Voilà, uiteindelijk weet je toch waar je aan begint, en ik kan me bijvoorbeeld ook de TT van 100 km in Leopoldsburg voor de geest halen ... daar zijn veel mensen die er bewust voor kiezen om maar tot de eerste (35 km) of tweede (65 km) bevoorrading te bollen, en zich dan te laten terugbrengen. Niemand klaagt daar over het grote aantal opgevers.patje !!!! wrote:Sorry , niet mee eens , wat maakt nu die 10 km. In de Ardennen zijn er ook ritten van 85-90-100-120 km en dat is toch ook geen probleem. Met de 85 km had ik geen probleem. Het was zwaar ja , inderdaad , maar we sterven er niet van he.bert bibber wrote:Natuurlijk hebben de lokale bikers een groot voordeel. Zeker als je ook een mtb club van langdorp bent. Daarom hecht ik niet zo veel belang aan de uitslag. Zolang en geen chip aan uwe bike hangt gaat er altijd gefoefeld worden. En zal deze crono nooit eerlijk verlopen. Wat ik me wel in vraag stel is het aantal km's !!patje !!!! wrote:Triestige manier van fietsen als ge het mij vraagt , de loser nu thuis stoefen tegen het vrouwke hoe goed dat ie gereden heeft
75 km is meer als voeldoende vind ik maar 85 was van het goede teveel.
De grootste hoop van de deelnemers halen de streep niet eens. als ik hier lees dat sommige 2 jaar meedoen en nooit het einde haalt. Dan stel ik me hier vragen rond. Ofwel maak je de crono echt voor wedstrijdrijders met chip zodat er niet vals gespeeld word ofwel maak je de crono toegankelijker voor iedereen en gemakkelijker.
Want dit jaar was hem echt zwaar.
8ste Hagelandse Chrono op Zaterdag 7 juni 2008
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
Jannemanneke
- Mountainbiker
Post by Jannemanneke »
Volledig met akkoord. Het probleem is dat aan zo'n Hagelandse mensen meedoen die niet voldoende getraind zijn, en in zulke slechte omstandigheden als afgelopen zaterdag kan dat nefast zijn. Als je een sterke basis hebt, dat betekent veel wegkm's doen met lange trainingsritten (4 à 5 uur) dan kom je al een heel eind. De specifieke MTB techniek en durf is in zo'n marathon van minder belang, uithouding en weerstand des te meer, en die kweek je door (veel) km's af te malen. Dat zijn dingen die ik door de jaren heen zelf ervaren heb.patje !!!! wrote:Sorry , niet mee eens , wat maakt nu die 10 km. In de Ardennen zijn er ook ritten van 85-90-100-120 km en dat is toch ook geen probleem. Met de 85 km had ik geen probleem. Het was zwaar ja , inderdaad , maar we sterven er niet van he.bert bibber wrote:Natuurlijk hebben de lokale bikers een groot voordeel. Zeker als je ook een mtb club van langdorp bent. Daarom hecht ik niet zo veel belang aan de uitslag. Zolang en geen chip aan uwe bike hangt gaat er altijd gefoefeld worden. En zal deze crono nooit eerlijk verlopen. Wat ik me wel in vraag stel is het aantal km's !!patje !!!! wrote:Triestige manier van fietsen als ge het mij vraagt , de loser nu thuis stoefen tegen het vrouwke hoe goed dat ie gereden heeft
75 km is meer als voeldoende vind ik maar 85 was van het goede teveel.
De grootste hoop van de deelnemers halen de streep niet eens. als ik hier lees dat sommige 2 jaar meedoen en nooit het einde haalt. Dan stel ik me hier vragen rond. Ofwel maak je de crono echt voor wedstrijdrijders met chip zodat er niet vals gespeeld word ofwel maak je de crono toegankelijker voor iedereen en gemakkelijker.
Want dit jaar was hem echt zwaar.
- ikkel
- Mountainbiker
zelf makenVerellen wrote:Ik ben ook na mijn stukken terug gereden via Aarschot en op het laatst via een stuk van 't parcours (Demer), dus ik kan ook voor een "tricheur" gehouden worden. Was wel grappig, aan de tent stond iedereen te applaudiseren omdat ze dachten dat ik de eerste was die binnen kwamMaar ik heb al van ver teken gedaan dat ik niet uitgereden had hoor. Teleurstelling alom
![]()
Fietsje gisteren binnen gedaan, zal weer gauw 100 euro of meer kosten, fijne hobby toch hé...
- ikkel
- Mountainbiker
zelf makenVerellen wrote:Ik ben ook na mijn stukken terug gereden via Aarschot en op het laatst via een stuk van 't parcours (Demer), dus ik kan ook voor een "tricheur" gehouden worden. Was wel grappig, aan de tent stond iedereen te applaudiseren omdat ze dachten dat ik de eerste was die binnen kwamMaar ik heb al van ver teken gedaan dat ik niet uitgereden had hoor. Teleurstelling alom
![]()
Fietsje gisteren binnen gedaan, zal weer gauw 100 euro of meer kosten, fijne hobby toch hé...
