Zo 29/01/2012 Ingelmunster :: 6° Wintertoertocht Der Brigand

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
bruyneelke
Mountainbiker

Post by bruyneelke »

na 6maand ook mijn eerste toertocht en vond het in orde behalve de vroege bevoorading voor de 52km en van ooigembos geen probleem want dat is mtb!
Last edited by bruyneelke on Sun 29 Jan 2012 20:47, edited 1 time in total.
slooverke
Mountainbiker

Post by slooverke »

Deze morgen met de nieuwen bike en vééééééééééééééél goesting vertrokken naar mijn geliefde Ingelmunster voor een mooie tocht maar...................... Zoals vroeger de organisatie bekend stond om zijn perfectie, stond ze vandaag garant voor een zwakke organisatie!!!!!

1° waarom 3,5 euro voor de 52 km die er 57 waren met slechts 1 controle na 17 km???? op alle andere afstanden ook 1 controle voor 2,5 euro!!!! Ik betaal graag en met de glimlach maar dan mag er wel iets tegenover staan. :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-?

2° Bepijling liet op vele plaatsen te wensen over, een pijl naar rechts en tevens een pijl rechtdoor en dan maar hopen dat je de juiste keuze maakt???? #-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o

3° Bij aankomst was er dan zelfs na 1 controle nog gene boterham te krijgen, nogthans zijn we meer en beter gewend te Ingelmunster!!

Met andere woorden, ben ik na 57 km ietwat ontgoocheld aangekomen aan de sporthal, en hopend dat de zomereditie terug van een ander en beter niveau zal zijn dan vandaag!!! =D> =D> =D> =D> =D>

Het parcours vond ik nogthans buiten het bos van ooigem supergeslaagd, en voor ik het vergeet, mijne nieuwen bike is met glans geslaagd in de eerste zware opdracht!!!!! :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:
jeroenie
Mountainbiker

Post by jeroenie »

deze vandaag ook gereden, eens toegekomen stond ik daar, heel alleen, zonder bewaakte fietstalling, en zonder slot, dus niet ingeschreven want ik laat men fiets niet achter onbewaakt of ongesloten! dus dan maar gestart aan den toer, maar daar kwam onmiddelijk al de keuze tussen de 2 kleine rondes, of de 2 grotere ronden. uiteindelijk beslist om de 42 te doen, zonder te weten of de benen wel mee zouden willen! so far so good, een goeie start gemaakt, met weinig pijlen, maar ze gingen er wel! de bevoorrading kwam al vrij snel, maar heb er niet van genuttigd (had ook nie betaald!). zo den tocht verder gezet, om uiteindelijk in ooigembos aan te komen (denk ik toch), de eerste passage's vielen mee op en af, boompje hier en daar, dan de keuze om asfalt of et vettige te kiezen, heb ik voor de zekerheid gekozen! toen over de sluis naar een ander bos (ook ooigembos?) en daar was het echt wel vettig! ik heb de lussen volledig afgelegd, ze waren doenbaar, maar lastig! 90% van de fietsers liep daar trouwens gewoon rechtdoor tot aan het einde vant bos! en heb toch voor de zekerheid gekozen in dat bos om tot 2 keer toe te stoppen om de fiets een beetje te reinigen, want heb geen zin om kosten te rijden als je ze kunt voorkomen! kortom, dat bos was doenbaar, maar zeer slecht voor het materiaal! nadien nog verder gereden langs de uitpijling, tot ik opeens zowel pijlen rechtdoor zag, als naar rechts zonder verdere commentaar. dan maar de rest van de meute gevolgd en rechts afgeslaan! na nog een beetje offroad heb ik uiteindelijk de 42km's uitgereden, moe en voldaan! de bikewash was enorm lang aanschuiven, waardoor ik het op den duur koud begon te krijgen! maar twas toch nodig om de velo efkes af te spuiten wegens zwaar bemodderd en beslijkt! toen zag ik wel dat de bewaakte parking ondertussen wel bestond!

kortom, ik heb er vorig jaar ook gereden, ik vond het parcours echt wel goed gemaakt, maar de weersomstandigheden hebben het in ooigem verknoeid, en daar moest voor velen een alternatieve route voorzien worden!
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

Als er een eventuele kuisploeg moest op uit trekken, ik ben deze middag met de koersfiets welteverstaan bijna onderuit gegaan bij het naar beneden rijden aan de visvijvers in ooigem. Juist dat stukje in de draai als ge van de brug af komt...

Bij deze: Pas op als ge een leieritje hebt gepland, het ligt daar behoorlijk glad....

Maar ik denk niet dat er moet geklaagd worden over modder op de wegen. Dat ze eerst es beginnen met de fietspaden proper te houden!
henkieboy
Mountainbiker

Post by henkieboy »

blackie wrote:Ziek in mijn zetel blijven zitten, ik heb blijkbaar niet te veel gemist.
Hier vantzelfde , ook al 2dagen ziek in bed en zetel :( :(
promille
Mountainbiker

Post by promille »

Man Man wuk kxtorganisatie wa me dadde...
Ritje van 52 gedone en 1 ne uitgebreide stop noem ze da,
en we waren nog mo gestart en moest direc o stopn,en ton da bus erachter?? Wo zit junder verstand eigenlijk?? voor 3,5 euro?? bende gangsters...ka beter bikke ip men rollen gezeten... tot nooit mji...
yakari
Mountainbiker

