2 kettingen

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Piete® wrote:Ik heb nu ook zo'n SRAM powerlink ketting, maar krijg hem slechts met de grootste moeite open. Is dit normaal omdat hij nog redelijk nieuw is, of is hier een speciale techniek voor?
Nee, dat is niet normaal. Maar kijk daarvoor eens in het betreffende topic.
authentic biker
Mountainbiker

Post by authentic biker »

Volgens mijn fietsenboer schakelt een ketting met powerlink moeilijker :( , klopt da?
Johan Degraeve
Mountainbiker

Post by Johan Degraeve »

authentic biker wrote:Volgens mijn fietsenboer schakelt een ketting met powerlink moeilijker :( , klopt da?
bij mijn weten niet, ik gebruik dit zowel op koersfiets als mtb.

Shimano zelf zal wel beweren dat ge geen SRAM powerlink moogt gebruiken op Shimano kettingen, nogal logisch.

zelfs één van de mecaniciens op Cristalp beweerde dat een powerlink te breed is voor shimano dérailleur , maar da's zever als ge't mij vraagt.
Justin
Mountainbiker
Location: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Post by Justin »

authentic biker wrote:Volgens mijn fietsenboer schakelt een ketting met powerlink moeilijker :( , klopt da?
Ik gebruik de powerlink zowel op kettingen van Shimano als Sram. Bij geen enkel van de twee schakelproblemen ondervonden die te wijten zijn aan die powerlink.
Post Reply