28.10.2018 - 19e Middelkerkse Chouffetocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
profi
Mountainbiker
Location: Lynskey Ridegeline SS, Salsa spearfich , On one inbred SS

Re: 28.10.2018 - 19e Middelkerkse Chouffetocht

Post by profi »

Wij hebben met onze singlespeed 2 rondjes gereden zonder de polders en verkavelingen ( interesseerde ons niet ) :-D
Fitzy
Mountainbiker
Location: Cannondale Scalpel SE, Cannondale scalpel si, Giant Anthem Pro

Post by Fitzy »

Prachtig rit, bedankt in de naam van de Wacky's !!!!!
Muntanya
Mountainbiker

Post by Muntanya »

leffingenoartje10 wrote:spijtig genoeg zijn er vandaag 2 fietsen gestolen daarom een tip neem altijd een slot mee .

Ikzelf heb altijd een grote slot mee die ik aan de inschrijving gebruik om de fietsen van mijn fietsmaten te sluiten en na de inschrijving laat ik mijn slot hangen aan een nadar en bij aankomst sluit ik onze fietsen dan opnieuw.
Kijk, dat vind ik nu eens een fantastische tip.
Muntanya
Mountainbiker

Post by Muntanya »

leffingenoartje10 wrote:bedankt aan de 1417 deelnemers aan de 19 de chouffetocht, ja kritiek krijg je altijd en in middelkerke is er buiten de duinen moeilijk om iets in elkaar te steken die toch wat mountainbike waardig is.
Jullie hebben dan nog de duinen, bij ons is het al polder en nog een beetje chance met de cuesta van Wijnendale om wat hoogtemeters te maken. Lijk die mannen van MDF hebben dat schitterend gedaan een week geleden om van zo'n saaie streek iets mooi te maken.

Ik vond het alleszins echt niet storend, die eerste lus van de 60km. Tussen de plantjes rijden vind ik leuk, ook chique van die brug (heb pas achteraf beseft dat die er gezet is door jullie toen ik op luchtfoto's enkel water zag). Had enkel schrik tussen die meidoorns (niet iedereen rijdt tubeless), maar blijkbaar proper gekuist.

We proberen ons best te doen om er toch iets moois van te maken.
En dat was het.
Het lange stuk langs de vaart kunnen we zeker niet veranderen in iets anders en dit jaar was het wind op wat het wat minder aangenaam maakte.
Het was een beetje hetzelfde als met de Bloso toer: je begint (afin, de Bloso toer begint) met leuke duinstroken en dan word je naar het binnenland gestuurd om een simpele aardeweg te doen van 4,5km lang. Over een moodkiller gesproken. Je krijgt bij Bloso dan nog een paar troostprijsjes, ik dacht 2 kleine duinenstrookjes, en dan komt je weer bij de start. Als ze die rotstrook in het begin zouden zetten en in apotheose eindigen met al die leuke duinstroken, zou dat al heel wat anders zijn. Volgens mij zou je die Bloso toer al veel leuker maken, zelfs met het behoud van die rotstrook, als ze die omkeren, dat het clair-obscure effect enkel positief is.

Misschien is dat ook iets om mee te nemen in de volgende editie: als het echt niet lukt om die vaartstrook te schrappen, die eerder in het begin te plannen. Je kan dan het strand op om van zuid naar noord te fietsen, iets wat altijd plezanter is met rugwind (het zal niet altijd NO-wind zijn, bij ons primeert de W-wind, dus iedereen had beirechance met de windrichting op het strand)

Maar dat het niet te schrappen valt, dat betwijfel ik. Ten eerste zie ik aan de Strava activiteiten van de 45 km dat die strook halverwege afgeknipt werd (ik durfde dat niet omdat ik niet wist of er nog een extra lus ging volgen) en bij de 60 die dan eenvoudig terugkeert bij de Wateringstraat. Waarom die strook die niemand sexy vindt per se met nog 2km moet verlengd worden om dan eenvoudig over de weg terug te keren... Joost mag het weten. En ten tweede, maar hier durf ik mijn hand niet voor in het vuur te steken, kan ze zelfs helemaal geschrapt worden. Het probleem zit hem in de flessenhals rond de Ijzermonding. Uiteraard is dat niet te doen om 1400-2100 bikers met het veer hierover te zetten. Maar als het per se met een offroad strook moet gebeuren: langs de Kustweg werd iedereen naar boven geleid vanaf de Schorrenbloemstraat, terwijl er onderaan ook nog een offroad strook is (Bloso bovendien) waar je de retour over zou kunnen sturen (via een afdalingske te bereiken vanaf de Redanweg als dat teveel problemen met de verkeersregels zou opleveren, wel een redelijk steile afdaling), die dan de Schorrenbloemstraat in sturen en zo eventueel via de Veldbatterij Bamburg als je die strook kan versieren (er is alleszins wat fietsactiviteit op de Strava heatmap te zien). Als het onroad mag: via de Nieuwe Jachthavenlaan is toch voor al die kustgangers ook leuk om te zien? Dan hebben ze méér het gevoel aan de kust geweest te zijn dan aan die vaartstrook :-)

