Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

crash biker wrote:
Streets wrote:
vandaag 25 liter sangria gemaakt voor ons buurtfeest morgen, :wink:

Streets
Zeg Streets, maakt die mannen daar morgen wijs dat die sangria slecht geworden is..............
Kunnen die dan "gebruiken" :drunk: :drunk: op ons nieuwjaars-feestje hè :-D :-D
Ik zie u al rijden met 25 l sangria op uwe rug door't Laarbeekbos...... :-D
hehe
een camelbak-car van 25l. :wink:
daar geraak ik nooit mee thuis.
Maar da belooft voor morgenavond, ik vrees dat het een nachtelijke baggerpartij zal worden om thuis te geraken

Streets
ps wanneer rij jij eens mee naar bxl?
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

crash biker wrote:
Streets wrote:
vandaag 25 liter sangria gemaakt voor ons buurtfeest morgen, :wink:

Streets
Zeg Streets, maakt die mannen daar morgen wijs dat die sangria slecht geworden is..............
Kunnen die dan "gebruiken" :drunk: :drunk: op ons nieuwjaars-feestje hè :-D :-D
Ik zie u al rijden met 25 l sangria op uwe rug door't Laarbeekbos...... :-D
HELP HELP
de sangria is op, wat nu....
Leffe vermoedelijk zo lang het regent :wink:
Tot deze nacht ergens

Streets
Gwendall
Mountainbiker

Post by Gwendall »

Van Voeren naar Genk : traject is 90% langs albertkanaal en dus autovrij,
is 50km enkel
mooiste momenten: op terugweg veerbootje over de maas in Lixhe, en stukje kanne-gellik
ergste momenten: industriepark genk-zuid waar de vrachtwagens u zonder pardon wegmaaien, en de luchtvervuiling (alz,..) die mij dikwijls doet twijfelen of dit wel een gezonde bezigheid is, verbaast me trouwens hoe weinig mensen hier last van hebben
traject doe ik gemiddeld 3x per week met racefiets met fijne muziek op de mp3
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

Gwendall wrote:Van Voeren naar Genk : traject is 90% langs albertkanaal en dus autovrij,
is 50km enkel
mooiste momenten: op terugweg veerbootje over de maas in Lixhe, en stukje kanne-gellik
ergste momenten: industriepark genk-zuid waar de vrachtwagens u zonder pardon wegmaaien, en de luchtvervuiling (alz,..) die mij dikwijls doet twijfelen of dit wel een gezonde bezigheid is, verbaast me trouwens hoe weinig mensen hier last van hebben
traject doe ik gemiddeld 3x per week met racefiets met fijne muziek op de mp3
ik heb hier ook "last" van.... ik probeer dan zo lang mogeluijk m'n adem in te houden :roll: #-o
sTTevie
Mountainbiker

Post by sTTevie »

J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

'k heb nu al soms asem tekort.... :lol:
pt3r
Mountainbiker

Post by pt3r »

Ik gebruik dat wel eens op de echt zware dagen ttz als er veel vervuiling hangt maar ik vind het niet echt cmfortabel voor dagdagelijks gebruik, je hebt echt wel het gevoel bij hogere inspanning dat je door een rietje aan het ademen bent.

Maar je kan gerust zijn dat de chauffeurs 's die in de file stilstaan zich wel meer zorgen moeten maken over de kwaliteit van de lucht die ze inademen dan de fietser die de file voorbij rijdt.
Gwendall
Mountainbiker

Post by Gwendall »

Maar je kan gerust zijn dat de chauffeurs 's die in de file stilstaan zich wel meer zorgen moeten maken over de kwaliteit van de lucht die ze inademen dan de fietser die de file voorbij rijdt.[/quote]

die inhaleren bijlange zo diep niet, en hebben nog een pollenfilter als buffer
tis vooral bergop als je diep inademt en dan een vrachtwagen/auto naast je die nog extra gas moeten geven
fietsen op een drukke weg is erger dan roken denk ik
Streets
Mountainbiker

Post by Streets »

ik heb ooit eens een publicatie gelezen waarin er onderzoek werd gedaan naar de schadelijk stoffen in de lucht op 1 meter naast een file, (ik dacht de wetsstraat) en in de auto.
wat bleek nu, het is veel ongezonder in de auto, omdat de lucht er niet direct uit kan. zeker niet met de hergebruikte lucht.
ik vind de publicatie wek niet meer terug, ik zal een moeten rondstruinen op de site van de fietsersbond.

streets
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

Ik heb da artikel ook gelezen. Metingen van stofdeeltjes waren in de auto massa's hoger dan naast de rijweg. Maar wij ademen inderdaad heel wat dieper in.

Mojo
Post Reply