Cube elite super HPC team 2012

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Locked
***G***
Mountainbiker

Post by ***G*** »

[-X [-X [-X

Waarom ga je die boel in godsnaam nu al uit elkaar gooien? Toch nergens voor nodig? Je hebt een gloednieuwe bike met top onderdelen,je kan beter de bike uitlaten in plaats van te demonteren. Als je bepaalde herstellingen of onderhoud wil leren/oefenen kan je beter je kunnen op een niet zo'n nieuw model loslaten. Want wees gerust,de tijd dat je de herstellingen aan deze bike moet uitvoeren zullen snel daar zijn.

Voor de rest knappe bike die wel zeer goed zal bollen maar wegens de kleuren niets voor mij,veel sucses ermee. :-D
RVH
Mountainbiker

Post by RVH »

Dat is nu eenmaal men gewoonte om alles te ontdekken :-D
Vroeger stak ik men racefietsen zelf in elkaar zelfs de wielen spaakte ik zelf behalve de bracket en kopserie omdat dat gereedschap veel te veel geld koste voor de tijd dat je het gebruikt.
Racefietsen-materiaal hebben weinig geheimen voor mij, bij MTB ligt dat iets anders, schijremmen etc. heb ik nooit gehad voordien.

De crank eraf krijgen is al gelukt hoor, zo snel draait die voorste moer nu ook niet mee.
Als je ooit het binnenblad en het kleinste blad wil vervangen moet je het crankstel er wel af halen of je krijgt het blad niet weg.

Die bladboutjes stonden vanaf de fabriek echt VEEL te vast !!!
Als je de imbus al rond draait zonder dat het boutje lost zegt het genoeg, gelukkig heb je langs beide zijden een imbus nodig anders had ik nu al een dik probleem, plastieke rommel draai je daar toch niet in zeg !
En dan nog borgmiddel eraan gedaan, daar moet een beetje vet aan i.p.v. borgmiddel, dat lost nooit als dat vest staat.
De originele draai ik er niet meer in want daar komen vodden van op termijn.

@ Reflex los is los eh en vast is vast :-D

Dat systeem van de crank eraf halen is hetzelfde systeem als vroeger van Campagnolo chorus van 15 jaar geleden, een zelfingebouwde cranktrekker systeem.

Dit is de eerste keer dat ik een volledig gemonteerde fiets kocht, ieder vijsje controleer ik want als het te vast staat en je zit met veel water ..... komen vodden van op termijn.

Er zijn al genoeg topics van .... " boutje gaat niet meer los "

Mijn imbussleutels zijn nieuw dus daar ligt het niet aan, te vast is nooit voor niks goed geweest, met niks is dat zo :wink:
RVH
Mountainbiker

Post by RVH »

Bladboutjes moet ik zeker al bestellen + handvatten ... weg met die handbars.

Tandwielen moet ik nog zien welke alternatieven er zijn, ik weet niet welke andere merken compatiebel zijn, steek is alvast 64 / 104.
Die 44 is gewoon te groot, die 33 mag wat groter bv. een 36 maar dan zou de 22 ook weer iets groter moeten bv. 24 of 25.
mountain-biker
Mountainbiker

Post by mountain-biker »

TomFeyaerts wrote:
mountain-biker wrote:
RVH wrote:
Ja klopt, het is een plat stukje met de bout horizontaal in de zitbuis :wink:
Bij kleiner tandwiel kan je zelfs één gaatje lager gaan zodat de derailleur meer kan zakken.
I rest my case 8)
eu? direct mout voorderr bestaan al een tijdje hoor en is zeker niet gepatenteerd door cube. binne dit en enkele jaren gaan alle duurdere frames dit hebben gewoon omdat het gemakkelijk is en betrouwbaar. deze fiets heeft er ook al een http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=99672
en specialized heeft ook al jaren dmd derailleurs
Verder knap fietske. Super felle kleuren zijn leuk op een mtb =D>
Inderdaad , in mijn ogen ook hetzelfde , m'n Scott heeft net zoals vele merken ook directmount .
Ik ga er verder RVH zijn Topic niet mee "vullen" maar zoals ik al zij staat in mtb-plus december/januari ; gepatenteerde noodingreep om in de nodige tire clearance te voorzien .. een foto van een Ltd Pro 29 , omdat die duidelijkst is , wat daar speciaal aan is weet ik ook niet ; http://www.cube.eu/uploads/pics/29-ltd-pro_d-1.jpg
RVH
Mountainbiker

