Plaats hier alles met betrekking tot CUBE bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
globetrotter
Mountainbiker

Cube AMS Comp. vs Canyon Nerve XC5

Post by globetrotter »

Hey forumlezers,
heeft er iemand onder jullie ervaring met één van de bovenstaande fully's.
Ik wil me dit jaar een fully aanschaffen rond een prijsklasse van 1500€.
Maar het aanbod is ontzettend groot.
Enige raadgevingen en ervaringen zijn welkom.

Thanks.
Cruzer
Mountainbiker

Post by Cruzer »

Ik ben volgende maand ook van plan een nieuwe MTB aan te schaffen, een low-end fietsje, ik rijd voor mijn hobby, geen TT's of wedstrijden. Meestal dicht bij huis, af en toe naar de Ardennen.

Wanneer ik de volgende twee Mtb's vergeleek, viel me op dat je bij Cube voor (bijna) hetzelfde budget toch betere onderdelen hebt:
Trek 4900 (22,5") <==> Cube Acid Disc (22")
Rockshox J1 <==> Rockshox J3 Pop-lock
Deore/LX <==> LX/XT
Hayes Sole <==> Magura Julie
€782 <==> €799

Waar bespaart Cube dan op? Is het enkel omdat Trek uit Amerika moet komen? De naam? De reclame die ze maken?

Over die Julie's heb ik ook veel slecht gelezen, maar geldt dit ook nog voor de 2005 versie?

Ik weet wel dat de fiets bij bike-discount 50€ goedkoper is, maar daar kan ik mijn tijd niet in steken, en als er dan iets is (garantie), weer eens naar Duitsland!! Nee, dan koop ik hem liever bij mijn lokale fietsenboer in Turnhout zelf, waar ik hem nog goedkoper heb volgende maand tijdens de opendeurdag.
Ben Lee
Mountainbiker

Post by Ben Lee »

Hey Cruzer,

Ik heb vorige maand de Cube Acid HS11 gekocht, zelf heb ik meer vertrouwen in de hydrolische remmen, al was het maar omdat ze gemakkellijker in onderhoud zijn.

Alleszins een goed fietske, zeker voor zijn prijs ...

http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=21110

Mijn gebruik heden is ongeveer het zelfde als bij jou, doch bedoeling is er af en toe TT's mee te gaan doen ... wat zeker geen probleem gaat zijn!

Hij luistert goed, voornaamste nadeel is dat hij niet de lichtste is en ik vind persoonlijk de voorvork niet echt stijf ... die zal bij mij ooit (kerstmis of nieuwjaar ...) vervangen worden denk ik ...

Ik heb trouwens ergens op 't forum gelezen dat de prijs van CUBE ook zit in het feit dat hij geproduceerd wordt in Duitsland en zo invoer- en transportkosten uitspaart (hetgeen niet opweegt tegen de productiekost omdat de bike in een kwartier in elkaar gevezen is...)

Volgens mij ... gaan voor de cube ...

Over de disc's kan ik niets zeggen, nog nooit mee gereden!

Aoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

Ben.
geens
Mountainbiker
Location: cube reaction 2006, XT & SRAM X9, Rockshox Reba Race

Post by geens »

hallo,

heb zelf een cube reaction 2003. Ik raad die aan in Duitsland (Bonn) te kopen. Cube is een Duits merk mijn bike was ginder 300 euro goedkoper. Ook zijn er vele onderdelen ginder goedkoper. website is http://www.bike-discount.de/start.asp?uin=1318893788. Als je prijzen even vergelijkt met een website in NL. http://www.bike2build.nl/ dan zie je grote verschillen.

het amusement.
Cruzer
Mountainbiker

Post by Cruzer »

Bedankt voor de info, maar ik geloof toch dat ik hem bij mijn lokale fietsenwinkel ga halen.

