Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Tom-s
Mountainbiker

Post by Tom-s »

Het lijkt me zeer mooi te worden, met het zonnige weer van komende week, tis nu inderdaad nogal drassig.
Zijn er mensen die zin hebben om komende zondag gezellig de routes heverlee+overijsse gekoppeld te rijden?
Rustig tempo, 4 en een half a 5 uur over het traject.
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

pvandebe wrote:En een mooi alternatief gevonden voor die "enkel voor fully's op speed" geschikte afdaling....
En wat mag dat dan wel zijn?
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

pvandebe wrote:'k Rij overal in behalve als er expliciet een verbodsbord voor fietsen staat :^o Bij het kruisen van een paard is het altijd aan de kant en stilstaan. Je krijgt dan af en toe gewoon een vriendelijk bedankje :wink:
Tja, zo pas ik het ook gemakshalve toe.
Maar logisch is het dan ook weer niet want wat doe je dan met de paden waar geen verbodsbord staat of nog erger een verbodsbord alleen voor fietsers (of paarden, of....). Daar mogen dan wel auto's en moto's in maar geen fietsers en wandelaars, enz...?
Tom-s
Mountainbiker

Post by Tom-s »

Parcours ligt super! Echt super!
Binnen de 2 uur voor een rondje is een stukje cake!
En zoals de weersvoorspellingen zeggen (zon met zo nu en dan een buitje) voor komend weekeinde, blijft het mooi!
Een wereld van verschil met afgelopen weekend! =D>
fast_bunny
Mountainbiker

Post by fast_bunny »

morgen nog eens een toerke doen door heverlee bos , naar nethen en dan pecro , daar heb ik nieuwe route door een bos ontdekt , zalig , bos is eigenlijk een grote heuvel dus hoogtemeters a volonté . wie zin heeft staat rond 8:45 maar aan de schaatsbaan in heverlee.

ik ken heverleebos en omstreken vanbuiten dus singletrack en verborgen routes verzekerd !

terug rond 12 uur
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Gisteren de relog van de 50 van Oud-Heverlee gaan doen.
Zat wel wat veel asfalt en dreven in naar mijn goesting. Ook veel stukken van de Bloso route al dan niet in omgekeerde richting. Dat kon beter. Onderweg dan maar wat aangepast met (toegelaten) kleinere boswegen.
Alles lag er idd keihard en droog bij.
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Nice ! Den deze morgennamiddag aanwezig voor een lange rit. Zo tegen 13 h aan de parking van de zoete waters.

Ivo, na dat moeilijk klimmeke ga 'k rechts ipv links naar de afdaling. Stuk breed naar onder, dan een single-track naar links, dan linksop en ge komt onder aan de afdaling uit.

Maar 'k heb zo een gedacht dat gij nog een andere single-track bedoelt. Goed, morgen in een cirkel rondrijden na de klim 8)

@Tom-s : rustig tempo, gij ? Teveel aan 't bier gezeten zeker :lol: Maar zie eerste regel.....
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Ik bedoel gewoon de singletrack waar de waypoint staat.
Je kan daar idd het linker of het rechter spoor kiezen. Komt zo ongeveer op hetzelfde uit hoor. Het loopt daar nogal door elkaar.
Ondertussen wel aan het regenen hier. Maar ik moet morgen toch de hele dag werken :P
zero
Mountainbiker

Post by zero »

weet er iemand hoeveel hoogtemeters de blauwe route heeft? (alleen de blauwe)
stevo de slowbiker
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite magura 2007 , Thompson sub01 hydro Disc XL

Post by stevo de slowbiker »

Voor de zero, had juist 196 hm toen ik van blauw naar groen reed.

Was al bijna 1 jaar geleden dat ik deze Bloso nog eens had gereden, het lag er vettig en nat bij. De grond hier zuigt toch stukken harder dan de gemiddelde ardennentocht.. Schijfremblokjes volledig weg door modder en water
Post Reply