GESTOLEN BIKE'S

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
djerca
Mountainbiker

Re: GESTOLEN BIKE'S

Post by djerca »

Abus heeft ook zo een klein slotje
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Een slotje is niet nodig als er een bewaakte fietsenstalling beschikbaar is.

Als je ziet dat 9 van de 10 inrichtende clubs de moeite doen om een fietsenstalling te voorzien, dan moet die tiende club dat ook maar doen.
Zo moeilijk is dat toch niet.... denk ik dan...
Bart_D
Mountainbiker

Post by Bart_D »

helaas werd mijn mtb ook gestolen deze zomer, ondertussen een andere gekocht.
een bewaakte fietsenstalling is zeker goed initiatief, doch niet perfect! Vorig jaar op de herdersmarathon hadden mijn broer en ik onze fietsen bewaakt laten stallen. Na de inschrijving haalden we de fietsen op, ik krijg mijn broers mtb, hij de mijne!
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Beste Kawa,

Ik ben waarschijnlijk de enige, maar je werkt ferm op mijn systeem.
Je stelling : geen fietsstalling = geen inschrijving = dus rijden zonder betalen?!.

Als mijn veronderstelling juist is, dan ben ik beschaamd in jou plaats. En ik wik mijn woorden.

Elke club organiseert naar eigen goeddunken en mogelijkheden. Een fietsstalling, zoveel te beter. Al nemen deze mannen veel verantwoordelijkheid voor een sobere verloning.
Geen fietsstalling, een goed slot doet wonderen.

Tenzij je bedoelt dat je onverrichterzake en onmiddellijk terug huiswaarts keert bij het ontbreken van een fietsstalling. In dit geval, mijn oprechte excuses voor mijn debiele gedachtengang.
el gordo
Mountainbiker

Post by el gordo »

kawa wrote:Een slotje is niet nodig als er een bewaakte fietsenstalling beschikbaar is.
Een slotje is nodig wanneer er geen bewaakte fietsenstalling beschikbaar is.
Het lijkt erop dat je tegen een slot bent, weegt het misschien teveel tijdens een TT?
Je (of toch de meeste MB-ers) draagt toch ook telkens reserve/reparatiemateriaal met je mee? Dan is een klein slotje toch geen extra hindernis.
Mister No Chaïn
Mountainbiker

Post by Mister No Chaïn »

el gordo wrote:
kawa wrote:Een slotje is niet nodig als er een bewaakte fietsenstalling beschikbaar is.
Een slotje is nodig wanneer er geen bewaakte fietsenstalling beschikbaar is.
Het lijkt erop dat je tegen een slot bent, weegt het misschien teveel tijdens een TT?
Je (of toch de meeste MB-ers) draagt toch ook telkens reserve/reparatiemateriaal met je mee? Dan is een klein slotje toch geen extra hindernis.
Een fatsoenlijk slot weegt inderdaad een hoop. Een simpel kabelslot knip je met een kleine kniptang los over, neemt niet langer in beslag dan dat jij aan het slot staat te prullen om de cijfers te veranderen of je sleutel erin te steken.
Dus ja ik kan kawa wel volgen. Ik snap ook niet waarom niet meer organisaties hun inschrijving buiten doen. Gewoon met fiets en al langs de tafel passeren, kan toch niet simpeler?
Dat ze putje winter geen 3 uur buiten willen staan tot daar aan toe, maar als geen bewaakte fietsenparking voorziet en dan ergens achterin in een kantine de inschrijving doet moet je er niet van verschieten dat mensen die alleen naar de TT komen zich niet inschrijven. Ik zeg niet dat ik dit goedkeur, maar ik kan het begrijpen. Zolang ze geen bevoorrading nemen is dat toch ook zo geen ramp.
G-love
Mountainbiker

Post by G-love »

je kan ook een zwaar slot meebrengen, en wanneer je de rit rijdt laat je dit aan de start hangen (op slot natuurlijk) en bij het aankomen neem je het slot terug mee...weinig werk aan mijn gedacht :-D
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Motorbiker wrote:Beste Kawa,

Ik ben waarschijnlijk de enige, maar je werkt ferm op mijn systeem.
Je stelling : geen fietsstalling = geen inschrijving = dus rijden zonder betalen?!.

Als mijn veronderstelling juist is, dan ben ik beschaamd in jou plaats. En ik wik mijn woorden.

Elke club organiseert naar eigen goeddunken en mogelijkheden. Een fietsstalling, zoveel te beter. Al nemen deze mannen veel verantwoordelijkheid voor een sobere verloning.
Geen fietsstalling, een goed slot doet wonderen.

Tenzij je bedoelt dat je onverrichterzake en onmiddellijk terug huiswaarts keert bij het ontbreken van een fietsstalling. In dit geval, mijn oprechte excuses voor mijn debiele gedachtengang.