Ja, ik weet het, beste stuurlui staan aan wal, 't zijn maar een paar tips. Je doet ermee wat je wil.
Een tevreden chouffe team
En terecht.
lange Peter
Mountainbiker

Post by lange Peter »

Ik vond dat de choufkes dat terug goed in elkaar hebben gestoken.
Je mag hier natuurlijk niet naartoe komen met de verwachting om enkel in de duinen en op het strand te rijden.

Naast het zand valt er in Middelkerke natuurlijk bitter weinig te mountainbiken.Dit wil dus zeggen de polders in die er ondanks de hevige regen
van zaterdag toch goed bijlagen.

Wat mij wel opviel waren de aangebrachte hindernissen en zelfs een heuse kombocht in een stukje singletrack in Lombardsijde.

Daar moet toch ook veel werk zijn ingekropen om al die dingen van de straat door het zand te sleuren en mooi in de graven,chapeau voor het werk van de choufkes :wink:
Bulls69
Mountainbiker
Location: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15

Post by Bulls69 »

zondagmorgen net voor 8u vertrokken onder local begeleiding van Patje2, hierdoor geen opstoppingen op de singletracks of tot glibberige sporen omgevormde tracks. Het recht stuk naast het kanaal kon mij ook niet bekoren al moet ik erbij zeggen dat de windrichting hier vooral de spelbreker en doodmaker was :roll: . In elk geval heb ik super genoten van de 50km, voldoende strand, duinen, singletracks en polders en niet te vergeten wat een overvloed aan keuze op de bevoorradingen, bij aankomst nog een hotdog in ruil voor het bandje =D> =D> =D>
Fiets na het afspuiten maar binnen geparkeerd met een slotje aan een klimrek (was toen al melding van 2 gestolen fietsen) :( Nog een korte babbel geslagen met enkele forumleden/facebookers die vooral verwonderlijk staarden naar de dikke banden van de fatbike en vooral op zoek waren naar een mogelijke motor/batterij :bounce:

Image

Image
Giovannigalloo
Mountainbiker

Post by Giovannigalloo »

Ik begrijp het probleem niet van dat lang stuk langs de vaart.Ik vind het een uitdaging om met de wind op kop dit stuk te doen.Het is 10 keer sterven maar Fun voor mij
Single Tracker
Mountainbiker

Post by Single Tracker »

Giovannigalloo wrote:Ik begrijp het probleem niet van dat lang stuk langs de vaart.Ik vind het een uitdaging om met de wind op kop dit stuk te doen.Het is 10 keer sterven maar Fun voor mij
Als er al geklaagd wordt over een te lang stuk off-road, dan wil dit vooral zeggen dat de rest van het parcours gewoon mega leuk was. Toen ik over 20 jaar begon met mountainbiken bestonden de toertochten haast uitsluitend uit (saaie) boereslagen en toen klaagde niemand. We worden gewoon te veel gewend en leggen de lat altijd hoger.

Goed gedaan Choufkes! =D>
Muntanya
Mountainbiker

Post by Muntanya »

Single Tracker wrote:
Giovannigalloo wrote:Ik begrijp het probleem niet van dat lang stuk langs de vaart.Ik vind het een uitdaging om met de wind op kop dit stuk te doen.Het is 10 keer sterven maar Fun voor mij
Als er al geklaagd wordt over een te lang stuk off-road, dan wil dit vooral zeggen dat de rest van het parcours gewoon mega leuk was. Toen ik over 20 jaar begon met mountainbiken bestonden de toertochten haast uitsluitend uit (saaie) boereslagen en toen klaagde niemand. We worden gewoon te veel gewend en leggen de lat altijd hoger.

Ja, dat moeten jullie net zeggen. Zelden zulke toffe ontworpen singletracks in zulke saaie omgeving gezien als op jullie rit. Dat was de crème de la crème.
Single Tracker
Mountainbiker

Post by Single Tracker »

Muntanya wrote:
Single Tracker wrote:

Ja, dat moeten jullie net zeggen. Zelden zulke toffe ontworpen singletracks in zulke saaie omgeving gezien als op jullie rit. Dat was de crème de la crème.
Bedankt voor de mooie woorden! :drunk: :drunk:
Post Reply