Zo 20/10/2013 Overijse :: 24e Dwars d/h Zoniënwoud

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
vtteddy
Mountainbiker

Re: Zo 20/10/2013 Overijse :: 24e Dwars d/h Zoniënwoud

Post by vtteddy »

El Toro Cycling Club HB wrote:
_anonymus_ wrote:Gisteren ook naar Overijse afgezakt voor dit schitterend tochtje.
Op parcours en organisatie heb ik nu eens niks aan te merken.

't Was lang geleden dat ik nog eens een TT had gereden. Alle begrip dat ik op een technischere afdaling zeer regelmatig moet remmen voor een tragere biker. Maar waar ik mij wel aan ergerde was dat er ook op makkelijke afdalingen ook constant keihard wordt geremd, terwijl je daar compeet veilig de rem compleet kon los laten. Ik heb er veel gezien die echt als een strijkijzer op hun fiets zaten in de afdaling. Waarschijnlijk heeft dit veel te maken met de wielertoeristen die in deze periode ook beginnen MTB-en.

Anyway, volgend jaar zien ze mij hier zeker terug!

El Toro Cycling Club Breda

Deze reactie gaat buiten de organisatie om, ik bedoel hier hebben zij niets mee te maken.
Nog steeds hulde dus voor deze organisatie!

Maar, als inwoner van het Noord-brabantse Breda, ga ik graag fietsen waar beklimmingen zijn,
het heet tenslotte mountainbike, die zijn er vaak bij mijn allervriendelijkste zuiderburen, zo kwam ik gisteren ook voor de eerste keer in Overijse en als ik de eerste keer ergens kom voor een toertocht moet je wel anticiperen op de omgeving dwz;) bij moeilijke afdalingen rem ik inderdaad, tenslotte ben ik niet meer de jongste, bovendien kom ik in mijn geval dinsdag ook weer graag heel op mijn werk en heb ook pas 3 seizoenen ervaring,
je begrijpt, mijn fiets heeft geen beperking, de beperking ben ik zelf,
maar goed bij een makkelijke afdaling in een voor mij onbekend terrein ga ik ook wel eens in de remmen omdat ik vind dat het a;) te hard gaat en b;) ik graag ook een beetje controle houd en c;) als onbekende ook niet weet wat er na de bocht komt.

Dit gezegd hebbende, weet ik dat er meer snelle coureurs zijn dan mij en daar probeer ik zoveel mogelijk rekening mee te houden, ieder die hard wil mag van mij hard gaan en als er ruimte is maak ik ruimte en mogen zij hun gang gaan.
Maar ik vraag ook graag begrip voor de medebikers die net als ik meer liefhebber zijn en ook nog eens graag genieten van de natuur, vaak op plaatsen waar je normaal niet mag komen, ipv een tour zo snel mogelijk te fietsen, nogmaals daar heb ik ook begrip voor, maar zondagmorgen en de voormiddag zijn voor mij een uitje, ja een minivakantie bij de zuiderburen en een ieder die daar aan bijdraagt ben ik daar zeer dankbaar voor.

Met sportieve groet,

El Toro

Ps. ik ben 52 en heb deze tocht met een gemiddelde van rond de 18 op de 55/61 gereden,
ja ik houd het wel bij.

+1
_anonymus_
Mountainbiker

Post by _anonymus_ »

Alle begrip voor mensen die het graag wat rustiger aan doen in de afdalingen, ik heb daar alle begrip voor, en ik was enkele jaren geleden ook veel trager bergaf.
Ik zal ook nooit iemand in gevaar brengen als ik inhaal en achter die persoon blijven tot ik verantwoord kan inhalen. Het parcours is nu eenmaal van iedereen. Zeker in technische afdalingen moet iedereen z'n eigen tempo rijden, anders worden er fouten gemaakt.
Maar bij deze tocht viel het me meer op dan anders (misschien ook door de vele deelnemers). Zelfs op asfalt werd er plots geheel onverwacht keihard geremd, zonder reden.
Ik heb er trouwens ook veel zien vallen, en bij de meesten kon ik zo zien wat de reden was: veel te hoge bandendruk, op het zadel blijven zitten in technische afdalingen, schrik krijgen en keihard in de voorrem knijpen... Bij zomerse TT's zie je dit allemaal veel minder, vandaar mijn vermoeden dat er redelijk wat wielertoeristen mee reden, waarvoor dit waarschijnlijk één van de eerste MTB-uitstapjes van de winter was.

