ZO 23/12/12 St. Denijs - Zwevegem :: Winter-Krieretocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
nandino
Mountainbiker

Re: ZO 23/12/12 St. Denijs - Zwevegem :: Winter-Krieretocht

Post by nandino »

Net terug van een ritje om duimen en vingers af te likken =D> =D> =D> . de volle 76 km genoten. de eerste keer gereden met een garmin en moet zeggen leuk toestel maar ze praten altijd van de stijgingsmeters en die zijn 636 meter :-" maar we hebben 654 dalingsmeters dus meer naar beneden gereden dan naar boven
blackie
Mountainbiker

Post by blackie »

Uithoudingstest remmen Deel 1

Velgrem: ongeveer 5km velg opengesprongen

de rest zijn schijfremmen waaronder bepaalde types/merken toch goed gekend zijn. Hieronder in volgorde van uitvallen:

Hope achterrem met als gevolg een exit uit de test.
Shimano xt nieuw model op achterrem remkracht beneden alle peil, vermoedelijke overslijtage blokjes. Deze zat op "La machine" gemonteerd
Shimano xt oud model zowel voor als achterrem bleken de blokjes bijna op en de remkracht totaal weg...(ikke dus)
en welk merk/type bleek zonder enig probleem de volledige rit uitgereden te hebben (ook al zijn de zwembaden onderweg vermeden geweest),

tja, idd, de AVID Elexir....

Proficiat Sandra om uw remmmekes de nodige zorgen te geven en ze altijd voor te bereiden op wat komen zal.

En nu de rit, bij de start bleek al dat de Johnne spoorloos was, nog even verder gewacht maar dan met 5 verder gereden. Kort daarna, onze lichten lagen nog aan, viel ook Kuba met de nodige problemen uit. Opgave was voor hem de enige mogelijkheid. Terwijl we aan kerk in Spierre stonden moest hij zonodig nog naar de tent waar een plaatselijke jubilee-viering aan de gang was. We hebben hem dan maar daar achtergelaten. Terwijl het eerste deel over de "single-track" - betondalen en zonder slijkpartijen de bevoorrading in zicht kwam reden we warm. Ondertussen ook even verbroederd met enkele bike@holics. Er zou echter nog teen en tander komen tussen BV 1 en BV2. De mont st-aubert...onbekend voor mij (ja,ik was er jammergenoeg niet bij op de technische training van stefke) daar kregen we al meer moderstroken, zwembaden, vallende bieten op en rond de velo. Terwijl de remmen al de nodige herrie en problemen veroorzaakten (zie heirboven) snorden we verder me de nodige versnellingskes. Op een splitsing werd dan toch maar de gekozen voor de iets kleinere afstand. Telkens we toch eens de fiets bekeken na een modderstuk en een plasje water bleek deze redelijk proper te blijven. De dreven aldaar zijn anders dan hier. Bij een afdaling (die nogal glibberig was) was het leuk om te zien hoe Wouter minuten lang de strijd aanging met slippartijen, voetje los, terug vast, bijna vallen, glijden en toch maar Sandra niet voorbij geraken. Een beetje zoals vandaag op de cyclocross.
Toen Wouter de eerste vaststelling deed aan zijn remmen en een andere onfortuinlijke rijder zonder achterderrie en gebroken ketting probeerde op singlespeed te komen waren Willem en Sandra gaan vliegen (in de hoop dat Wouter en ik direkt achterkwamen). Iets later moest wouter wel de remklauw demonteren en zo via de korste weg terug naar de start te rijden. Dan maar alleen op jacht naar het duo. Die stonden gelukkig nog te wachten op 2e BV.(waarvoor dank) Dan de rest van de tocht naar BV3 gereden en Turfke's verhalen van garnalen en water en zwemmen besloten we na de 3e BV maar de korste weg te nemen naar het einde, alwaar we samen met 2 van de eerder ontmoete bike@holics terug reden. Op het laatste nog een kort onnodig extra klimmeke gedaan alwaar Sandra haar laatste krachten gebruikte.
Over de toestanden op de afspuitstand vertellen we niet veel, enkel dat fiets en mens en kledij proper waren.

Over gemiddelde snelheden dienen we hier niet te spreken maar we hadden rond de 65 km.

Merci gasten en tot een volgende.

