Ongehoord gedrag

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Brockie
Mountainbiker

Post by Brockie »

zefii wrote:
Brockie wrote:Dit blijft een probleem in de winter, in de zomer en de ardennen heb je dit niet aan de hand. dan hebben de echte mountainbikers veel meer respect voor elkaar. Nu in de winter komen er gewoon een pak wielertoeristen bij "degene wat geen mtb in de zomer aanraken". Zou de zogezegde tragere rijders aanraden van niet meer aan de kant te gaan op singletracks, de zogezegde snellere moeten je dan maar voorbij rijden waar het gaat of op de brede banen, je moet goed denken dat die snelle mannen dikwijls te voet staan op de eerste technische helling en dan ook NIET aan de kant gaan.Dit zondag nog voorgehad in zonhoven. staan allemaal aant schuiven om een technisch klimmetjes al rijdend te kunnen doen en er waren toch nog van die mannen, die je dan voorbij moeten lopen en je dan onder de voeten lopen op de klim, waardoor ikzelf ten val.
jeezus, terug zo een redenering van kus m'n kl*ten... ik rijd aan een hoger gemiddelde dan de meeste mtb'ers op een tt... ik heb er geen problemen mee dat er veel zijn die trager rijden.. dan blijf ik wel even in het wiel, maar als ik daar al 2km hang vraag of zeg ik het vriendelijk wanneer en waar ik ga passeren.. dan kan er niks mis gaan.. ben je dan op je tenen getrapt en begin je te vloeken en doe je niks.. dan heb je pech maar kan je een schouderduwtje verwachten(dat gebeurt zelden,of tzijn van die mannen die denken dat het pad van hun is...) gisteren op toertocht harelbeke ook... voetgangers op een breed pad.. ik waarschuw dat ik eraan kom(om alle mogelijke pijnlijke situatie's te vermijden) en dan nog durft men zeggen dat het pad breed genoeg is en dat wij onvriendelijk zijn.. heb het al eens vermeld dat iedereen wel vit op iedereen.. ik ben altijd vriendelijk(omdat ik vorig jaar ook nog nergens stond in het biken) maar dit jaar gaat al serieus wat vlotter.. dus weet ik ook wel dat er nog mensen in hun beginfase zitten, maar als die arrogant doen.. jah.. dan ben ik ook wel op mijn tenen getrapt (zoals de meeste hier ook zouden zijn)
Geloof het of niet, maar ben het volledig eens met je redenering. Denk dat ik me verkeerd uitgedrukt hebt of jij me mis verstaan hebt. Om het kort te houden, laat ons gewoon elkaar niet van de baan rijden.
migs
Mountainbiker

Post by migs »

De Wreter wrote:
migs wrote:laatst op een toer vroegen ze mij in de tussenstop of mijn helm een nieuwe rage was van fietshelmen ( ik zie er wel stom uit , maar hij zit perfect )
Foto ! ?
migs
Mountainbiker

Post by migs »

soapwater
Mountainbiker

Post by soapwater »

Na de TT van Bierbeek reed ik naar huis. Op de steenweg ben ik verschillende keren van het fietspad de steenweg moeten oprijden omdat verschillende auto's gewoon midden op het fietspad geparkeerd stonden en omdat enkele MTB-ers het niet nodig vonden even aan de kant te gaan tijdens het omkleden op het fietspad. (zelfs nadat ze me recht in de ogen keken)
De auto's in kwestie hadden allemaal fietsdragers op het dak of trekhaak. Of het toevallig vooral Dikke Duitse Bakken waren, daar spreek ik me niet over uit (maar ik denk er wel het mijne van).
Ik denk niet dat er zo een positieve indruk achtergelaten wordt in het dorp en ik vind het enorm spijtig om maar weer negatieve vaststellingen te moeten doen...
Cleric
Mountainbiker

Post by Cleric »

Zoals zo vaak moet het van twee kanten komen. Ik vind het nie erg om even achter iemand te moeten blijven hangen die trager rijdt, maar dan verwacht ik ook dat tragere rijders er mee kunnen leven da'k effe voorbijschiet als er plek is.. Het is niet omdat er geen padje ligt da ge dr nie kunt door rijden eh!
Brockie
Mountainbiker

Post by Brockie »

Cleric wrote:Zoals zo vaak moet het van twee kanten komen. Ik vind het nie erg om even achter iemand te moeten blijven hangen die trager rijdt, maar dan verwacht ik ook dat tragere rijders er mee kunnen leven da'k effe voorbijschiet als er plek is.. Het is niet omdat er geen padje ligt da ge dr nie kunt door rijden eh!
En als je dan nog even zegt ïk kom van links of van rechts, dan doe je dat ook perfect.
migs
Mountainbiker

Post by migs »

als je dan nog kan onderscheiden wat links is en wat rechts en ga ik naar rechts of ga jij naar rechts
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

jaro wrote:
DonFre wrote:Simpel toch? Geen helm = geen aanspraak op de verzekering...
Mijn gedacht.

Een fout maken in het verkeer en gekwetst raken = geen aanspraak maken op de verzekering.

Just hetzelfde, maar toch anders. :wink:

Laat iedereen gewoon doen.. als men alles moet gaan verplichten om alles en iedereen te gaan beschermen...

Ik vraag me af of degene die altijd zitten te kakken op fietsers zonder helm, of er dat ook zijn die op de autostrade tegen 120km/h links het verkeer zitten op te houden omdat je er toch niet harder mag?
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

kawa wrote:
jaro wrote:
DonFre wrote:Simpel toch? Geen helm = geen aanspraak op de verzekering...
Mijn gedacht.

Een fout maken in het verkeer en gekwetst raken = geen aanspraak maken op de verzekering.

Just hetzelfde, maar toch anders. :wink:

Laat iedereen gewoon doen.. als men alles moet gaan verplichten om alles en iedereen te gaan beschermen...

Ik vraag me af of degene die altijd zitten te kakken op fietsers zonder helm, of er dat ook zijn die op de autostrade tegen 120km/h links het verkeer zitten op te houden omdat je er toch niet harder mag?
Al eens heel hard met je hoofd tegen de grond gegaan ? Ik wel en als ik die helm toen niet opgehad had was ik nu dit niet meer aan het intikken.
En voor de rest doet iedereen met zijn kop wat hem wil voor mijn part, maar ik mag daar ook mijn gedacht over zeggen, of dat u nu aanstaat of niet.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

jaro wrote: Al eens heel hard met je hoofd tegen de grond gegaan ? Ik wel en als ik die helm toen niet opgehad had was ik nu dit niet meer aan het intikken.
Goed voor u he.... da's ook de reden waarom ik een helm draag....

jaro wrote:En voor de rest doet iedereen met zijn kop wat hem wil voor mijn part, maar ik mag daar ook mijn gedacht over zeggen, of dat u nu aanstaat of niet.
Tuurlijk doet iedereen wat 'm wil, en tuurlijk moogt ge uw gedacht zeggen, of dat mij aanstaat of niet, da maakt idd niet uit.

Maar mag ik mij dan afvragen waarom de verzekering zich zou moeten terugtrekken bij niet-helmdragers?
Donfre vindt het simpel...jij gaat ermee akkoord en ik vind het overdreven.
Post Reply