- the sentinel
- Mountainbiker
Post by the sentinel »
Kosten bij ook:
2 setjes remblokken
XT cassette
ketting
en hopelijk geen voorste bladen want die zijn pas nieuw...
maar da weet ge als ge op zo'n parcours gaat rijden... 't kost nu eenmaal geld en 't is idd nog eens zo plezant als ge 't allemaal zelf kunt vervangen... en goedkoper ook!
2 setjes remblokken
XT cassette
ketting
en hopelijk geen voorste bladen want die zijn pas nieuw...
maar da weet ge als ge op zo'n parcours gaat rijden... 't kost nu eenmaal geld en 't is idd nog eens zo plezant als ge 't allemaal zelf kunt vervangen... en goedkoper ook!
- Dirk Coremans
- Mountainbiker
Post by Dirk Coremans »
Als ge dan toch binnendoor rijdIegienie wrote:ben juist bij onze sponsor hilset aka luc pauwels geweest. Hij deed de control van het stuk na de tweede bevoorrading. Ik vroeg hem of hij zich niet eens verdekt opgesteld had, hier of daar.
awel, ja, hij heeft dat zo nu en dan eens gedaan. is daar natuurlijk geen twee uur blijven staan, maar hij heeft niks nul nada opgemerkt. Dacht bij zichzelf : "ge moet ze eens allemeal bezig zien, tok tok tok naar beneden, vastlopen in de mud, en dan stap stap stap allemaal weer naar boven...
ik vrees dat het ganse "binnendoor" steken eigenlijk een beetje overroepen is. het gaat imho eerder over vergissingen, mensen die opgeven, en twee of drie loserkes die het wel doen. Want zeg nu zelf, wat is het verschil tussen 250ste en 235ste ? das toch zjust hetzelfde ???
Van de 578 vertrekkers zijn er maar 394 geklasseerd...Dirk Coremans wrote:Als ge dan toch binnendoor rijdIegienie wrote:ben juist bij onze sponsor hilset aka luc pauwels geweest. Hij deed de control van het stuk na de tweede bevoorrading. Ik vroeg hem of hij zich niet eens verdekt opgesteld had, hier of daar.
awel, ja, hij heeft dat zo nu en dan eens gedaan. is daar natuurlijk geen twee uur blijven staan, maar hij heeft niks nul nada opgemerkt. Dacht bij zichzelf : "ge moet ze eens allemeal bezig zien, tok tok tok naar beneden, vastlopen in de mud, en dan stap stap stap allemaal weer naar boven...
ik vrees dat het ganse "binnendoor" steken eigenlijk een beetje overroepen is. het gaat imho eerder over vergissingen, mensen die opgeven, en twee of drie loserkes die het wel doen. Want zeg nu zelf, wat is het verschil tussen 250ste en 235ste ? das toch zjust hetzelfde ???, laat u dan schrappen uit den uitslag. Simpel. 250ste of 235ste, da's 15 plaatsen verschil. Het is en blijft een wedstrijd, anders moeten ze volgend jaar een gewone marathon organiseren, zonder tijdsopname en zonder nummers. Ik wil zondag in Vilvoorde tijdens de Flanderscup, ook wel elke ronde binnen door rijden, dat ik nu 10 of 20ste ben, wat is het verschil
![]()
Als ge dan toch binnendoor rijd , laat u dan schrappen uit den uitslag. Simpel. 250ste of 235ste, da's 15 plaatsen verschil. Het is en blijft een wedstrijd, anders moeten ze volgend jaar een gewone marathon organiseren, zonder tijdsopname en zonder nummers. Ik wil zondag in Vilvoorde tijdens de Flanderscup, ook wel elke ronde binnen door rijden, dat ik nu 10 of 20ste ben, wat is het verschilGeplaatst: Wo Jun 11, 2008 8:03 pm Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Iegienie schreef:
ben juist bij onze sponsor hilset aka luc pauwels geweest. Hij deed de control van het stuk na de tweede bevoorrading. Ik vroeg hem of hij zich niet eens verdekt opgesteld had, hier of daar.
ik vrees dat het ganse "binnendoor" steken eigenlijk een beetje overroepen is. het gaat imho eerder over vergissingen, mensen die opgeven, en twee of drie loserkes die het wel doen. Want zeg nu zelf, wat is het verschil tussen 250ste en 235ste ? das toch zjust hetzelfde ???
Algemene regels
als derde puntje
Hoewel er de tijd opgenomen wordt tussen vertrek en aankomst van iedere deelnemer en hiervan achteraf een rangschikking van gemaakt wordt blijft de Hagelandse Chrono GEEN wedstrijd.
Ach, bijna in elk reglement van een "chrono" staat dat het geen wedstrijd is. Ik heb eens ergens vernomen dat er veel bijkomende maatregelen moeten worden genomen als het wel een officïele wedstrijd zou zijn. (openbare wegen gebruiken, etc...?)
