wie waren die ambetante agressievelingen ook al weer ?cureghempiet wrote:is proberen?
Ongehoord gedrag
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
die kennen dat beter dan je vermoed. toch zeker de oudere ervaren wegrenner._alain_ wrote:Maar die kennen dan weer geen blockpassescureghempiet wrote:meestal hebt ge dan pech.ne baancoureur is wel gew van wa duw en trekwerk dus..
ik lees hier een paar zaken, zoals die ene zijn voorwiel wegtrappen... die mens vraagt om te passeren, is dat nu zo moeilijk? klein beetje vertragen, niet zenuwachtig maken en ietje meer 1 kant opgaan... moeilijk he
Zo'n zaken mogen ze eens bij mij proberen....die mag zijn tanden uit de boomwortels plukken, en laat ik zijn banden opvreten
weet je wat ik hieruit vaststel? dat je zelf die situatie hebt uitgelokt....
wel...
er zijn 'problemen' op TT's.
maar als er snellere passanten zijn, laat die gewoon door. Ben jij sneller, moeten ze beetje ruimte creeeren voor u, op een normale manier.
In feite zijn er geen problemen, het is maar een kleine minderheid die zo handelt.
Mijn ervaring leert me, dat niet de ervaren wegrenners, maar wel vooral de wielertoeristen die in de winter het bos ingaan, heel de zaak verknoeien. een deel daarvan ergert zich ook aan die cowboys die daartussen rijden.?
wel, die 'wielerterroristen' vegen aan alles hun voeten... houden geen rekeningen met anderen en ze volgen vaak niet geheel het traject en beschadigen de natuur.
ik ben van origine een wegrenner !!!!!!! ( ja inderdaad, geen mtb'er) en heb een bloedhekel aan zulke gasten.
er zijn er hier een pak met vooroordelen en noemen die wegrenners 'baanjanetten'. mja, dan stel ik me de vraag wie de onozelaar is...al lijkt dat wel heel duidelijk wie.
De meeste wegrenners die hier in de regio zitten en in de winter tt's oa doen, hebben wel degelijk respect voor de andere fietser.
zelf respecteer ik natuur en mede-biker, ook al rijd ik rapper dan sommigen... zelf ook ondervonden dat sommigen nadat je ze liet horen op een beleefde manier dat je wilde passeren, serieus en express de ezel uithangen en in de weg gaan rijden. probeer je te passeren, durven ze zelfs aandringen om u te laten vallen of de decor in te parkeren.
wel, die ezels vind je evenzeer terug bij de mtb'ers. Omdat ze zich het bos van hun alleen wanen? zelf al vaak ondervonden.
Tenslotte zijn het ook altijd dezelfden die het over 'baanjanetten' hebben.... je zou nog gaan denken dat ze geobsedeert zijn door het mannelijk geslacht
ik kan alleen zeggen dat je respect voor elkaar moet hebben en een beetje ruimte creeeren wanneer het fatsoenlijk gevraagd word of laat merken.
wie dat niet kan, moet echt niet verschieten dat hijzelf weleens de decor ingaat of de bodem van erg dichtbij ziet als er eentje het kotsbeu is.
En dan lees je hier op deze website verhalen die zogenaamd niet door de beugel kunnen
moraal van het verhaal : die 'problemen' van tt's, worden heel vaak BEWUUST uitgelokt, om te tonen dat meneer het laatste woord heeft.
en het zijn altijd dezelfden die zagen en klagen.
er zal allicht weer tegenreactie zijn hierop...ja je raad het al van wie : die altijd klagen en zagen.
de anderen zullen men standpunt best begrijpen en ook vinden dat je gewoonweg wederzijds respect moet hebben en enige hoffelijkheid aan boord leggen.
oja : te Houffalize (marathon) reed er ook ee ndame met haar zoon op een bepaald stuk in de weg, waar je niet kon passeren (was echt niet mogelijk, te smalle en ingesneden passage) Moet ik dan ook zitten schelden en brullen, en ze van hun fiets kloppen?