Ik heb al lang spijt dat ik weeral in deze discussie ben terechtgekomen. ](*,)
Dat ik u op uw systeem werk, daar heb ik het warm nog koud van... ik laat mijne fiets niet pikken als een inrichtende club te tam is om een fietsenstalling te voorzien. En kom nu niet af dat zoiets niet altijd gaat...
9/10 (zoniet ALLE) Limburgse inrichtende clubs werken met een bewaakte fietsenstalling. Ik ga er dus vanuit dat ik mijn fiets altijd wel in zo'n stalling kan plaatsen als ik me ga inschrijven. Het heeft dus geen zin om een slot mee te sleuren. En het gaat me echt niet om dat extra gewicht...

Als ik dan eens alleen op een TT ben, en er is geen mogelijkheid om in te schrijven zonder het risico te lopen dat ik mijn fiets niet meer terug vind... tja, dan betaal ik niet nee... Ben dan wel zo eerlijk om niet te stoppen aan de bevoorrading, maar terug naar huis rijden, dat denk ik niet.

Ik ben hier al ne keer door velen door het slijk gehaald omdat ik dit deed tijdens de Chouffe tocht in Middelkerke, er waren er zelfs die het belachelijk vonden dat ik m'n fiets niet even alleen achter wilde laten.
Goed, een week erna waren er op een TT niet ver van daar al fietsen gestolen... eventjes achtergelaten om in te schrijven zeggen ze dan :-k :-"

En die sobere verloning?? Komaan, zo'n TT brengt serieus wat geld op voor de inrichtende club. En dat mag ook, het zou maar erg zijn als het niet zou opbrengen.

Maar te tam om een simpele fietsenstalling op te richten? Tja...
Last edited by kawa on Mon 16 Dec 2013 18:01, edited 1 time in total.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Mister No Chaïn wrote: Een fatsoenlijk slot weegt inderdaad een hoop. Een simpel kabelslot knip je met een kleine kniptang los over, neemt niet langer in beslag dan dat jij aan het slot staat te prullen om de cijfers te veranderen of je sleutel erin te steken.
Dus ja ik kan kawa wel volgen. Ik snap ook niet waarom niet meer organisaties hun inschrijving buiten doen. Gewoon met fiets en al langs de tafel passeren, kan toch niet simpeler?
Dat ze putje winter geen 3 uur buiten willen staan tot daar aan toe, maar als geen bewaakte fietsenparking voorziet en dan ergens achterin in een kantine de inschrijving doet moet je er niet van verschieten dat mensen die alleen naar de TT komen zich niet inschrijven. Ik zeg niet dat ik dit goedkeur, maar ik kan het begrijpen. Zolang ze geen bevoorrading nemen is dat toch ook zo geen ramp.

Idd, ik wil ze niet tellen, al de fietsen die gestolen werden terwijl ze vasthingen met zo'n belachelijk kabelslotje...

Inschrijving buiten, prima! Zelfs nog beter dan een fietsenstalling en inschrijving binnen.

Zoals ik hierboven ook al schreef, de bevoorrading zou ik overslaan als ik niet kan inschrijven.

Voor alle duidelijkheid, het is me nog maar één keer overkomen dat ik niet kon inschrijven, en dat was tijdens de Chouffetocht in Middelkerke.
Ik had echt niet verwacht dat zo'n organisatie geen bewaakte stalling zou voorzien... en daar stond ik, helemaal alleen.. :evil:

Ik zal altijd wel een manier zoeken om toch te kunnen betalen, hier in Limburg zou ik de gast die de bonnekes aanneemt tijdens het eerste stuk van de tocht wel 5€ in z'n handen duwen. Maar ook dat kon toen niet in Middelkerke..

Dus... aangezien ik gewend ben dat alle inrichtende clubs een fietsenstalling voorzien, ben ik ook niet voorbereid op een inschrijving zonder. En dan heb ik weinig keuze. Of ik laat mijn fiets achter met het risico dat ik mijn fiets kwijt ben, of ik schrijf niet in.
En dan is MIJN keuze snel gemaakt. Dat niet iedereen het daarmee eens is, daar kan ik gerust mee leven.
el gordo
Mountainbiker

Post by el gordo »

kawa wrote:Maar te tam om een simpele fietsenstalling op te richten? Tja...
Moet daarom niet gelinkt worden met tam zijn.
Als er een TT wordt georganiseerd door een kleinere club kan het zijn dat er te weinig vrijwilligers zijn.
Waar moet je dan knibbelen in je - gebrekkig - personeelsbestand?
Inschrijving, bevoorrading, laatste controle van de bepijling, toog, ...
Na de tocht kan je eventueel diegene van de inschrijving inschakelen voor een bewaakte parking, maar niet ervoor.
Post Reply