De Grysperre's

Frank
gcolin
Mountainbiker

Post by gcolin »

Ik ging vanmorgen naar st denijs voor de Winter-Krieretocht. Ik heb de 45. Proficiat aan de organisatoren, het was leuk. Maar terwijl het water dan water :)

Enkele foto's en gps track hier

http://gcolin.jalbum.net/Cyclos/2012/De ... index.html#" onclick="window.open(this.href);return false;

Fijne feestdagen aan alle

Gerard
kovan
Mountainbiker

Post by kovan »

Frank,

Remtest ook hier :

Achterremmen : nieuwe remblokken voor de helft weg
Voorremmen : al gebruikte remblokken volledig weg, zelfs al een deel metaal afgesleten.
Zadel : gekraakt (pas vastgesteld aan de wagen)

't was weer een ritje dat gezond was voor zowel biker alsook zijnen bike.

Voor de rest staat hieronder alles al in geuren en kleuren te lezen.
Alleen moet nog vermeld worden dat de veldoversteek op 't einde feilloos verliep :lol: :lol:

Kovan, vandaag bike@holics, morgen alcoholics...

blackie wrote:Uithoudingstest remmen Deel 1

Velgrem: ongeveer 5km velg opengesprongen

de rest zijn schijfremmen waaronder bepaalde types/merken toch goed gekend zijn. Hieronder in volgorde van uitvallen:

Hope achterrem met als gevolg een exit uit de test.
Shimano xt nieuw model op achterrem remkracht beneden alle peil, vermoedelijke overslijtage blokjes. Deze zat op "La machine" gemonteerd
Shimano xt oud model zowel voor als achterrem bleken de blokjes bijna op en de remkracht totaal weg...(ikke dus)
en welk merk/type bleek zonder enig probleem de volledige rit uitgereden te hebben (ook al zijn de zwembaden onderweg vermeden geweest),

tja, idd, de AVID Elexir....

Proficiat Sandra om uw remmmekes de nodige zorgen te geven en ze altijd voor te bereiden op wat komen zal.

En nu de rit, bij de start bleek al dat de Johnne spoorloos was, nog even verder gewacht maar dan met 5 verder gereden. Kort daarna, onze lichten lagen nog aan, viel ook Kuba met de nodige problemen uit. Opgave was voor hem de enige mogelijkheid. Terwijl we aan kerk in Spierre stonden moest hij zonodig nog naar de tent waar een plaatselijke jubilee-viering aan de gang was. We hebben hem dan maar daar achtergelaten. Terwijl het eerste deel over de "single-track" - betondalen en zonder slijkpartijen de bevoorrading in zicht kwam reden we warm. Ondertussen ook even verbroederd met enkele bike@holics. Er zou echter nog teen en tander komen tussen BV 1 en BV2. De mont st-aubert...onbekend voor mij (ja,ik was er jammergenoeg niet bij op de technische training van stefke) daar kregen we al meer moderstroken, zwembaden, vallende bieten op en rond de velo. Terwijl de remmen al de nodige herrie en problemen veroorzaakten (zie heirboven) snorden we verder me de nodige versnellingskes. Op een splitsing werd dan toch maar de gekozen voor de iets kleinere afstand. Telkens we toch eens de fiets bekeken na een modderstuk en een plasje water bleek deze redelijk proper te blijven. De dreven aldaar zijn anders dan hier. Bij een afdaling (die nogal glibberig was) was het leuk om te zien hoe Wouter minuten lang de strijd aanging met slippartijen, voetje los, terug vast, bijna vallen, glijden en toch maar Sandra niet voorbij geraken. Een beetje zoals vandaag op de cyclocross.
Toen Wouter de eerste vaststelling deed aan zijn remmen en een andere onfortuinlijke rijder zonder achterderrie en gebroken ketting probeerde op singlespeed te komen waren Willem en Sandra gaan vliegen (in de hoop dat Wouter en ik direkt achterkwamen). Iets later moest wouter wel de remklauw demonteren en zo via de korste weg terug naar de start te rijden. Dan maar alleen op jacht naar het duo. Die stonden gelukkig nog te wachten op 2e BV.(waarvoor dank) Dan de rest van de tocht naar BV3 gereden en Turfke's verhalen van garnalen en water en zwemmen besloten we na de 3e BV maar de korste weg te nemen naar het einde, alwaar we samen met 2 van de eerder ontmoete bike@holics terug reden. Op het laatste nog een kort onnodig extra klimmeke gedaan alwaar Sandra haar laatste krachten gebruikte.
Over de toestanden op de afspuitstand vertellen we niet veel, enkel dat fiets en mens en kledij proper waren.

Over gemiddelde snelheden dienen we hier niet te spreken maar we hadden rond de 65 km.