DACHT VAN NIET !!!!
gedraag u gewoon, en anders blijf je maar thuis !
only joking hoor 
Mij zul je niet horen spreken over "baanjanetten".
Het is niet omdat ik niet graag op de weg rij dat iemand anders dat niet mag doen...
Ikzelf ben ook al een paar keer bijna overhoop gereden als het rechtdoor gaat op smallere paadjes,
maar als we dan op leuke slingerende singletracks komen ga ik wel lekker zitten freewheelen in hun gat (en liefst met een heel luide achternaaf).
Dan moet je zien hoe snel ze zichzelf opblazen..
Veel toffer dan uitschelden
Mij zul je niet horen spreken over "baanjanetten".
Het is niet omdat ik niet graag op de weg rij dat iemand anders dat niet mag doen...
Ikzelf ben ook al een paar keer bijna overhoop gereden als het rechtdoor gaat op smallere paadjes,
maar als we dan op leuke slingerende singletracks komen ga ik wel lekker zitten freewheelen in hun gat (en liefst met een heel luide achternaaf).
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
inderdaad_alain_ wrote:only joking hoor
mja..je moet maar is goed opletten op TT's... meestal zijn het van die wielertoeristen die het uithangen. zelden zijn het wielrenners die geen bal aantrekken van de medegebruiker.
hier in de regio zie ik ze ook de laatste weken weer veel opduiken (herken ze aan hun clubtruitjes en hun 'model' ook vaak. eens we verder de winter inzijn verminderd dat.... dan is het te koud voor die manne
[quote="sunn xtreme"][quote="_alain_"]only joking hoor ;)
Veel toffer dan uitschelden :drunk:[/quote]
inderdaad :-D
mja..je moet maar is goed opletten op TT's... meestal zijn het van die wielertoeristen die het uithangen. zelden zijn het wielrenners die geen bal aantrekken van de medegebruiker.
hier in de regio zie ik ze ook de laatste weken weer veel opduiken (herken ze aan hun clubtruitjes en hun 'model' ook vaak. eens we verder de winter inzijn verminderd dat.... dan is het te koud voor die manne :lol:[/quote]
Ik treed sunn xtreme volledig bij als ploegmaat :-D
Grtz Vincent
Ps Eigenlijk noemt gij mij nu wielertoerist he want als het kouder is als 5 graden kom ik inderdaad ni op de mtb :)
Veel toffer dan uitschelden :drunk:[/quote]
inderdaad :-D
hier in de regio zie ik ze ook de laatste weken weer veel opduiken (herken ze aan hun clubtruitjes en hun 'model' ook vaak. eens we verder de winter inzijn verminderd dat.... dan is het te koud voor die manne :lol:[/quote]
Ik treed sunn xtreme volledig bij als ploegmaat :-D
Grtz Vincent
Ps Eigenlijk noemt gij mij nu wielertoerist he want als het kouder is als 5 graden kom ik inderdaad ni op de mtb :)
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
das zo niet bedoelt, je weet dat ook wel
kwil maar zeggen dat het wel altijd opvalt wie zich de koning van het bos waant, maar zich gewoon gedraagt als een lompe boer.
en die zie je het vaakst opduiken net na het zomerseizoen, tot tegen december en dan is het al een stuk minder.
kwil maar zeggen dat het wel altijd opvalt wie zich de koning van het bos waant, maar zich gewoon gedraagt als een lompe boer.
en die zie je het vaakst opduiken net na het zomerseizoen, tot tegen december en dan is het al een stuk minder.
[quote="sunn xtreme"]das zo niet bedoelt, je weet dat ook wel :lol:
en die zie je het vaakst opduiken net na het zomerseizoen, tot tegen december en dan is het al een stuk minder.[/quote]
:wink:
en die zie je het vaakst opduiken net na het zomerseizoen, tot tegen december en dan is het al een stuk minder.[/quote]
:wink:
vinni wrote:sunn xtreme wrote:das zo niet bedoelt, je weet dat ook wel![]()
Ik zie hier veel commentaar over baanrenners tijdens TT's?