Post by RVH »

Last edited by RVH on Fri 20 Jan 2012 11:41, edited 1 time in total.
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Bladboutjes moeten gewoon muurvast staan. Uiteraard is locktite niet nodig maar niet iedere locktite zorgt ervoor dat de boutjes helemaal niet loskomen hé.

Ik twijfel gewoon over je kunde aangezien je over redelijk simpele dingen vragen stelt. Zou het zonde vinden als je een splinternieuwe fiets al kapot maakt :wink:

Zoals iemand anders hier ook al eerder heeft gezegd, pas iets losmaken als het nodig is. Steeds onnodig dingen los en vastdraaien is echt niet goed.
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Reflex wrote:Zoals iemand anders hier ook al eerder heeft gezegd, pas iets losmaken als het nodig is. Steeds onnodig dingen los en vastdraaien is echt niet goed.
Heeft waarschijnlijk nog nooit van garantie gehoord, koop je een volledige bike, zit hij hem volledig uit mekaar te vijzen... Bye bye waranty! #-o
RVH
Mountainbiker

Post by RVH »

Ik twijfel ook nog tussen deze
http://all4bikes.be/ecom/catalog/produc ... id=1325877

en de zwarte
http://all4bikes.be/ecom/catalog/produc ... id=1325878

Maar dan is het weer niet duidelijk of ze ook 130 mm breedt zijn :-?
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Persoonlijk zou ik de zwarte nemen. De rode is echt overdone. Zo denk ik ook niet dat het slim is om de rode KCNC tandwielboutjes te nemen, maar aan de andere kant kan dit ook weer wel mooi zijn. Jouw keuze, je kan altijd nog zwarte erin draaien.

Overigens rijden er al veel mensen "jaren" met de originele tandwielboutjes van de Sram XO. IS echt geen brol hoor :wink:
RVH
Mountainbiker

Post by RVH »

Reflex wrote:Bladboutjes moeten gewoon muurvast staan. Uiteraard is locktite niet nodig maar niet iedere locktite zorgt ervoor dat de boutjes helemaal niet loskomen hé.

Ik twijfel gewoon over je kunde aangezien je over redelijk simpele dingen vragen stelt. Zou het zonde vinden als je een splinternieuwe fiets al kapot maakt :wink:

Zoals iemand anders hier ook al eerder heeft gezegd, pas iets losmaken als het nodig is. Steeds onnodig dingen los en vastdraaien is echt niet goed.
Ga je dan voor alles naar de fietsenmaker ? :-?

Een degelijk bladboutje hoeft geen locktide, ze zijn van plastiek daarom doen ze het.
Op men racefietsen zaten vroeger altijd alu boutjes, een beetje vet eraan en gewoon vast, komt nooit los hoor.
Ik vind het gewoon droevig dat men bespaart op kwaliteit voor wat gewicht minder te winnen.
Als je een nieuw boutje losdraait met nieuwe imbussleutel dan klopt het niet dat je meteen die imbus van het boutje gewoon rond draait zonder dat het boutje beweegt !
Het lossen van het boutje klonk als het breken van een plastieken stok.
Wat ga jij doen als je een tandwiel gaat wisselen na één jaar ?
Uitfrezen dan maar ?

Neen het stond gewoon schandalig vast en ben blij dat ik ze nu al losgedaan heb anders later veel meer problemen en dan volledig crankstel wisselen ?
Dit was erover qua vastheid, en dan zijn ze bezig met Nm en zelf draaien ze het muurvast en plakken ze het vast, dan liever 5 gram meer voor degelijk alu boutjes.
Locked