Valpartijen

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Bovendien kan je maar beter iets langer rusten dan snelsnel op die fiets te kruipen.Bij de minste pijn,stoppen en rusten,NOOIT doorgaan.Heb zelf nog constant last van ellebogen en polsen door na een valpartij niet voldoende de tijd te nemen om alles te laten helen.Ook met microbreukjes (=breukjes die niet altijd op röntgen te zien zijn maar dezelfde pijn kunnen genereren als een gewone breuk) moet je heel hard opletten;nogmaals : neem voldoende tijd en rust.
muddy_
Mountainbiker

Post by muddy_ »

Zondag herbegonnen met toertochtje van 40km in Vossem. 2 uurkes over gedaan, en het deed deugd. Heel voorzichtig afgedaald, maar voor de rest ging het goed. Niet gevallen! Nog een goeie tip voor lotgenoten (of niet): de powerball = medisch verantwoord hulpmiddeltje om je armen en handen te trainen en kracht te winnen. Eens je't hebt geprobeerd, ben je verkocht. www.bodybow.nl
Genoeg reclame gemaakt. Alhoewel, ... zondag Wilsele, olé.

merci voor de tips en steun!
axirally
Mountainbiker

Post by axirally »

mudmaster wrote:Zondag herbegonnen met toertochtje van 40km in Vossem. 2 uurkes over gedaan, en het deed deugd. Heel voorzichtig afgedaald, maar voor de rest ging het goed. Niet gevallen! Nog een goeie tip voor lotgenoten (of niet): de powerball = medisch verantwoord hulpmiddeltje om je armen en handen te trainen en kracht te winnen. Eens je't hebt geprobeerd, ben je verkocht. www.bodybow.nl
Genoeg reclame gemaakt. Alhoewel, ... zondag Wilsele, olé.
merci voor de tips en steun!
Zondag alweer herbegonnen ?? Hoelang ben je non-aktief geweest?
Ik wil eigenlijk ook wel weer beginnen, zeker nu ik mijne nieuwe fiets heb :) Off. mag ik nog niet, maar mijn pols is ook nog niet optimaal (gevoelig).
muddy_
Mountainbiker

Post by muddy_ »

Juist twee maanden zonder TT. Na 8 weken voorzichtig eigen tochtje van 20km gedaan. Volgens de dokter mag het in feite ook nog niet (na 12 weken ben je zeker).
Het is belangrijk dat je onmiddellijk stopt als je pijn voelt op de plaats van de blessure. Zoniet en als het goed aanvoelt (spierkracht -> powerball) kan je de nieuwe bike eens testen. Uiteraard is een valpartij nooit helemaal te voorkomen, dus wees extra voorzichtig!
In principe zou je moeten stellen dat je pas terug op de bike mag kruipen als je voelt dat vallen kan, zonder je opnieuw te blesseren. De herstellende wonde nogeens kwetsen zou immers meer dan tweemaal zo erg zijn. Het vertouwen terugvinden is ook belangrijk. Zondag op TTVossem bijna gevallen in die slijkplas na een snelle afdaling, gewoon omdat ik vreesde te blijven plakken in de modder en dus te fel remde. Maar eigenlijk kon je gewoon doorvlammen zonder problemen.
TheBlue
Mountainbiker

Post by TheBlue »

ff over die power ball, is idd een superding. heb 2 mnd geleden elleboog protese gekregen en mag niks heffen met links. powerballeke gekregen en werkt echt goed.

aan te raden bij blessures maar ook voor algemene versteviging van polsen en armspieren.

keep on riding
muddy_
Mountainbiker

Post by muddy_ »

idd goed voor elke fietser om breuken en blessures te voorkomen
en bovendien nog goedkoop ook
cyclon
Mountainbiker

net niet gevallen

Post by cyclon »

ik heb de kwalijke gewoonte om niet uit de klikpedalen te gaan als ik ergens moet wachten (meestal voor een drukke baan)

eergisteren brak me dat bijna zéér zuur op, ik wilde in plaats van een drukke weg over te steken, een stukje op het fietspad rijden tot het verkeer verdwenen was

bleek dat er geen fietspad was :bounce: en de ruimte tussen de berm en het aanstormende verkeer was smal

ik raakte na enig aarzelen nog net uit de klikpedaal, zoniet was ik wellicht net voor de inmiddels passerende auto's gevallen
slechte gewoonte dus [-X
Action-Man
Mountainbiker

Post by Action-Man »

Ik rij nog maar 2 maanden maar heb al 2 voonaame dingen geleerd voldoende afstand houden dan zie je wat er voor jou gebeurt en dan kan nog tijdig reageren en bij ieder kruispunt op de openbaare weg een voetje uitklikken saftie first!!!!!!!!
cubeke
Mountainbiker

Post by cubeke »

Ik heb 2 jaar terug een polsbreuk opgelopen, maar de breuk was te complex om vanzelf aan mekaar te groeien. Dus werd dat met een "titanium?" plaat en dito schroeven aan mekaar gezet. Hoewel de Prof beweerde dat het er niet meer uit moest, is de hinder te groot en zal het boeltje er na de feestdagen uitgehaald worden. De dokter beweert dat het 2 keer niets is, maar ja? Iemand al eerder ervaring hiermee, kan je dan snel terug "gewoon" doen en vooral biken, of hangt daar weer een wekenlange revalidatie aan ?
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Heb een jaar met een tinaniumplaat in de schouder gelopen na een gebroken/verbrijzeld sleutelbeen.
Na een jaar was die plaat al tamelijk ingegroeid en kwam er toch weer wat beenhouwerswerk aan te pas, dus weer enkele weken pijn :( .
Ook functioneel moest ik het kalm aan doen, het bot wordt compleet anders belast zonder plaat.
Was dus weer meer dan een maand opletten geblazen.

PS.
Niemand op zijn bek gegaan gisteren/vandaag? :lol:
Post Reply