BeMC 2014

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Re: BeMC 2014

Post by s-biker gert »

Weinig of nie gereden dit jaar, zal maar wa beginnen trainen zeker ](*,)
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Je hebt tenslotte nog een maand om je basis op te bouwen, specifieke trainingen te doen en nog te taperen... :wink:
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

Reflex wrote:Je hebt tenslotte nog een maand om je basis op te bouwen, specifieke trainingen te doen en nog te taperen... :wink:
Of nog 2 kg af te krijgen :lol:
Wa's "taperen"?

@Gert, oefent al eens in Tangissart !
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Dat dacht ik eerst ook maar ik merk toch wel dat het na een drukke trainingsperiode veel loont om ff het gas terug te nemen.

2kg eraf moet lukken toch. Ik ben er 15 kwijt in de laatste 6 maanden :wink: Ben dan ook benieuwd hoe dit zich vertaald in de BeMC.
Zotte Marre
Mountainbiker

Post by Zotte Marre »

Reflex wrote: 2kg eraf moet lukken toch. Ik ben er 15 kwijt in de laatste 6 maanden :wink: Ben dan ook benieuwd hoe dit zich vertaald in de BeMC.
15 op 6 maand, wow, graag tips (nie meer gegeten?)
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

In de winterperiode heb ik mijzelf een max gesteld van 1500kcal per dag. Door alle calorieën te tellen en mijzelf strikt aan deze 1500 te houden heb ik mijzelf aangeleerd om minder te eten. Wat ik at was gezond en vetarm (geen brood maar crackers, geen alcohol, geen frisdranken maar water, geen aardappels maar meer groenten, elke dag fruit etc etc). Gedurende deze periode mijzelf enkel beperkt tot trainingen op lage hartslag. Na een maand of 2 toen de trainingsintensiteit en duur omhoog ging ben ik iets meer gaan eten om het energieniveau wat hoger te krijgen maar beperkte ik mijzelf echt tot LSD waardoor ik toch nog veel afviel. Enkel de laatste 2 maanden waarbij er meer specifiek getraind word (Duur, kracht, interval etc) heb ik mijn calorie-inname aangepast aan de trainingen waardoor het afvallen slechts heel langzaam gaat maar er wel energie is om de trainingen af te werken en te recupereren.

In feite valt er dus in de winterperiode waarbij je het kan permenteren om minder te trainen grote winst te maken. Ik hoop nu stabiel te blijven de komende paar maanden om volgende winter nog eens 5 KG eraf te kunnen krijgen.
Zotte Marre
Mountainbiker

Post by Zotte Marre »

Reflex wrote:In de winterperiode heb ik mijzelf een max gesteld van 1500kcal per dag. Door alle calorieën te tellen en mijzelf strikt aan deze 1500 te houden heb ik mijzelf aangeleerd om minder te eten. Wat ik at was gezond en vetarm (geen brood maar crackers, geen alcohol, geen frisdranken maar water, geen aardappels maar meer groenten, elke dag fruit etc etc).
Sterk, alleen hebt gij een koolhydraat-arm dieet gedaan ipv vetarm (of dat is toch wat je opsomt). Ken je je basaal metabolisme? Want die 1500 kcal lijken mij wel weinig. Je zal ondertussen allicht een veel efficiëntere voedingsopname hebben !
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Het is niet per definitie zo dat omdat je geen brood en aardappels neemt je koolhydraat arm eet. Ik at ook pasta etc om wel voldoende aangevuld te krijgen. Enkel tegenwoordig krijgen veel mensen te veel koolhydraten binnen en dat heb ik voorkomen. 1500kcal hoeft niet weinig te zijn, ligt aan de persoon mar het is echt niet zo dat een volwassen man standaard 2500kcal binnen moet krijgen.

Maar dit gaat flink offtopic. Er is een afvaltopic hiervoor en daar staat mijn verhaal ook. Het feit is dat ik scherper sta dan ooit en ik mijzelf beter voel dan ooit :wink:

Ik kijk uit nar de BeMC dit jaar. Ik hoop wel dat het wat beter weer is dan vorig jaar.
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

s-biker gert wrote:Weinig of nie gereden dit jaar, zal maar wa beginnen trainen zeker ](*,)
Whoehahahaha, weinig of nie gereden... Gij zit iederen dag op uwen velo bekanst! :lol:
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

J.E. wrote:
s-biker gert wrote:Weinig of nie gereden dit jaar, zal maar wa beginnen trainen zeker ](*,)
Whoehahahaha, weinig of nie gereden... Gij zit iederen dag op uwen velo bekanst! :lol:
:lol:
Post Reply