Ardennes Trophy - 28/05/2012 - Theux

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
mol
Mountainbiker

Post by mol »

eerst de startklim 3 keer gedaan als opwarming

gestart voor de 90

goed gestart,eerste afdaling na de start hoor ik sssssssssss.... G*DV*D*MM* !!!! PLAT!! zie ik daar de hele horde voorbijkomen #-o #-o #-o #-o .... na een tijdje stond dat daar allemaal plots stil :roll: blijkbaar iedereen verkeerd gereden :-D

ik snel men bandje gefixt en de schade kunnen beperken [-o< [-o<

229ste van de 596 .. best tevreden

enkel aan de afdaling voor laatste bevoorrading snap ik niet waarom iedereen stilstond,iedereen die ik net had afgeschud kwam terug bij door de file #-o #-o

het was gevaarlijker om daar te voet naar beneden te gaan dan op de fiets !!! :roll: :roll: :roll:

vond het wel geslaagd dagje =D>
fillebiker
Mountainbiker

Post by fillebiker »

ondanks ne serieuze klop in de laatste 10km kunne finishe in 4u28.
22e plaats behaald en belofte van 21 moet je daar tevreden mee zijn!

Parcours was leuk, al vond ik dat er in waimes toch wat meer fun te vinden was!
steamy
Mountainbiker

Post by steamy »

Ik vond het een schitterende tocht. Geen last gehad van bewegwijzering of andere problemen. Ook qua opstoppingen was het stukken beter dan Cimes de Waimes van vorige week... Behalve aan laatste bevoorrading, daar een kwartier stilgestaan door enkele angsthazen?

Organisatie was subliem, nergens moeten aanschuiven voor drank/bonnetjes. Douches heel goed, totaalconcept zeker geslaagd. Lekkere worsten, en alles ook niet té duur.

Tocht zelf was leuk, technisch en zwaar. Mijn Sigma gaf aan 2556 hm :o

Volgend jaar ZEKER terug.
Robert Brand
Mountainbiker

Post by Robert Brand »

Maar weet nu iemand waar het mis gegaan is in het begin. Ik heb geen bordje gezien met splitsing of iets.
Vincent199
Mountainbiker

Post by Vincent199 »

We hebben de lus van de 70/90 niet gedaan en de pijlen van het parcours van de 50 gevolgd tot onze eurocent viel. Ik heb trouwens ook geen bord met splitsing gezien, of misschien is me dat gewoon ontgaan in de foulé. Tja, niets aan te doen, volgend jaar beter é :)
serge
Mountainbiker
Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.

Post by serge »

Amateurs zijn het, en dit na zo veel edities, k'snap het echt niet.
snellejowan
Mountainbiker
Location: SCOTT Scale 910 - CANYON Grand Canyon AL 29 SLX - LITEVILLE 301 - GT Xizang '97

Post by snellejowan »

Mijne € is pas na 35km gevallen...! Ik had het moeten weten want ti's niet de eerste keer dat ik hem rij... :-?
Dacht dat ze de lussen van het perkoens gewisseld hadden.
Aan de splitsing niets gezien, ben daar ~25 van de box 3 doorgekomen.
Nadien op stevige relanti binnen gebold, tot 73km en 2070hm.
PsYchO66
Mountainbiker

Post by PsYchO66 »

Hier vandaag ook gestart voor de 70km. Schoon parcours en over de organisatie ook niet echt te klagen: vlotte inschrijving, duidelijke startprocedure, veel en goeie bevoorradingen, seingevers aan oversteken (buiten die ene idd), goeie douches... =D>
Bepijling af en toe ietske minder misschien, vooral in de afdalingen was het soms nipt om de juiste afslag op tijd te zien. Ook na de bevoorrading aan Franchimont juist na de splitsing op de lus van de 70 ontbrak er bepijling. Er was wel iemand van de organisatie ter plaatse met een bus kalk, maar die was op de verkeerde weg aant pijlen trekken #-o Met de nodige aanwijzingen is het daar toch in orde gekomen.

Was redelijk stevig vertrokken voor mijn doen, maar dat nerveus gedoe ligt mij toch niet, dus rustig verder gereden. Ook nog fkes over de kop gegaan en platte band gehad en nog serieus afgezien op de twee laatste klimmen en uiteindelijk ergens midden in het pak geëindigd.
We hebben ons toch maar mooi weer kunnen amuseren!
(filmpje volgt als ik de tijd vind komende dagen)
spaver
Mountainbiker

Post by spaver »

Gisteren ook komen rijden het was de eerste keer hier, man dit is toch andere koek om te rijden geen enkel moment van rust gehad constant dalen en klimmen maar wel op de mooiste paadjes tot nu toe gezien hier in Belgie, alleen spijtig van het begin op de 90km maar ja wat extra km's kan geen kwaad he, prima bevoorradingen goed afgepijld niet meer verkeerd gereden , helemaal leeg toegekomen maar wel voldaan.
Conclusie moet nog wat trainen om mee te kunnen met de grote jongens het niveau hier ligt toch wel wat hoger dan het mijne. :oops:
Jeremy
Mountainbiker
Location: Cannondale Scalpel 29er carbon 1, Trek x-caliber 29 en nen Eddy

Post by Jeremy »

Voor mij ook de eerste keer en eerste MTB marathon van het seizoen.
Je had idd niet veel stukken waarop je echt kon recupereren.
Toch tevreden dat ik uitgereden heb op een 292ste plaats.
Post Reply