Maar dit is allemaal geheel terzijde: de organisatie en de rit was top!
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

De VWB zou moeten verplichten dat de kleinste afstand (28km in dit geval) apart moet lopen van de andere langere afstanden. Zo kunnen de beginners op hun gemak rijden en zij die iets sneller kunnen alles uit de mouw schudden. Iedereen happy

Daarbij blijft respect hebben voor mekaars kunnen en doen natuurlijk ook belangrijk. Racen moet je doen op ritten die daarvoor zijn voorzien. Keuze genoeg...

En als laatste, de tijd voor de winterbanden is aangebroken. Alle mannen die ik heb zien vallen, reden op heel weinig profiel. Dikke toepen is more fun :bounce: and less bruces.
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker

Post by El Toro Cycling Club HB »

El Toro Cycling Club Breda

Bedankt voor de steun, het begrip en de commentaren, positief en sportief en volgens mij past dat precies in het beeld/profiel waar de meeste mountainbikers die ik tegenkom aan voldoen of in passen en inderdaad op een paar zotten daar gelaten dan, maar dat heeft dan weer niets met afdalingen te maken;) tijdens een vlakke tour doen die net zo zot.

Maar nogmaals, dit geheel terzijde van de organisatie van deze tocht, want die was dik in orde.

Met sportieve groet,

El Toro
Aeromax
Mountainbiker

Post by Aeromax »

wat men er voor over heeft:
1000,00 euro voor een fiets
0,00 euro voor een cursus mtb'en
=> na 18jaar actief mtb'n volg ik nog ieder jaar minstens 2 clinics!!!
MaartenKV
Mountainbiker

Post by MaartenKV »

Gestart voor de 55km. Vanaf km 40 aan een intervaltraining begonnen en tussendoor goed in het rood gegaan.
Toen er echter na 60km nog stees geen aankomst te zien was en ik al redelijk op het tandvel zat ben ik dankzij mijn garmin naar de finish gereden met een aantal anderen in mijn wiel. Totaal aantal km: 72 #-o
Wel zalig mtb weer
Crokske
Mountainbiker

Post by Crokske »

GARMIN 705 EDGE VERLOREN !
Tussen km 5 en 10.
IEMAND Gevonden ? Bel : 0477698509 (vanzelfsprekend wordt de vinder beloond! )
RumaNoV
Mountainbiker

Post by RumaNoV »

Gisteren de 55 km gedaan, met uiteindelijk iets meer dan 60 km op de teller en 793 hm. Heel leuk parcours met voor ieder wat wils: pittige klimmetjes, technische stukken, snelle paadjes, .... Op sommige stukken wat druk, maar als ieder daar wat respect heeft voor elkaar, mag dit geen probleem opleveren. Helaas zaten er gisteren ook weer een aantal pipo's tussen die dachten dat ze een wedstrijd aan het rijden waren. Er vloog ons een kerel voorbij en iets verder plakte hij ver tegen een boom, we hebben even moeten lachen :roll: .

Na een goei 47 km (enkele km's na de fotograaf in het Zoniënwoud) platte band: een vijs van 5 cm stak erin. Deze vijs zag er nog vrij nieuw uit en is daar misschien expres gelegd door een minder goede ziel. Kvraag mij af of er nog andere mensen zijn platgereden en nu een souvenir van 5 cm hebben thuisliggen ... ?

Bevoorradingen dik in orde, bepijling was hier en daar voor verbetering vatbaar. Op de après was geen cola meer beschikbaar tegen +/- 13u en lange aanschuiftijden, ook puntje voor verbetering voor volgend jaar :wink:

Alleszinds zeer voldaan teruggekeerd naar huis!! Tot volgend jaar!
jerre 1984
Mountainbiker

Post by jerre 1984 »

we zullen rekening houden met de opbouwende kritiek naar volgend jaar toe.
den toog kost inderdaad rapper gaan. iedereen heeft graag zijne wel verdiende leffe binne ne schappelijken tijd. naar volgendjaar toe zullen we proberen het volk wa meer te spreiden voor ze op de eerste singeltrack komen.
jerre 1984
Mountainbiker

Post by jerre 1984 »

voor de kilometers te veel konden we weinig aan doen. aangezien we nog een negatief advies hadde gekregen over 2lanen in het zonieenwoud, 5dagen voor onze tocht van start ging. de manne waren daarmee wel optijd mee afgekomen :evil: .
dan moesten we een kleine omleiding maken via de baan, richting sporthal van tervuren. kan wel is verschieten zijn als het vat af is :-D :-D
Post Reply