nut van spatborden?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Guido Beeck
Mountainbiker

Post by Guido Beeck »

Ik zweer bij een goede koersbril met transparante glazen. In mijn geval de Shimano Zenith met wisselbare lenzen. Laat me nooit in de steek, beschermt me van opspannend nat en vuil, hetgeen belangrijk is voor een contactlenzengebruiker.
Bovendien geeft het meer "flandrien"-gevoel als je vol modder de ene hindernis na de andere blijft overknallen...

Groet!

Guido
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Als het een echt drassige rit is zie je na 10km ook niks meer door je bril maar je hebt wel gelijk : eigenlijk zou je altijd een bril moeten dragen als je gaat biken. Ik heb al eens een takje op een pupil gekregen toen ik vollenbak passeerde en dat doet geen deugd. Je mag er niet aan denken dat dat even goed een doorn had kunnen zijn :-?
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

99% van de tijd draag ik ook een bril
vliegen, vuil, zon, takken, ...

maar als het regent vind ik het stukken veiliger zonder
lolo88
Mountainbiker

Post by lolo88 »

Ik bike normaal altijd met mijn contactlenzen in, maar aangezien ik nog geen bril had en al een paar keer last had van modder in de ogen (en dat doet nog eens dubbel zoveel pijn omdat ge met lenzen zit :p) dacht ik van vandaag eens met mijn bril te gaan rijden.
Nu, dat doe ik nooit meer. Om de 5 botten dampte die aan als ik moest halt houden voor een voorganger of eender waar ik een beetje trager ging. Ik had ook ineens dubbel zoveel last van tranen in mijn ogen, waardoor ik op sommige momenten dus echt niks meer zag. En op de koop toe kreeg ik ook nog eens gewoon modder in mijn ogen als anders. Dus niet dat het zoveel tegenhield.
Dus vandeweek eens om spatlappen en een racebrilleke. Want zo is da toch geen werk.

Wat ik wel vindt is als ge met een k-way'ke rijd, dat ge totaal geen last hebt van opspattend vocht vanachter. Misschien een beetje aan uw gat, maar dat voel ik toch weinig of niks.
RockShark
Kerstman

Post by RockShark »

Iemand een gedacht van hoeveel zo'n brilleke kost? Ik moet namelijk nog altijd zeggen wat ik wil voor onder de kerstboom...
jakke2k
Mountainbiker

Post by jakke2k »

Ik heb er twee van den decathlon, eentje met witte en donkere glazen van rond de 15€, en eentje met wit geel en donker, voor een 20-25€.
Denk dat dat ongeveer het minimum is, en dan kunt ge vlotjes tot 200€ gaan denk ik zonder al te ver te moeten zoeken.

Aan u de keuze ;-).

Iedereen heeft zo wel zijn favoriet, al dan niet wat duurder. Ik ben content van de decathlon brillekes bvb, en vind ze nog verantwoord van prijs. Ze dampen wel aan als ik stilsta, maar eigenlijk nog (bijna?) nooit tijdens het rijden.
lolo88
Mountainbiker

Post by lolo88 »

Heb nu ook zo'n brilleke van den decathlon, is gemakkelijk. Zitte gekleurde en witte glazen bij. Dampt idd een beetje aan, maar da is nog nie zo erg.
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Heb hier ook zo'n brilleke van den decathlon liggen met verschillende glazen. Een paar jaar geleden gekocht om eens te proberen, maar dampt verschrikkelijk hard aan, en kostte toch ook een kleine 30 €. Nu heb ik de Pro Jetstream, ongeveer 35 € en dampt niet aan! Heb ondertussen ook de adidas evil eye enz. gehad, en vind de Pro niet slechter.
mtb_jonas
Mountainbiker

Post by mtb_jonas »

ik heb maar juist een spadbordje achteraan , ik heb al telkens problemen gehad , da mijn spadbord vooraan , telkens in mijn wiel draait of gewoon afgerukt door de wind , en ook als er te veel modder in hangt het door en sleept soms tegen mijn achterwiel , ik vind he n iet zo mooie ook
//Smalle\\
Mountainbiker

Post by //Smalle\\ »

Ik heb ook spatborden gekocht en ik gebruik ze nooit. Je bent toch nat en vol modder dus dat beetje dat een spatbord tegen houd zal het ook niet geven.
Als het nat is doe ik een regenvest aan en dan blijft men rug droog en ik zet een koersbril met transparante glazen op en dan komt er ook geen modder in men ogen. :wink:
Post Reply