Afstand Huis ==> Lokale fietswinkel: 5 km
Afstand huid ==> Bike-discount: 213 km

Prijs Lokale fietswinkel: 680 Euro (tijdens opendeur eind maart)
Prijs Bike-discount: 749 Euro
finux
Mountainbiker

Post by finux »

Zeker weten...hier in België zijn soms beter prijzen te krijgen, dan die Duitse fiets-discountshuizen.
Plus de service na verkoop,moest je telkens naar Duitsland moeten rijden, zou die 100 € die je max. uitspaart, op lange termijn een duurkoop zijn.
Ben Lee
Mountainbiker

Post by Ben Lee »

finux wrote:Zeker weten...hier in België zijn soms beter prijzen te krijgen, dan die Duitse fiets-discountshuizen.
Plus de service na verkoop,moest je telkens naar Duitsland moeten rijden, zou die 100 € die je max. uitspaart, op lange termijn een duurkoop zijn.

Ik ben zelf ook van die mening, liever iets meer betalen bij de lokale fietsboer , ik ben zelf niet den handigste ... en leg het maar eens uit in Duitsland, in 't Duits, wat ge verkeerd gedaan denkt te hebben of wat het probleem is ...

Plus 600 km rijden das ook telkens 60 euro aan naft weggegooid, ...

gezien ik ook nadien nog regelmatig mijne fietenmaker nodig zal hebben ... lijkt het mij niet meer dan normaal dat ik bij hem mijn fiets koop ...

Das ook de reden dat ik niet naar decathlon ben gegaan ... heel goei fietskes ... maar de fietsmakerij is eerder een fabriek ... heel onpersoonlijk en niet echt mogelijk om raad te vragen ... en met nen Decathlon fiets bij uwe LFB aankomen ... dan denk ik dat ge'm even goed onmiddellijk in zijn kl**en kunt shotten (of tegen zijn schenen).

Aoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

Ben.

PS: misschien wel ooit van plan een cursus fietstechnieken te volgen ... daarna ...? (iemand in de omgeving van Oud-Turnhout die't mij wil leren allemaal? ...)
globetrotter
Mountainbiker

Post by globetrotter »

@ Ben Wolf Lee,
als je wil kan ik je wel enige basistechniek/herstellingen aanleren.
Ik woon in Turnhout dus vlakbij.
Laat het me maar weten.

Grtz.
geens
Mountainbiker
Location: cube reaction 2006, XT & SRAM X9, Rockshox Reba Race

Post by geens »

Ik zou je toch aanraden regelmatig op de website van Bonn (Bike discount) te gaan kijken voor onderdelen. Ik heb er al veel dingen gevonden die echt wel goedkoper zijn dan in België. Je moet trouwens niet eens naar ginder rijden. Ze sturen het ook op en ze spreken daar perfect engels. Bij ons in de club gaan ze een aantal keren/jaar naar ginder voor veel materiaal mee te brengen.
vb: XT crankset
bikediscount: 109 euro
bike2build (nl)l: 150 euro
baracuda (belgie): 169 euro
Ben Lee
Mountainbiker

Post by Ben Lee »

Thx global ...

Zoals je misschien reeds eerder gelezen hebt op het forum, zit ik nu met mijne linkerachterpoot in het gips en heb ik ne nieuwe bike, dus heb het de eerste maanden nog niet direct nodig, maar merci voor het aanbod en ik zal 't onthouden ...

Binnen een maand kan ik terug beginnen te fietsen en ik hoop ongeveer gerevalideerd te zijn tegen mei, vermoedelijk ga ik dan de TT's in de buurt beginnen meerijden ... dan zal ik stilaan wel wat meer volk leren kennen.

Dus als ge dan ne kleine (hopelijk tegen die tijd niet al te) dikke ziet rondrijden op ne Cube Acid ... doe maar een klapke ... en ik zal u achteraf op ne Leffe trakteren (dat geld voor iedereen, maar niet allemaal tegelijk!).

Op die manier zal ik op den duur wat volk leren kennen.

Ben.
Post Reply