Het blijft toch een hobby waar doorgaans voor gewone stervelingen niks aan te verdienen valt. Als het grootste deel van de hobbyrijders het spel een beetje eerlijk speelt, is er niks aan de hand.
Niet iedereen die heeft opgegeven is met de auto teruggekeerd en heeft ergens een korte weg naar de finish genomen. Als je iemand een andere weg ziet nemen is de veronderstelde conclusie dan vlug gemaakt é.
Trouwens even dit: Ik volgde schoon alle pijltjes. Plots kom ik op een wegeltje uit en twee vluggere rijders komen van rechts afgestoven. De vlugste riep beschuldigend naar mij "uit welk gat kom jij uitgekropen..."
Ik dacht eerst dat ik ergens verkeerd zal gereden hebben en toevallig terug op het parcours uitkwam. Dus ging ik erachter aan en vroeg aan die gast hoeveel km hij had. "Ik weet het niet"was het antwoord en stoof er vandoor. Dus vroeg ik aan die tweede rijder hetzelfde uiteraart om te weten hoeveel ik er zou naast zitten. (Als dit het geval zou zijn, zou ik onmiddelijk terug keren vanwaar ik kwam, zoals bvb vorig jaar in Sauveniere)
"Ik weet het niet" was wederom het antwoord. Vond dit nogal raar en ben gewoon doorgereden maar met een twijfelend wrang gevoel. Bij aankomst had ik wel mijn kilometers dus niks aan de hand.
Ik had niet echt de indruk dat die gasten hun ritje hadden ingekort, maar ik ook niet. Inkorten vind ik eigenlijk belachelijk. Je betaald voor de volle rit, dus waarom zou je zoiets doen? Er valt toch niks te verdienen. Enkel je eigen waardigheid kan je verliezen...
In theorie zou het eigenlijk niet moeten dat er controleurs staan omdat het een hobby is en geen proffesionele koers...maar ja.
We hebben ons terug te pletter geamuseerd op een schoon (maar welliswaar verzopen) parcours en dat is hetgeen wat belangrijk is. De rest is bijzaak. Met de enkelingen die wel afkorten moet je gewoon kunnen lachen. Nog meer fun dus!
Op naar de volgende.
Het blijft toch een hobby waar doorgaans voor gewone stervelingen niks aan te verdienen valt. Als het grootste deel van de hobbyrijders het spel een beetje eerlijk speelt, is er niks aan de hand.
Niet iedereen die heeft opgegeven is met de auto teruggekeerd en heeft ergens een korte weg naar de finish genomen. Als je iemand een andere weg ziet nemen is de veronderstelde conclusie dan vlug gemaakt é.
Trouwens even dit: Ik volgde schoon alle pijltjes. Plots kom ik op een wegeltje uit en twee vluggere rijders komen van rechts afgestoven. De vlugste riep beschuldigend naar mij "uit welk gat kom jij uitgekropen..."
Ik dacht eerst dat ik ergens verkeerd zal gereden hebben en toevallig terug op het parcours uitkwam. Dus ging ik erachter aan en vroeg aan die gast hoeveel km hij had. "Ik weet het niet"was het antwoord en stoof er vandoor. Dus vroeg ik aan die tweede rijder hetzelfde uiteraart om te weten hoeveel ik er zou naast zitten. (Als dit het geval zou zijn, zou ik onmiddelijk terug keren vanwaar ik kwam, zoals bvb vorig jaar in Sauveniere)
"Ik weet het niet" was wederom het antwoord. Vond dit nogal raar en ben gewoon doorgereden maar met een twijfelend wrang gevoel. Bij aankomst had ik wel mijn kilometers dus niks aan de hand.
Ik had niet echt de indruk dat die gasten hun ritje hadden ingekort, maar ik ook niet. Inkorten vind ik eigenlijk belachelijk. Je betaald voor de volle rit, dus waarom zou je zoiets doen? Er valt toch niks te verdienen. Enkel je eigen waardigheid kan je verliezen...
In theorie zou het eigenlijk niet moeten dat er controleurs staan omdat het een hobby is en geen proffesionele koers...maar ja.
We hebben ons terug te pletter geamuseerd op een schoon (maar welliswaar verzopen) parcours en dat is hetgeen wat belangrijk is. De rest is bijzaak. Met de enkelingen die wel afkorten moet je gewoon kunnen lachen. Nog meer fun dus!
Op naar de volgende.
- Fre C
- Mountainbiker
G-love wrote:daarvoor moet je dan 41 jaar zijn!patje !!!! wrote:the sentinel wrote:Nen dikke proficiat aan nummerke 500... Rectem Eric van de Goorbikers... Goed afgesneden en dan uiteindelijk voor mij mogen eindigen!!! met meer dan 10min Te zeggen dat hij niet voor mij gestart is en na mij is aangekomen!!!Triestige manier van fietsen als ge het mij vraagt , de loser nu thuis stoefen tegen het vrouwke hoe goed dat ie gereden heeft
Nu ja het is er ene van de GOOR-bikers, hij heeft zijn naam nie gestolen hé!!! (no offence naar de eerlijke leden van deze club hoor)