Kijk naar Robin v Berkel hij heeft ook naar de ardennen geweest en heeft daar zelfs gereden met een dura ace cassette en twee bladen.
Heeft misschien niet overal boven geraakt! Dus het lukt zeker met een 2x9 en 11-32 cassette!
sintesi x-wing --> update pagina 8
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
- sintesibrother
- Mountainbiker
- sintesibrother
- Mountainbiker
Post by sintesibrother »
Toch nog iemand die het eens is met thomachef en ik!Swannie wrote:Idd, vind dat kleinste tandwiel vooraan ook compleet overbodig. De stukken waar je toch op dat kleinste zal moeten rijden (nog niet tegengekomen echter), zal je rapper te voet boven zijn!
Je loodzware crank vervangen door een lichtere. Heb je die FSA V-drive mega-exo als eens op de weegschaal gelegd? Ik wel, inclusief de lagers weegt dat ding meer dan 1 kilo. FSA geeft altijd het gewicht op zonder de lagers en juist daar zitten de stalen kogellagers die het meest wegen in.
Een oud XT octalink crankstel met TA bladen weegt, inclusief de as, maar 850 gram. Nieuw en hip materiaal oogt mischien lichter met zo'n holle as, maar is het daarom nog niet.
Wat een nieuwe XT HTII weegt weet ik niet, maar de XTR HTII weegt inclusief TA tandbladen ongeveer 760 gram. Daar kan je dus direct meer dan 200 gram op besparen.
Een oud XT octalink crankstel met TA bladen weegt, inclusief de as, maar 850 gram. Nieuw en hip materiaal oogt mischien lichter met zo'n holle as, maar is het daarom nog niet.
Wat een nieuwe XT HTII weegt weet ik niet, maar de XTR HTII weegt inclusief TA tandbladen ongeveer 760 gram. Daar kan je dus direct meer dan 200 gram op besparen.
- sintesibrother
- Mountainbiker
Post by sintesibrother »
Nog een update bij de lijst, een XTR HTII met mijn FSA bladen.
Mijn bar ends zijn de pro's alloys geworden van 62 gr voor 20 euro!
Mijn bar ends zijn de pro's alloys geworden van 62 gr voor 20 euro!
-
$mokeyJoe
Post by $mokeyJoe »
Hallo,sintesibrother wrote:Zou nog graag nog een paar 100 gram afkrijgen maar het moet wel niet al te duur zijn.
Ben van plan
bar ends: pro alloys
stuur: wcs
zadelpen: wcs
remgrepen: sl's
kabels: nokon
voor de winter: vaste vork (op maat laten maken)
volgend jaar: normaal dt 240s naven
crank: XTR HTII
Hebben de weightweenies nog enkele sugesties!
Barends heb je ondertussen al vervangen zie ik...Goed gedaan met die barends,licht en goedkoop tegelijkertijd!
Wat ik nog zou veranderen is het stuur door eentje van Extralite (carbon).Is 30g lichter dan WCS en kost 120euro.Ik weet natuurlijk niet wat je eraan wilt uitgeven...Als zadelpen raad ik je de Tune Starkes Stuck aan.Je kan deze in verschillende kleuren kiezen en zijn zeer degelijk.Gewicht rond de 185g,prijs rond 100€.Nokons zijn inderdaad ook een zeer goede optie,zeker in combinatie met die SL's.Je zal merken dat ze nog strakker zullen remmen.
Laat maar weten als je nog iets anders zou willen veranderen.Misschien kan ik je wel verder helpen met lichte onderdelen te zoeken.
Groetjes,
$mokeyJoe
dan kan je even goed gaan wandelen.. tis gewoon een uitdaging en geeft voldoening om fietsend boven te komen waar de rest stapt, oft nu rapper of trager gaatIdd, vind dat kleinste tandwiel vooraan ook compleet overbodig. De stukken waar je toch op dat kleinste zal moeten rijden (nog niet tegengekomen echter), zal je rapper te voet boven zijn!
Misschien is een KCNC Pro Lite Ti ook een mogelijkheid als zadelpen.
Lichter als een Ritchey WCS en prijs zit op ebay rond de € 75.
CCR verkoopt ook een KCNC Pro Lite Ti zadelpen, als deze in je frame zou passen.
Lichter als een Ritchey WCS en prijs zit op ebay rond de € 75.
CCR verkoopt ook een KCNC Pro Lite Ti zadelpen, als deze in je frame zou passen.