absoluut niet. Peuken overal rondsmijten vind ik afgrijselijk. En dat opzicht chapeau voor de rokers die die dingen netjes in de vuil- of asbak deponeren.
Rokers die respectvol vragen of ze in mijn omgeving mogen roken, kunnen trouwens wel eens verschieten van mijn flexibiliteit.
Mocht het nog niet duidelijk zijn: ik ben niet-roker. En drinken doe ik nauwelijks. Spreekt me gewoon niet aan. Kan me best amuseren zonder.
Dit kan ik beamen ik ben zowat 14 jaar geleden gestopt met roken toen ik in de smiezen had dat ik telkens op bepaalde momenten een sigaretje opstak.......puur uit gewoonte en niet voor de goesting...... Na het eten, bij het instappen in de auto, cafebezoek, na de ..X.vommie wrote: Het enige jammerlijke aan roken (en tevens alcohol indien verslaafd) is dat je meer dan 90 % rookt zonder genot en puur uit verslaving.
Ben fier dat ik gewoon "cold turkey", dwz met nog een halve pak sigaretten op zak, heb kunnen stoppen...heb die halve pak nooit meer aangeraakt. Teveel mensen zeggen "na deze pak stop ik ermee"....maar meestal lukt het niet op die manier wanneer de beslissing er is .... gewoon doen.
Veel succes aan diegene die het proberen.