(positief ben ik toch al, volgens u ).
Ik heb toch wat bedenkingen bij een paar van uw uitspraken.
Ten eerste:
Filip heeft (na betrapt te zijn, weliswaar) toegegeven dat hij epo gebruikt heeft, alle respect hiervoor. Maar als mensen zoals jij dan afkomen met verhaaltjes over neusdruppels en god weet wat nog allemaal, dan doet dit geen goed aan Filip's verklaring. De man heeft toegegeven en dan kom jij af met uitvluchten die door bepaalde renners (die niet zo eerlijk zijn als Filip) al zijn aangehaald om hun zogezegde onschuld te bewijzen.
Het vertrouwen is geschonden, en dat zal Filip zijn ganse carriere met zich mee moeten dragen, willen of niet (dit zie je op dit forum ook, elk topic over Filip draait op hetzelfde uit
En als ik jou mag geloven dan staat 80% van België zo stoned als Herman Brood op zijn werk. Ik weet natuurlijk niet waar jij werkt maar bij mij lijkt dit toch niet het geval te zijn (max. 20% is zo stoned op mijn werk ).
En zelfs al zou dit toch waar zijn, dan is er nog een groot verschil tussen een gewone werkmens of een topsporter die, net door betere prestaties te leveren als zijn concurrenten, beter zijn boterham kan verdienen.
Ten tweede:
Je hele relaas over de medische toepassing van Epo bij nierpatiënten (vergeet dan ook de kankerpatiënten niet).
Het lijkt zelfs alsof je op de rug van deze mensen het Epo gebruik van topsporters gaat goedpraten.
Want topsporters leveren ook een uiterst zware prestatie, dus hebben ze net als nier/kankerpatiënten het recht om epo te gebruiken voor hun herstel ???
Meen je dat nu echt of heb je gewoon niet goed nagedacht voor je jouw bericht intypte (mischien nog een beetje te high ?). Door mijn beroep word ik regelmatig geconfronteerd met kankerpatiënten, en als ik dan hoor dat volgens jou sportmensen ook recht hebben op die mensen hun geneesmiddel krijg ik plots oprispingen. Een tip: ga eens naar een ziekenhuis en bezoek maar eens een kankerpatiënt, eens zien of je achteraf nog hetzelfde idee hebt.
Nog zo'n "goede" uitspraak van jou:
"ik ben TEGEN doping, maar voor een wat mildere politiek tegenover de profsporters, die onder streng medisch toezicht toch bepaalde middelen moeten kunnen krijgen ter bevordering van de recuperatie, IN BEPAALDE SITUATIES (bv een grote ronde, of uitputtingsverschijnselen die gevaar kunnen opleveren voor het lichaam)
en ik bedoel zeker geen anabolica of dergelijke. epo toediening onder de juiste omstandigheden en toezicht kan het lichaam beschermen tegen blijvende schade. en voorkomt ook misbruik."
Als je daarmee begint is volgens mij het hek helemaal van de dam. Hoe ga je dan nog ooit iemand kunnen controleren op Epo misbruik ???
En dan héél uw preek over de opofferingen van een topsporter, ik als "doorsnee" persoon (weeral zo'n toffe uitspraak van u) werk volgens u dus 8 uur per dag en doe dan wat ik wil. Ik ben blij dat je mij zo goed kent, weet je misschien ook wat ik per maand verdien, of hoe dikwijls ik naar het toilet ga? (Big Brother is watching you)
Als jij hoog van de toren blaast dat je als topsporter 24 U per dag voor je beroep leeft gedurende je korte carriere, zeg ik u dat ik 24 U per dag voor mijn gezin leef, en dit voor mijn hele leven. En ook dat vraagt opofferingen, en ook dat beperkt uw sociaal leven ingrijpend, maar géén enkele "doorsnee" persoon die hierover een zaag komt spannen zoals u.
Ik heb maar één goede raad voor u, probeer ook eens iemand anders zijn mening te respecteren (dit moet elke "doorsnee" persoon ook al wel eens doen).
Ik stel voor dat we nu terug over Filip zijn huidige prestaties gaan zeveren, de rest is al dikwijls genoeg aangehaald (tot vervelens toe).
(dit moet zowat mijn langste bericht ooit zijn