Diest

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Silverbol
Mountainbiker

Post by Silverbol »

vrijdag de groene en zondag de rode gereden geen probeleem gehad met de bewegwijzering alleen de afdaling aan de sluisen is euh beetje serieus downhill niveau ofwel heb ik noch niet genoeg ervaring. Voor de rest de stuken rond en in assent waren leuke beklimingen en afdalingen elke week gaan traine zijn een goei 50km als ik de rode volg.
Illuminat0r
Mountainbiker

Post by Illuminat0r »

Vandaag dus nog eens komen rijden.

de rode route.

Ik ben thuis vertrokken en heb aangepikt op de Halensebaan, aan het JET-tankstation, met direct een ferm klimmeke.

Voor al de regen dat er de laatste dagen gevallen is, ligt het parcours er nog verassend goed bij.
Ook de netels zijn niet echt 'overwoekerend'. Je kan dus nog makkelijk met een korte broek rijden :P

Desondanks de goede bepijling heb ik toch nog ergens 8km gemist, want had er maar 40 op de teller als ik rond was.
Ik vermoed de lus langs de autostrade, vlak na waar ik aangepikt had aan de halensebaan...

Daaromtrent mijn vraag:
Is het plannetje hier op de site niet verouderd?
Volgens mij is het vertrek ook niet meer aan de Halve Maan, maar aan de sporthal...

Hier en daar kan bepijling wat beter, ze staat soms wat in het uitgeschoten groen, of gewoon achter het hoekje verstoken.
Maar in het algemeen blijf ik erbij dat het nog steeds goed zit (sinds men post op de vorige pagina :P)
Juist na FC Heuvel Boys vind ik de bepijling iets minder. Daar staan precies minder pijltjes als elders op het parcours.

Ik heb dus ook vandaag nog maar eens tevergeefs geprobeerd het parcours op te nemen in de Garmin, maar hij bleef constant uitvallen.
Weer gewicht voor nix meegenomen dus...
Silverbol
Mountainbiker

Post by Silverbol »

Inderdaad als je dat stuk langs de autostrade niet meegedaan hebt verlies je een pak kilometers. En na 2-3 keer rijden ken je de route goed genoeg om ze blindelings te rijden.
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

misschien maar best dat je het stuk assent langs de autostrade gemist hebt
diene weg kan er soms wel heel vettig bijliggen
wij "united bikers diest" onderhouden het stuk tussen webbekomsbroek, via den toyota, assent, kloosterbeg tot aan de halve maan

na de klim vanaan de jet benzinestation,
doe je de afdaling waar beneden in het verleden heel dikwijls de pijlen verdewenen
de laatste tijd staan ze dubbel, en gelukkig blijven ze nu al eventjes staan
daar moet je dus links af langs de oude voetbal terreinen,
kort nadien dat klimmetje tussen velden in nadien na de afdaling is de splitsing,
de middelste afstand gaat naar rechts de holleweg naar beneden
de langste afstand gaat naar links richting autostrade, en komt na de gereden lus haast terug op de splitsing uit

ons stuk heb ik op stafkaart staan op mijne pc
diegene die dat onderdeel willen,
geef jullie e-mail adres maar door

dat kaartje dat bestaat trekt op niets,
eigenlijk ook maar enkel een track op een lege achtergrond
als ik eens echt tijd heb,
rij ik het hele parkoer met mijn gps
om nadien deze te projecteren op een stafkaart
om nadien door te geven aan stad diest om nieuwe foldertjes te maken

de start is inderdaad niet meer de halve maan
(maar men passeert daar nog steeds)
de start is nu aan sportcomplex karteria,
waar ook een groot infobord staat
waar men ook nadien een (dacht ik gratis) douche kan nemen
als ge nadien ene drinkt in de cafetaria zijn die mensen ook content
Silverbol
Mountainbiker

Post by Silverbol »

da stukje langs autostrade ligt maar vettig op 1 stuk das aan de afdaling naar de weg op assent langs die fruitgaart de eerste. Daar ligt altijd moder en serieus diep voor de rest is da stukje rood perfect te rijden me eindelijk een klimetje in zonden dat je da nie meedoet.
Gober
Mountainbiker

Post by Gober »

Op zaterdag 2/02 route van Diest gereden. De bepijling is overal goed in orde behalve op 1 punt waar men ergens bomen gekapt heeft, plaatje stond los en kon vrij rond draaien (natuurlijk stond het naar de verkeerde kant #-o ). We hebben dat ineens maar iets vaster gezet(in de mate van het mogelijke) in de juiste richting.
Qua vettigheid viel het nog redelijk goed mee. Af en toe een vettige strook maar nergens moeten afstappen omdat er niet door te komen was.

1 enkel puntje van kritiek, op een klim ergens in de buurt van dat Jet tankstation denk ik (op een holle weg) of iets verder op het parcours heeft men bomen afgedaan en daar liggen serieuze takken over de volledige breedte.
Tero
Mountainbiker

Post by Tero »

Ik ben gisteren de vaste route van Diest gaan rijden. Spijtig dat de pijltjes pas op de splitsingen zelf staan en niet enkele meters ervoor.
Toch twee keer uitkijken.
1) Bij knooppunt 10 staan er normaal 2 paaltjes maar die met de groene pijl steekt niet meer in de grond. Deze staat losjes tegen een boom. Hier is het dus uitkijken als je de groene route volgt.
2) Bij knooppunt 8 als je over de brug van de Demer rijdt en rechts omhoog de wallen oprijdt, hangt er op het einde van de weg een bordje met pijltjes maar wel op 2,5 meter hoogte tegen een boom. Als je dit niet gezien hebt rijdt je rechtdoor waar de weg doodloopt.
Voor de rest is dit een tof parcour. Ik kom zeker nog eens terug.
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

Tero wrote:1) Bij knooppunt 10
2) Bij knooppunt 8
over welke knooppunten heb jij het?
waar haal je die nummers vandaan?
Tero
Mountainbiker

Post by Tero »

Als je op de kaart kijkt van de vaste routes zie je de nummers 1 tem 11 staan. Ik heb mij op die nummers gebruikt als referentiepunten
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

Tero wrote:Als je op de kaart kijkt van de vaste routes zie je de nummers 1 tem 11 staan. Ik heb mij op die nummers gebruikt als referentiepunten
is dat de kaart die staat aan karteria?
Post Reply