Wel, ik ben hoofdzakelijk baanrenner, die van oktober tot februari-maart op de mtb kruipt voor de afwisseling.
Van al wat ik hier hoor heb ik zelf nog maar 1 keer zoiets meegemaakt, een jaar geleden tijdens een of andere TT waarbij een iets tragere deelnemer, die wij net voor een stuk single track voorbij konden, werd uitgescholden en bedreigd door iemand die er net niet voorbij kon.
Zo'n reacties kunnen echt niet, er is geen prijzengeld aan de finish, dus maakt het toch ook niets uit of je nu 500m achter iemand moet rijden die enkele km/h rustiger aan doet?
Zelf zijn m'n schoonbroer en ik vrij snel, maar als we niet voorbij kunnen aan iemand dan doen we dat ook niet, we gaan voorbij waar het mogelijk is, zonder ons of een ander de kant in te rijden EN zonder vloeken en tieren.
Moest iedereen dat eens proberen te doen zou dit topic niet nodig zijn
en je zal zien dat je gemiddelde er ook geen km/h door zakt hoor! 
Wel, ik ben hoofdzakelijk baanrenner, die van oktober tot februari-maart op de mtb kruipt voor de afwisseling.
Van al wat ik hier hoor heb ik zelf nog maar 1 keer zoiets meegemaakt, een jaar geleden tijdens een of andere TT waarbij een iets tragere deelnemer, die wij net voor een stuk single track voorbij konden, werd uitgescholden en bedreigd door iemand die er net niet voorbij kon.
Zo'n reacties kunnen echt niet, er is geen prijzengeld aan de finish, dus maakt het toch ook niets uit of je nu 500m achter iemand moet rijden die enkele km/h rustiger aan doet?
Zelf zijn m'n schoonbroer en ik vrij snel, maar als we niet voorbij kunnen aan iemand dan doen we dat ook niet, we gaan voorbij waar het mogelijk is, zonder ons of een ander de kant in te rijden EN zonder vloeken en tieren.
Moest iedereen dat eens proberen te doen zou dit topic niet nodig zijn
Ik weet echt niet waar jullie dit allemaal halen ofwel heb ik alle geluk.
Elke zondag doe ik een TT en, neem het van mij aan, ik ben zeker niet de snelste maar hoor eerder bij de trage bikers.
Nog NOOIT heb ik ook maar één probleem gehad zoals hier boven beschreven is.
Waar mogelijk laat ik de mensen passeren, en meestal krijg ik ook een merci. Soms gebeurt het eens dat ze tegen me aanrijden maar dit is dan meestal ongewild of door ene die op het einde van zijn krachten zit. Maar mij in het decor rijden of me het één en ander uitschelden, is me nog nooit gebeurd (hout vasthouden uiteraard).
Anderzijds gebeurt het wel, dan ik me op een singletrack ongewild laat opjagen door een bende achter mij en dan fouten maak en zelf het decor in bol, maar das dan mijn eigen dikke schuld.
Maar kom, we zijn toch volwassen mensen, niet ?
Nog NOOIT heb ik ook maar één probleem gehad zoals hier boven beschreven is.
Waar mogelijk laat ik de mensen passeren, en meestal krijg ik ook een merci. Soms gebeurt het eens dat ze tegen me aanrijden maar dit is dan meestal ongewild of door ene die op het einde van zijn krachten zit. Maar mij in het decor rijden of me het één en ander uitschelden, is me nog nooit gebeurd (hout vasthouden uiteraard).
Anderzijds gebeurt het wel, dan ik me op een singletrack ongewild laat opjagen door een bende achter mij en dan fouten maak en zelf het decor in bol, maar das dan mijn eigen dikke schuld.
Maar kom, we zijn toch volwassen mensen, niet ?