Aarschot - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Post Reply
Strikybart
Mountainbiker

Post by Strikybart »

Vandaag voor den eerste keer deze bloso gedaan. Eerst blauw en dan aansluitend groen.

Klimmen is niet mijne sterkste kant dus ik heb hier met momente serieus afgezien maar daar doen we het voor he ;)
Het parcour lag er goed bij. Alleen int begin op blauw was er een strook met serieuze modder waar je niet naast kon maar voor de rest was alles goed te omzeilen.

Op het einde van de groene lus ben ik de pijlen kwijt geraakt. Je komt daar van een stijle smalle afdaling tussen een rij huizen uit.
De pijl staat hier naar links maar noch links, noch rechts is er een volgende pijl te bespeuren. Het hele stuk 3 keer gereden en geen pijl te vinden :-?
Wat verder zag ik de Demer liggen dus ik ben wel terug op de parking geraakt maar niet volgens de pijlen!

Voor de rest zouden er mss iets meer pijlen mogen staan want het is soms twijfelachtig of je nog moet volgen of of je al te ver bent.
Buiten de afpijling soms was het zeker de moeite waard om een klein uur in den auto te zitte. Ik kom zeker nog es trug met beter weer en voor de rode route.

Grtz
jakke2k
Mountainbiker

Post by jakke2k »

Die hebben wij daar ook al een paar keer misgelopen, totdat iemand het licht zag. Als ik het mij nog goed herinner moet je daar 5 meter naar links, en dan dadelijk terug naar rechts naar beneden. Dan kom je na een kort stukje offroad terug bij die brug aan en je bent zo goed als thuis...
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

jakke2k wrote:Die hebben wij daar ook al een paar keer misgelopen, totdat iemand het licht zag. Als ik het mij nog goed herinner moet je daar 5 meter naar links, en dan dadelijk terug naar rechts naar beneden. Dan kom je na een kort stukje offroad terug bij die brug aan en je bent zo goed als thuis...
Dit klopt inderdaad !
Als je van het kasseitje op de grote baan in het centrum van Langdorp komt, ga je 5 m naar links om direct terug rechts naar beneden te rijden.
Je komt dan op de Demer uit, volgt stroomafwaarts naar rechts en je bent aan het vertrekpunt : het houten bruggetje, start van de Hagelandse chronorit.
Strikybart
Mountainbiker

Post by Strikybart »

Biker Zjé wrote:
jakke2k wrote:Die hebben wij daar ook al een paar keer misgelopen, totdat iemand het licht zag. Als ik het mij nog goed herinner moet je daar 5 meter naar links, en dan dadelijk terug naar rechts naar beneden. Dan kom je na een kort stukje offroad terug bij die brug aan en je bent zo goed als thuis...
Dit klopt inderdaad !
Als je van het kasseitje op de grote baan in het centrum van Langdorp komt, ga je 5 m naar links om direct terug rechts naar beneden te rijden.
Je komt dan op de Demer uit, volgt stroomafwaarts naar rechts en je bent aan het vertrekpunt : het houten bruggetje, start van de Hagelandse chronorit.
Dan heb ik toch goed gegokt om terug te geraken :-P

Is goed om wete trouwes dat de chrono hier start, weet ik al zeker waar ik moet zijn dan :-D

Grtz
dejo
Mountainbiker

Post by dejo »

om terug op de wijziging van de rode route te komen

blijkbaar liep de route over een privé weg en gaat de rode lus nu via een alternatieve weg terhoogte van de schaapsvijver-kloesbos

spijtig want ik vond dit een pittig klimmetje en een mooie afdaling (originaal voor iemand de weg had geeffend)
Bebop
Mountainbiker

Post by Bebop »

dat is inderdaad heel spijtig: ik rijd, hmmm, excuseer: [u]reed[/u] deze nogal eens in tegengestelde richting van het bloso parcours. misschien dat dit tijdens een TT nog eens toegankelijk wordt?
serre
Mountainbiker

Paal met pijltje weg op blauwe route in rillaar.

Post by serre »

Hetzelfde pijltje dat vorig jaar weggehaald was in de Molenstraat in Rillaar is weer weg. Net zoals vorige keer is er van de paal die in November geplaatst was niks meer te bespeuren. Sommige plaatselijke landeigenaren zijn blijkbaar niet zo gelukkig met het feit dat de route even verderop dwars door hun veld gaat.

Het pijltje is weg op volgende plaats:
nadat je langs de manege Shoonhoven gereden bent rijd je het veld opnieuw in voor ongeveer 1 km rechtdoor. Dan kruis je een asfaltweg (Nopstal - pijltje staat rechtdoor, is nog niet verdraaid zoals vorig jaar) om de molenstraat in te rijden (ook asfalt) na ca. 150 m staat er een paaltje van het fietsknooppuntnetwerk, daar moet je naar rechts het veld in. Voor de rest stonden alle bordjes er, al is het ook goed kijken in rillaar dorp waar ze die nieuwe appartmentsblokken aan neerzetten zijn. Overal goed berijdbaar, behalve na de konijntjesberg, waar je na het asfalt terug rechts het veld induikt, daar is het nog steeds ERG nat.
dejo
Mountainbiker

Post by dejo »

Bebop wrote:dat is inderdaad heel spijtig: ik rijd, hmmm, excuseer: reed deze nogal eens in tegengestelde richting van het bloso parcours. misschien dat dit tijdens een TT nog eens toegankelijk wordt?
ik vrees ervoor want er zijn afsluitingen gemaakt met takken en dergelijke
serre
Mountainbiker

Blauw terug Ok

Post by serre »

Er is al een nieuw paaltje in de molenstraat geplaatst. Snelle reactie!
Bewegwijzering van de blauwe route (rillaar) is dus terug in orde
Nazgul
Mountainbiker
Location: TREK Superfly Elite 29", winterbike TREK X-Caliber 29""

Post by Nazgul »

Vandaag de 3 lussen gedaan.

Thuis vertrokken en in rillaar ingepikt op de blauwe en zo alle andere afgehaspeld.

Terug thuis aangekomen en 72 km op de teller met een avg van 19. Voor mij is dat "goe bezig" :-)

Nergens een pijltje gemist dus alles tiptop in orde
Post Reply