Merci gasten en tot een volgende.

De Grysperre's

Frank
QM
Mountainbiker

Post by QM »

Leuke foto's Gerard!

Amaai da was mij het tochtje.. De regen, de wind, de verzopen ondergrond zorgden er samen voor dat deze verdikke heel zwaar was. Nog nooit had ik natte voeten gehad met de Northwave's maar nu kon ik er vissen in kweken :-? met koude voeten tot gevolg.
Met momenten heb ik echt genoten, hier is duidelijk zeer veel moeite in gestoken maar het weer heb je nu eenmaal niet in de hand.
Hopelijk volgend jaar een iets drogere, koudere editie want in december in korte broek rijden da's geen zicht é :-D
gcolin
Mountainbiker

Post by gcolin »

dank je wel voor het compliment
Morgen zal het mooier .. Ik ga naar de Menen 7° X-MAS fiets
Bye
QM wrote:Leuke foto's Gerard!

Amaai da was mij het tochtje.. De regen, de wind, de verzopen ondergrond zorgden er samen voor dat deze verdikke heel zwaar was. Nog nooit had ik natte voeten gehad met de Northwave's maar nu kon ik er vissen in kweken :-? met koude voeten tot gevolg.
Met momenten heb ik echt genoten, hier is duidelijk zeer veel moeite in gestoken maar het weer heb je nu eenmaal niet in de hand.
Hopelijk volgend jaar een iets drogere, koudere editie want in december in korte broek rijden da's geen zicht é :-D
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Door parkeerproblemen en dergelijke te laat gekomen om met de groep steenbakkers te vertrekken, maar toch nog op medesteenbakker Beasty gebotst en zo samen gereden. Hij had al een tijdje niet meer gereden en dus de 44 gekozen. Mijn tempo lag blijkbaar in het begin wat te hoog voor Beasty na korte periode van inactiviteit, zeker op dit wat zwaarder parcours en enkele tegenwindstroken. Smaken verschillen natuurlijk, maar ik ben zot van dit parcours (op die stapstenen na dan misschien, ga nooit zot worden van 90°bochten), slijk, water, licht glooiend bij momenten, ...In een van de stroken (net voor 53 de andere afstanden verliet ergens in Pottes) een hele hoop sukkelaars ingehaald die niet door hadden dat er bij dergelijk weer maar één goede lijn is in zware stroken : rechtdoor dwars door alle plassen. Dat je dan soms eens tot de trapas in 't water zit neem je graag mee ;-)

Langzamerhand begonnen mijn en Beastys tempo samen te vallen. Enkel op '"t laatste in de laatste zone dan alleen doorgetrokken. Bikewash verliep vlot, douches wat overvol op dat moment, maar 't water was goed van warmte. Ligt wat ver van de zaal, maar dat weten we hier. In de après nog bonnetjesverdeler Johan (familie) een goeiendag gezegd en de voormiddag goed afgesloten!, Leuke tocht die ik graag terug rij maar 't mag misschien ietsje droger zijn dan. Met een bril in zo'n weer rijden is ook niet echt zo gemakkelijk. Krierecrossers, doe zo verder! =D>
kitty
Mountainbiker

Post by kitty »

Namens het krierecrossers team ne dikke mercie aan de 479 deelnemers die in deze barre en zware omstandigheden naar onze organisatie afzakten =D> =D> =D> =D> =D>Voor ons is dit een teken dat we goed bezig zijn en we proberen altijd een mooi berijdbaar parcour voor te schotelen al was het dit jaar een héél puzzelwerk maar het was de moeite waard en een stimulans om op ons elan verder te gaan :wink:
pjer
Mountainbiker

Post by pjer »

Drie dagen na deze rit doen er nog een heleboel spieren pijn.
Spieren vanwaar ik niet eens hun bestaan afwist.
Modder heb ik niet gezien, enkel mijn peren.
filiep72
Mountainbiker
Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Post by filiep72 »

pjer wrote:Drie dagen na deze rit doen er nog een heleboel spieren pijn.
Spieren vanwaar ik niet eens hun bestaan afwist.
Modder heb ik niet gezien, enkel mijn peren.

Tsssss,Pjerke toch. Wat een mens al niet doet om 3 dagen massage te krijgen :-" :-" .
Gij zijt toch een sloeber hé :-D .
Kom maar mee naar Wingene morgen, je zal er wel ergens deugd van hebben.
En anders, awel tot zondag dan hé :wink:
Post Reply