Sven Nys -- mountainbiker

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Post Reply
P€T€R
Mountainbiker

Post by P€T€R »

nigel wrote:En ook is niet elke World Cup zo technisch als Houffalize, als hij er zich ene uit pikt die hem beter past en hij rijdt daar een mooi klassement, dan mag hij al mee naar Athene.
Dan komt em toch wa laat vrees ek. Peking zal hopelijk wel lukke. :wink:
Berggeit
Mountainbiker

Post by Berggeit »

nigel wrote:
Berggeit wrote:kijk na mario hij wou ook iet bewijzen, respect voor mario in de cyclocross maar int mtbiken was toch nt zo'n super mario hé.
Mario De Clerq heeft uiteindelijk nooit meegereden aan wereldbekers wegens een schouderoperatie, hem dus niet veroordelen zonder dat hij zich heeft kunnen bewijzen.
Bwa uit de krantenartikels die in die tijd stonden ... ik kan mee met filip en roel kweet niet zo ze, wie durft zo'n uitspraken doen? #-o

cyclocross is geen mtbike, ik geraak mee in mtbike ooit eens cyclowedstrijd gereden was heel andere poes ... voor alle sporten respect ma tga nt zo simpel of dat sommige beweren
Polly
Mountainbiker

Post by Polly »

nigel wrote:Bepaalde parcours in het veldrijden zijn toch ook niet zo gemakkelijk hoor, ik denk dan bijvoorbeeld aan Gavere, Overijse of Vossem. Op het WK in Poprad een jaar of 6 terug lag zelfs een klim die op een MTB-circuit gerust gezien zou mogen worden. Ge moet er ook rekening mee houden dat veldrijders zonder suspension rijden, en da is toch ook een enorm verschil. En ook is niet elke World Cup zo technisch als Houffalize, als hij er zich ene uit pikt die hem beter past en hij rijdt daar een mooi klassement, dan mag hij al mee naar Athene. Dat is tenslotte zijn doel, en niet de algemene Wereldbeker op zijn naam schrijven.
Heb zelf vorige jaar eens een winter gecrosst en ik vond persoonlijk Gavere en Koppenberg veel meer mountainbike als bijvoorbeeld Moorsele of Moorslede, weet niet meer welk juist verwar die naam, maar daar waar in West-Vlaanderen een Flanders Cup gereden werd
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

Als Sven een poging doet kan het alleen maar ten goede komen van de mountainbikesport.
Een beetje positieve publiciteit kunnen we, na de perikelen van Popeye meer dan ooit gebruiken.
Maar.....t'zal nie gemakkelijk zijn [-X
Mountainbike, cyclocross en wegracen gebeuren allemaal met een fiets....maar daar houd dan ook elke vgl op !
Het zijn totaal verschillende sporten, net zoals de spurt, de langeafstands en de kampnummers in atletiek.
Alleen een superatleet kan iets combineren of beter...overschakelen.
We zullen zien of Nys die superatleet is....we kunnen alleen maar hopen van wel... =D>
anoniemeke
Mountainbiker

Echt waar !

Post by anoniemeke »

Wist je dat " DE SVEN " in 2002 op 5 min werd gereden door Roel en Flip op een col van 20 km !

Dit was een wedstrijdje op trainingsstage georganizeerd door jose decower.

Nog even erbij dit was in februari! een week na het WK cyclocros !
Een tijd dat Roel en filip nog niet in vorm waren !

Ik vind dit wel funny =D>
nigel
Mountainbiker

Re: Echt waar !

Post by nigel »

anoniemeke wrote:Wist je dat " DE SVEN " in 2002 op 5 min werd gereden door Roel en Flip op een col van 20 km !

Dit was een wedstrijdje op trainingsstage georganizeerd door jose decower.

Nog even erbij dit was in februari! een week na het WK cyclocross !
Een tijd dat Roel en filip nog niet in vorm waren !
Maar wel een stuk meer gemotiveerd allicht, week na het WK is het voor de meeste tijd om de batterijen efkes op te laden. Trouwens, in welke XC-wedstrijd komt er een col van 20 km voor? #-o
anoniemeke
Mountainbiker

hmm

Post by anoniemeke »

bij de mtb is de week na het w.k. de finale van de world cup ....

ik vind het toch zo funny ! vraag maar aan jose decower ! die lacht er ook nog altijd over =D>

Een mtb wedstrijd is in totaal ook ongeveer 20 km klimmen hoor ;)
en als je dan 5 min achter bent .... ben je even sterk als jimmy tielens :lol:
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Berggeit wrote: cyclocross is geen mtbike, ik geraak mee in mtbike ooit eens cyclowedstrijd gereden was heel andere poes ... voor alle sporten respect ma tga nt zo simpel of dat sommige beweren
Akkoord, maar jij hebt waarschijnlijk maar 1 Cyclocross gereden. Indien je jezelf er iets meer op zou toeleggen zou je het misschien niet zo slecht doen.
Ik wil maar zeggen: de eerste wedstrijd in een andere discipline zal bijna steeds tegenvallen, enige ervaring/oefening is vereist.

Ik geef Sven zeker een kans.
C-Man
Mountainbiker

nijs

Post by C-Man »

Hopelijk voor hem lukt het een beetje goed om zich daar op te storten.
Maar er zijn toch enkele punten waaraan ik twijfel. En de grootste twijfel is volgens mij gaat er veel gaat van afhangen van hoe HOOG de kwalificatienormen worden gesteld vanuit het BOIC om in 2008 als MTB'er te mogen gaan naar de OS.
Want de kwalificaties voor 2004 waren ook niet van de poes om u eventjes snel te plaatsen.
Nijs is een supertalent maar hij zal zich SERIEUS moeten voor bereiden op die wedstrijden die hij er even gaat uitpikken, want de MTB wereldtop in een WB manche is een stukje breder dan in het veld. Dus er moet veel harder tijdens een wedstrijd geknokt worden voor elke plaats, en vooral die in de top-10 zijn gegeerd.
Berggeit
Mountainbiker

Re: hmm

Post by Berggeit »

anoniemeke wrote:bij de mtb is de week na het w.k. de finale van de world cup ....

ik vind het toch zo funny ! vraag maar aan jose decower ! die lacht er ook nog altijd over =D>

Een mtb wedstrijd is in totaal ook ongeveer 20 km klimmen hoor ;)
en als je dan 5 min achter bent .... ben je even sterk als jimmy tielens :lol:
m.a.w. ze zouden beter jimmy menemen naar de OS in 2008 :lol: :lol:
Post Reply