Banden: herstellen Tubeless

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

No tubes was bij mij ook het wondermiddel. Banden blijven op druk nu! En als ik plat val zo'n spuitbus van geax derin.

Als er natuurlijk een slip van 1cm is dan gooi ik hem gewoon weg.
Mommen
Mountainbiker

Post by Mommen »

De "slime" zit erin en de band blijft hard. Wel een beetje gesuggeld om het goedje erin te krijgen. Via de sepap zoals het in de handleiding beschreven stond was het echter niet mogelijk. Dus men band maar van de velg gehaald en het groene spul er zo in gegoten. Nu hopen dat men band hard blijft en niet dat ik weer alle dagen moet bijpompen.
Voor mij GEEN slime nemeer mits het redelijk wat suggelen is.
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

Vandaag lek gereden met mijn Hutchinson Python achteraan. Ik heb het gaatje gevonden, maar ik kreeg de band niet meer opgepompt. Blijkbaar kreeg ik hem niet tegoei terug op de velg.

Hoe zet je zo'n band er terug op?

Thanks.
franco
Mountainbiker
Location: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon

Post by franco »

Eerst en vooral genoeg sop (detergent en water) gebruiken, de rand van de band en de velgrand er goed mee inwrijven (ik spuit het er op met een lege bes van instanet). Dan zien dat de randen van de band overal in de middelste gleuf van de velg zitten en pompen maar, het best met compressor. Als het dan nog niet lukt, kun je eens proberen om er een binnenband in te steken, oppompen totdat de band goed op zijn plaats zit (4bar of zo), aflaten en voorzichtig de band langs 1 zijde terug los maken, binnenband er uit, ust ventiel er in en terug oppompen. Dat lukt bij mij als het echt moeilijke banden zijn. Veel geluk er mee.
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

Merci Franco, het probleem dat ik zaterdag had toen ik platgereden ben was dat ik met een klein pompke die tubeless wou oppompen. Vandaag bij de vlomaker geweest die me gezegd heeft dat dat uiteraard zo ni gaat, ik had iets nodig dat ineens veel lucht kon spuiten. Mij dan maar zo'n pompke met luchtpatronen aangekocht. Ziet er nogal gevaarlijk uit.....
Post Reply