Post by yakari »

Juplahoi, :-?
Vandaag ook gestart voor de grote toer,
Maar heb wijselijk besloten gekozen voor de tussenafstand,
om mijn materiaal wat te sparen, amiiii :roll:
Denk dat ze me in de winterperiode niet veel meer gaan tegenkomen,
Dat Ooigembos heeft volgens mij niet veel meer met mtb te maken,
maar met ploeteren en hopen dat je er te voet door kan,
we stonden er zeker met 50 tegelijk stil en ploeteren te voet verder. ppffff, #-o
Zelfde voor de beklimmingen die met de fiets echt niet te doen waren en je fiets op de rug moest nemen om toch tot boven te geraken om je tocht verder te kunnen zetten, :roll:
Van mij mag het gerust iets zijn,
maar fietsen moet je toch kunnen doen,
De zomertochten in de streek zijn stukken beter,
hopelijk trekken ze hier lessen uit,
En de verschillende vraagprijs per afstand maar met één bevoorrading, :oops: waarom?
één bevoorrading en zelfs geen boterham of hot-dag na de rit,
ja toch wel maar mits 1.5 euro, :oops:
Ons deze voormiddag niet echt geamuseerd,
Hopelijk volgend jaar beter.
Natuurlijk is de winter nu ook geen winter,
Laat het lichtjes vriezen zoals het al een paar jaar was in dezelfde periode en dit is een plezierritje, mits wat veranderingen.
Daar kan de organisatie ook niet veel aan veranderen,
enkel de weergoden
Zou zeggen niet getreurt jongens en meisjes Brigands,
trek lessen uit vandaag,
haal de fouten eruit en het zal zeker een goeie rit worden.
Start volgend jaar terug met volle moed,
Toch bedankt voor alle de medewerkers,
waren die er niet dan moesten we vandaag niet uitzetten,

Parcour: *
Bevoorrading: Top** (maar 1 is toch op de grote afstand te weinig)
Bike wash : Top**
Douche: Top***
Parking: Top***
After-drink: Top***

mvg,
Hans,
sofeurken
Mountainbiker

ingelmunster

Post by sofeurken »

hier van start gegaan voor deze mooie tocht,veel volk aanwezig en goed (wel fris) weerken!eerste minpuntje was de bewaakte fietsparking hier welbekend en waar heel wat ook op rekenen die er dus niet was?
na lang aanschuiven om in te schrijven de start genomen,al rap een éérste bevoorr en dus ook de enige :cry: ,voor 3,5 euro en op een afstand van 52km mocht er nog wel eentje bij mijn gedacht.ook bleken er toch nog enkele de bevoorr gemist te hebben,was mijn gedacht toch wel goed zichtbaar?
crossparcours gedubbeld,was buiten die klim aan t water nog goed berijdbaar!en toen kwam ooigembos,zoals de meesten gewoon de rechte weg naar de bane genomen,wel tot het einde gefietst,ja de bane was een schande,hopelijk komt da allemaal nog goed!
toen zag ik pas da jullie ook int bos zelf afgepeild hadden,wellicht was het daar een stuk beter om te rijden.dan toch nog alle technische en supertechnische stukken gedaan,en k moe zeggen ,op het stuk van 52km zijn we r héél weinig tegengekomen alhoewel dat het heel goed te doen was.de peilen waren heel goed zichtbaar maar toch soms s moeten zoeken.afspuitstand vroeger aan de parking was véél beter! t vrouwken ook de 52km gedaan en moe maar voldaan :P ,echter wel de vrouwendouches vol met mannen en dr was dan nog niets te zien zei ze!
toch wel een tweeslachtig geval aan deze rit overgehouden of zijn we te veel gewend?
FRIGO
Mountainbiker

Post by FRIGO »

Vertrokken van thuis uit wat een heerlijke ontspannende winterrit moest zijn.
Voor de ietwat meer technische stroken had je telkens de keus, zodat iedereen tevreden kon zijn.Bevoorrading kwam tamelijk vlug, maar het mochten er 2 zijn voor de lange afstand.Ooigembos was inderdaad een ramp, zo verlies je als inrichter alle vertrouwen !!!
Afspuitstand vond ik origineel en zeer goed.
Voor volgend jaar wil ik berijdbare wegen ipv wandelwegen !!
[-X
vermeulen
Mountainbiker

Post by vermeulen »

3,5 euro blijft spotgoedkoop , laat ons aub daar niet over zagen.
1 euro meer voor de extra aangeboden km.

Op hoeveel zou dat komen 3,5 euro voor 55km ?
1 euro per uur ?
Is dat teveel ?

Ik vermoed dat de slijtage van mijn mtb waarschijnlijk enkele 10-tallen euro's zal zijn op de rit van vandaag alleen. (aandrijving , remmen)Inschrijvingsgeld is peanuts.
Vraag me af wat de verkenner-pijltjescontroleur deze morgen dacht toen
hij door Ooigembos reed ?
Vond hij dit doenbaar en aangeraden ?
Deze passage is voor niemand niet goed, niet voor de organisator , niet voor de mtbers en zeker niet voor andere organisatoren die hier in de toekomst door willen. (is dit eigenlijk privé , of mag je hier altijd in rijden ? )
Met de pijltjes geen probleem gehad en in de zomer kom ik nog wel eens terug.
Post Reply