Beachrace oostduinkerke gaat wel degelijk door

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
Hansje
Mountainbiker

Post by Hansje »

El Grande wrote:
Rock Rider wrote:qua bandenkeuze, is het dan best om te rijden met banden met een zo weinig mogelijk profiel?
Zal mijn eerste keer zijn op het strand, dus ben daar echt niet van op de hoogte....
Mja, het is eerst een lange strook op het strand maar daarna duik je de duinen in. Het terugkomen gebeurt ook door duinen enz. Ik denk niet dat je dan veel voordeel hebt aan die strandbanden. In de duinen kan het ook wat glattekes zijn en dan heb ik toch liever wat zekerheid in de bochten.
Anderzijds is het zo dat er een redelijk lang stuk op asfalt te rijden is. Ik denk hierbij aan de passages op de dijk, het stuk waar je het strand afkomt via de trapjes en de heuvelzone... De strandbanden zijn slicks, en wat is er beter om op de weg te cruise dan een slickske?

Ik ben er persoonlijk nog niet helemaal uit. Het wordt nog hard twijfelen...Ik volg het hier dan ook op de voet.

Groeten

Hansje
mikke
Mountainbiker

Post by mikke »

Ik wil toch even reageren op het feit dat strandbanden slicks zijn en bijgevolg ook goed bollen op asfalt. Ik heb alleen nog maar de strandrace in Knokke gereden, maar ik vond dat mijn strandbanden toch weinig grip hadden op de dijk en in de bochten op het asfalt. Waarschijnlijk ligt de oorzaak in het zand dat in de bochten ligt en met slicks heb je daar toch weining grip. Ik heb één keer in Knokke met semislicks gereden en ik vond dat ik toen meer grip in de bochten op de dijk en het asfalt had. Delen jullie mijn bevindingen of zet ik mijn baden te hard, te zacht? Wat raden jullie trouwens aan als ideale bandenspanning?
Berggeit
Mountainbiker

Post by Berggeit »

knokke vind ik ideaal met beachbandjes ... mss zet je idd je bandenspanning te hoog.
Redbullbiker
Mountainbiker

Post by Redbullbiker »

Hallo ik doe ook mee in oostduinkerke voor de 2de maal (vorig jaar 58 plaats gehad op de 22 km).Is moeilijke keuze strandbanden of bandjes met klein profiel,Denk afwachten welk weer het is regent het zou ik zeker geen vollo slicks nemen want je moet in de duinen en de baan op.Er is daar ook wat klimwerk bij daar op de baan,op en vergelijkbaar zoals in knokke.Ik volg het hier een beetje wat jullie aanraden slicks of niet?

Groetjes
mikke
Mountainbiker

Post by mikke »

ik denk dat het niet slecht is om vooraan een band met profiel te leggen en achtereen een beachband.
zippo zonder gaas
Mountainbiker

Post by zippo zonder gaas »

Ik ga het probere mee bande mee een klein beetje profiel( wat versleten banden dus :-D ) Maar moet ik deze dan hard oppompen , of niet?
raketwomanFIE
Mountainbiker

Post by raketwomanFIE »

beste banden zijn de beach banden van shwalbe supermoto!!

heb al met drie soorten ereden de geax (veel te zwaar) dan een merk van decathlon (te dun)

maar die super moto (zo heten ze ) zin de beste =D>
Jeremy
Mountainbiker
Location: Cannondale Scalpel 29er carbon 1, Trek x-caliber 29 en nen Eddy

Post by Jeremy »

Voor op t strand geef ik niet meer dan 2 bar op mn banden, dan bollen ze goed. Als je ze hard blaast kom je vast te zitten in de lossere zandstroken. Zachtere (minder hard geblazen) banden gaan als het ware zweven op het zand. Je moet maar eens proberen, als je wat op voorhand doorgaat, kan je altijd bijblazen of lossen.
BeacheD
Mountainbiker

Post by BeacheD »

zo, ingeschreven !
robin
Mountainbiker

Post by robin »

ik heb de microbe van strandrace's te pakken,maar bij inschrijving,is het verplicht dat je een serienummer van een lidkaart moet inschrijven?ik ben nu eenmaal nergens aangesloten?

is dit dan de Funklasse dat ik in race?

alle tips zijn welkom
Last edited by robin on Mon 23 Jan 2006 21:08, edited 1 time in total.
Post Reply