ik vol goede moed vertrokken voor de volle 65km, maar na ravito 2 de grote baan richting start terug gereden.
Ondertussen al verscheidene keren met takjes alles proberen vrij maken, wiel terug draaiend te krijgen, derailleurs te doen shiften, ketting te doen pakken op de cassette, maar het hielp niet... Op't einde kon ik nog 1 verzet duwen en dat was 38x32, niet voldoende om vooruit te geraken in de modder! Met 2u25 en 40km op de teller terug binnen...
Al wie dit uitrijdt, verdient een medaille!
Andenne, Primavera 24/03/2013
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Re: Andenne, Primavera 24/03/2013
Jawadde...
Nog een pak erger dan vorige week in Thuin.
Ongelooflijk hoe zwaar een rit kan zijn. Heb maar liefst 4u33 over de 65km gereden (die er eiglk 61 waren).
Zoals iedereen ook veel last gehad met het schakelen en met de klikkers.
De laatste 25km geraakte ik er zelfs helemaal niet meer in en was het zowel balanceren op de fiets als op de pedalen.
Wat een wedstrijd, niet te doen. Veel erger kan het toch niet worden...
Wel een hele grote dank aan de organisatie, was perfect, bij dit weer
En de 3de bevoorrading was fantastisch, lasagne, omelet met spek, soep, olijven
Morgen wss uitslag online, maar ben relatief zeker van de 10de plaats.
Maar als je dan ziet welke tijd de eerste heeft... dan voel je je weer heel klein
Nog een pak erger dan vorige week in Thuin.
Ongelooflijk hoe zwaar een rit kan zijn. Heb maar liefst 4u33 over de 65km gereden (die er eiglk 61 waren).
Zoals iedereen ook veel last gehad met het schakelen en met de klikkers.
De laatste 25km geraakte ik er zelfs helemaal niet meer in en was het zowel balanceren op de fiets als op de pedalen.
Wat een wedstrijd, niet te doen. Veel erger kan het toch niet worden...
Wel een hele grote dank aan de organisatie, was perfect, bij dit weer
En de 3de bevoorrading was fantastisch, lasagne, omelet met spek, soep, olijven
Morgen wss uitslag online, maar ben relatief zeker van de 10de plaats.
Maar als je dan ziet welke tijd de eerste heeft... dan voel je je weer heel klein
-
mol
- Mountainbiker
opgestaan rond 06.45u...
camperdeur opengedaan en bijna geen sneeuw te bespeuren dus had goede hoop....
modder had ik wel verwacht,ooit al erger gehad maar samen met die vriestemperatuur was het niet te doen...+-20km gereden tot alles begon te protesteren wiel blokkeren,versnellingen die niet meer werkten,shifters bevroren,pedalen niet meer inklikken.....
pffff....... na +-30km opgegeven....
respect aan diegene die het hebben uitgereden,ik had het er niet voor over
2de keer ooit dat ik in een marathon opgeef....
slecht gevoel bij....heb in 2014 al "1 eike te pellen" 
camperdeur opengedaan en bijna geen sneeuw te bespeuren dus had goede hoop....
modder had ik wel verwacht,ooit al erger gehad maar samen met die vriestemperatuur was het niet te doen...+-20km gereden tot alles begon te protesteren wiel blokkeren,versnellingen die niet meer werkten,shifters bevroren,pedalen niet meer inklikken.....
pffff....... na +-30km opgegeven....
respect aan diegene die het hebben uitgereden,ik had het er niet voor over
2de keer ooit dat ik in een marathon opgeef....
blijkbaar toch het wijze besluit genomen van thuis te blijven al hoewel de zin om de primavera te rijden groot was deze week , volgend jaar zij we er weer hopelijk zonder sneeuw dan, op naar de volgende afspraak dan maar :)
Zware, maar toptocht. 1e deel ging goed, toen was alles nog bevroren. 2e deel zeer veel modder dat was stoempen en sterven. Wel zaaaalige afdalingen, hier komen we opnieuw in de echte primavera en ni in den hivermisere. Ook veel sterke vrouwelijke bikers, respect!
persoonlijk verslag:
http://donavanleyn.blogspot.be/2013/03/ ... denne.html
http://donavanleyn.blogspot.be/2013/03/ ... denne.html
- Glenn92
- Mountainbiker
- Location: 1x carbon,2x staal,1x tita en nen Speed Triple en GT380
2jaar geleden heb ik hier ook eens gereden en vond het een super rit.
Daarmee vandaag teruggekomen maar wat was dat afzien zeg
. Ik dacht dat ik al veel modder had gezien in Grez doiceau 2weken geleden maar dit was toch nog een pak erger !
Ingeschreven voor de 65km en met vol goede moed vertrokken maar die moed zakte al snel tot in mijn schoenen
.
Toch nog doorgezet en uitgereden.Maar ik kwam op 59,3 uit ipv. 65 nog iemand die minder had ?
Top organisatie, uitgebreide bevoorradingen en als het wat droger is ferm parkoers.
Daarmee vandaag teruggekomen maar wat was dat afzien zeg
Ingeschreven voor de 65km en met vol goede moed vertrokken maar die moed zakte al snel tot in mijn schoenen
Toch nog doorgezet en uitgereden.Maar ik kwam op 59,3 uit ipv. 65 nog iemand die minder had ?
Top organisatie, uitgebreide bevoorradingen en als het wat droger is ferm parkoers.
Jup, had er ook 'maar' 61. Was meer dan genoeg, want nog een extra klim zou me definitief genekt hebbenRidley Racer wrote:Toch nog doorgezet en uitgereden.Maar ik kwam op 59,3 uit ipv. 65 nog iemand die minder had ?
- Glenn92
- Mountainbiker
- Location: 1x carbon,2x staal,1x tita en nen Speed Triple en GT380
Ik was ook wel blij als ik de eindstreep zagDonavan wrote:Jup, had er ook 'maar' 61. Was meer dan genoeg, want nog een extra klim zou me definitief genekt hebbenRidley Racer wrote:Toch nog doorgezet en uitgereden.Maar ik kwam op 59,3 uit ipv. 65 nog iemand die minder had ?
Het was km per km aftellen.