Routes in en rond aywaille

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
RacScott
Mountainbiker

Post by RacScott »

Wij zijn terug en het was fantastisch, we hebben de gele route gereden, weet wel de nummers niet meer vermits ik daar op gevoel en kennis van de streek gereden heb. Wel was er op het vaste stuk waar ik altijd rij een pad dat vol bomen lag en waar geen doorkomen aan was. Zijn dan maar terug gedraaid en langs andere kant berg beklommen.
Dag 2 hebben wij route 38 gedaan, dit is een lange klim die het riviertje de Ninglingspo volgt om dan nadien een afdaling van kilometers lang, over grind wegen en zelfs een rivierbeddinkje over rotsen en stenen(heel technisch). Soms wel zoeken voor de pijltjes maar al bij al wel een geslaagde route die wel abrupt eindigt op de openbare weg na een snelle afdaling(OPLETTEN)
julie
Mountainbiker

Post by julie »

Heeft iemand wel eens route 43 gereden?
Ik was afgelopen zaterdag met mijn broer in Aywaille en we waren begonnen met route 36 in Remouchamps. Vervolgens na de afdaling (bij Sedoz) waren we overgestapt op route 38. Ik had het idee om die te blijven volgen tot we weer aan de asfaltweg (tussen remouchamps en stoumont) zouden komen en dan vervolgens route 43 op te pikken die dan omhoog moet gaan naar Behe. Helaas voor ons waren ze aan het jagen in de Porallier (wat illegaal is, daar niet van! Kun je het voorstellen, die gasten zijn daar in het wilde weg aan het schieten terwijl er wandelaars, groepen padvinders, en enkele mtb'ers in de buurt zijn? Schande!). Maar goed, dus dan maar terug en proberen de 43 op te pikken vanaf de asfaltweg. Gelijk bij Sedoz, de groene bordjes gevonden en die braaf gaan volgen. Wat ik al gelijk niet begreep was waarom we opeens naar links bergop werden gestuurd, terwijl het toch duidelijk was dat we een keertje naar rechts zouden moeten. Dus na een toer te hebben gemaakt door een of ander gehuchtje die vooral over asfaltwegen ging (ongeveer 200m onverharde weg), kwamen we opeens weer uit op de asfaltweg! Geen bordje meer te zien natuurlijk! Toen zijn we nog maar een flink stuk richting Stoumont gaan rijden in de hoop een bordje tegen te komen. Niet dus. Vervolgens maar teruggegaan omdat we -volgens de kaart- toch echt veel te veel richting Stoumont zaten. Op de terugweg richting Remouchamps zien we opeens weer een groen pijltje staan met nummer 43 en ik denk aha, hier moeten we natuurlijk naar links richting Behe! (bij een onderdoorgang van het spoor), maar nee het pijltje wijst naar rechts, dwz doorrijden op de grote weg en zo komen we dus weer terug in Sedoz! dus als ik het goed begrijp bestaat route 43 uit: 4km asfalt richting Stoumont, dan even bergop door een gehucht, ook nog asfalt met let wel 200 m onverharde weg, en vervolgens weer dood leuk over dezelfde asfalt weg terug naar Sedoz!
fredjeraketje
Mountainbiker

Post by fredjeraketje »

Ik denk dat route 43 als één van de enige in tegenwijzerszin loopt. Mogelijk heb je één pijltje dat je verder omhoog moest sturen gemist, en ben je daardoor weer op de grote weg uitgekomen. De klim die je zou moeten gevolgd hebben loopt op hetzelfde traject als route nr 36. Bovenaan zou er een splisting moeten zijn, en dan moet je links naar beneden denk ik...
herder ardi
Mountainbiker

Post by herder ardi »

Iemad de laatste dagen in Aywaille gereden? We zijn van plan er woensdag te biken dus op voorhand eens polsen naar de berijdbaarheid van de paden...
julie
Mountainbiker

Post by julie »

niet heel recent....(ongeveer 2 weken geleden met de rando van Sprimont).
maar je kan nu toch wel veel modder/bladeren verwachten . Ik was zelf verbaasd hoe modderig en soms onbegaanbaar de paden zijn geworden in een heel korte tijd. :(
maar ik denk wel dat het nog goed te doen is. 8)
herder ardi
Mountainbiker

Post by herder ardi »

Gisteren richting ginder vertrokken. De kaartjes aan het Centre Sportif zijn uitverkocht en de mevrouw aan de balie wist slechts half te vertellen waar we konden vertrekken. Uiteindelijk voor de gele route gekozen (15km) en dan zelf wat tracks en paadjes gezocht. In de regen en 4°C was dat niet altijd even ideaal maar de paden lagen er wonderwel deftig berijdbaar bij.
ClassicDriver
Mountainbiker

Post by ClassicDriver »

Afgelopen weekend route 36 & 35 gedaan.

36: 23km, bepijling 97% inorde. Pijltjes staan wel overal alleen soms slecht geplaatst.
Enkele lange klimmen in deze ronde. Klimmen zelf vond ik niet zo technisch. De afdalingen waren een stuk spectaculairder.

35: dit is een stuk van het EK 1998. Start is een klim van 2km. Dan ongeveer een kilometertje vlak. En dan wordt u overdonderd door een zeer technische afdaling vond ik zelf.
Hierna gaat het helaas over asfalt terug naar het startpunt.

Zelf was ik vetrokken aan het centre sportif. Dan eventje met de fiets terug naar het centrum van aywaille waar een kleine kiosk de kaart verkoopt voor 7euro.
Mij zien ze daar zeker en vast nog ns terug
Big
Mountainbiker

Post by Big »

Normaal gaan we zaterdag hier biken.
Waar is de start van deze routes ergens?
In het centrum? En is de bewegwijzering ondertussen een beetje ok?
outl@w
Mountainbiker

Post by outl@w »

Big wrote:Normaal gaan we zaterdag hier biken.
Zelfde vraag, wij gaan hier maandag biken. Kan je laten weten hoe het geweest is ? ;)
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Big wrote:Normaal gaan we zaterdag hier biken.
De start vind je idd in het centrum. De bewegwijzering is soms wel zoeken :-? Ik was in alle geval blij dat ik een kaart (van het NGI) meehad.
Post Reply