ik heb hetzelfde voor, heb juist nieuwe klauwen van slx geplaatst met levers van xt 2008. en ook idd de voorrem voelt aan alsof deze iets verder kan ingeknepen worden. ik heb al even gedacht aan lucht of zo, maar ik heb geen remverlies of iets, blijven mooi werken zoals het hoort, ik vind het trouwens niet storend ook niet, heb al anders meegemaakt.
grtz
xt schijfremmen afregelen
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- Hans wynants
- Mountainbiker
-
downhiller01
- Mountainbiker
Post by downhiller01 »
Dit topic is al even geleden maar de schijfremmen blijven hetzelfde..
Heb een Ltd race gekocht en de blokjes slepen ook altijd tegen de schijf waardoor de wielen (beide!) snelheid verliezen waardoor ik mijn knieen moet overbelasten om sneller te gaan :/
ik heb mijn fietsenboer het probleem laten oplossen maar met zijn radio op heeft ie het niet goed gedaan en na mijn eerste modderrit sleepten ze allebei nog meer nadat ik ze had afgewassen!
Had ik dit geweten..
Opvallend is dat de schijf niet overal wordt geslepen door de remblokjes maar op 1 plaats van de rotatie
Heb een Ltd race gekocht en de blokjes slepen ook altijd tegen de schijf waardoor de wielen (beide!) snelheid verliezen waardoor ik mijn knieen moet overbelasten om sneller te gaan :/
ik heb mijn fietsenboer het probleem laten oplossen maar met zijn radio op heeft ie het niet goed gedaan en na mijn eerste modderrit sleepten ze allebei nog meer nadat ik ze had afgewassen!
Had ik dit geweten..
Opvallend is dat de schijf niet overal wordt geslepen door de remblokjes maar op 1 plaats van de rotatie
-
downhiller01
- Mountainbiker
Post by downhiller01 »
Hoe oplossen?UBO wrote:Dan is je wiel of schijfrem wss een beetje krom.
andere schijfrem met garantie?
of kan je die 'makkelijk' krommen?
hoewel ik niet echt op het zicht kromming zie, alleen maar slag op de band maar dat heeft toch niks te maken met de rem toch?
Hoe km moet je er gemiddeld mee doen vooraleer de blokjes deftig geslepen zijn zodat ze de schijf niet meer raken? ik heb er toch al enkele en geraak er maar niet vanaf,.. heb ergens gelezen dat sommigen die al moeten vervangen na 2 ritten door het slijk??
- UBO
- Mountainbiker
Met krom bedoel ik een slag in het wiel of schijfrem. Hoe oplossen? schijfrem = weggooien, wiel is terug spaken maar dit zou ik doen door een fietsenmaker. Hier heb je een spakenspanner en een toestel om de spakenspanning te meten = ook niet gemakkelijk.
Als beide recht zijn, is het van belang dat je de remklauw centreerd met de remschijf volledig in het midden. Ook moeten de pistons zuiver zijn, zelf spuit ik na elke vettige rit mijn pistons zuiver met een remreiniger die vervliegt. Mogelijk kan dit ook een probleem zijn dat je blokken raken, maar lijkt mij eerder hierboven.
Natuurlijk kan ik niet zien hoe die remblokken gesleten zijn na 2 ritten, maar volgens mij zijn er die veel te rap hun blokken vervangen. Zelf deed ik dit vroeger ook veel te rap (op aanraden van een fietsenmaker). Nu speel ik meer met mijn pistons, door ze verder uit de remklauw te laten komen. MAAR hier moet je wel mee uitkijken dat je blokken er niet volledig uitkomen, dan heb je lucht op de remmen en miserie. Mijn remblokken liggen er al 1,5 jaar erop, ook vettige tochten gereden en zijn nog niet op, ook gewoon XT´s.
Als beide recht zijn, is het van belang dat je de remklauw centreerd met de remschijf volledig in het midden. Ook moeten de pistons zuiver zijn, zelf spuit ik na elke vettige rit mijn pistons zuiver met een remreiniger die vervliegt. Mogelijk kan dit ook een probleem zijn dat je blokken raken, maar lijkt mij eerder hierboven.
Natuurlijk kan ik niet zien hoe die remblokken gesleten zijn na 2 ritten, maar volgens mij zijn er die veel te rap hun blokken vervangen. Zelf deed ik dit vroeger ook veel te rap (op aanraden van een fietsenmaker). Nu speel ik meer met mijn pistons, door ze verder uit de remklauw te laten komen. MAAR hier moet je wel mee uitkijken dat je blokken er niet volledig uitkomen, dan heb je lucht op de remmen en miserie. Mijn remblokken liggen er al 1,5 jaar erop, ook vettige tochten gereden en zijn nog niet op, ook gewoon XT´s.