Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
dude
Mountainbiker

Post by dude »

Gisteren groen+blauw van Oud-Heverlee gecombineerd met de drie lussen van Overijse. Alhoewel beide routes op zich goed aangegeven zijn (zeker Overijse is fel verbeterd tov vorig jaar) was het verbindingsstuk toch maar povertjes bepijld. Zowat halfweg op de baan tussen Sint-Agatha-Rode en Ottenburg moet je ergens een klein weggetje inslaan om op de rode van Overijse terecht te komen. Hier staat (volgens mij) geen pijltje.
Voor de rest blijven het prachtige routes, alhoewel groen Oud-Heverlee toch wat saai is met al die dreven.
Tom-s
Mountainbiker

Post by Tom-s »

Klopt, ik heb vanmorgen nog gezocht naar dat pijltje maar heb het gemist. Die verbindingsroute is bij mijn weten met max 3 pijltjes op weet ik veel hoeveel kilometer aangegeven, in ieder geval met veels te weinig pijltjes. Vandaag weer Heverlee volledig gereden en lag er super bij, overijse ook gereden die was ook super!
Kwam gewoon schoon thuis in vergelijking met een tijdje terug!
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

Tom-s wrote:Klopt, ik heb vanmorgen nog gezocht naar dat pijltje maar heb het gemist. Die verbindingsroute is bij mijn weten met max 3 pijltjes op weet ik veel hoeveel kilometer aangegeven, in ieder geval met veels te weinig pijltjes. Vandaag weer Heverlee volledig gereden en lag er super bij, overijse ook gereden die was ook super!
Kwam gewoon schoon thuis in vergelijking met een tijdje terug!
ik zal dat is doorgeven van het verbindingsstuk, maar ik weet niet of Sporeo (dienst Sport van Overijse) ook deze verbindingsstukken onderhoudt, ik dacht van niet.
duc'y
Mountainbiker

Post by duc'y »

ik heb gisteren vanuit heverlee gr-bl-rd gedaan en in totaal het ik 4 pijlkes die ontbreken (incl dat aan de sporthal in bierbeek) :evil:

voor de rest een hele mooie omgeving =D>

had het parcour gedownload voor op mijne gps maar da klopte ook van geen kanten,dus dan maar op de pijltjes af moeten gaan :bounce:

't was soms wel een pijlkeszoektocht ... had misschien beter een planneke afgedrukt :-D
spilliespeedy
Mountainbiker
Location: gary fisher hoo koo e koo / specialized carve comp 29er

Post by spilliespeedy »

goed om te weten, ik ga morgen vertrekken aan de sporthal in bierbeek, voor de zekerheid toch maar plannetje dan afdrukken
Tom-s
Mountainbiker

Post by Tom-s »

LuckyIron wrote: ik zal dat is doorgeven van het verbindingsstuk, maar ik weet niet of Sporeo (dienst Sport van Overijse) ook deze verbindingsstukken onderhoudt, ik dacht van niet.
Bij mijn weten is Bloso verantwoordeljk voor deze verbindingsroutes en niet de lokale vereniging of sportdienst.
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

duc'y wrote:ik heb gisteren vanuit heverlee gr-bl-rd gedaan en in totaal het ik 4 pijlkes die ontbreken (incl dat aan de sporthal in bierbeek) :evil:

had het parcour gedownload voor op mijne gps maar da klopte ook van geen kanten,dus dan maar op de pijltjes af moeten gaan :bounce:

't was soms wel een pijlkeszoektocht ... had misschien beter een planneke afgedrukt :-D
Ik heb pas vorige week de 3 van Oud-Heverlee op gps gereden en dat kwam toch goed overeen hoor met de pijltjes.
duc'y
Mountainbiker

Post by duc'y »

ivo wrote:
duc'y wrote:ik heb gisteren vanuit heverlee gr-bl-rd gedaan en in totaal het ik 4 pijlkes die ontbreken (incl dat aan de sporthal in bierbeek) :evil:

Ik heb pas vorige week de 3 van Oud-Heverlee op gps gereden en dat kwam toch goed overeen hoor met de pijltjes.
da's straf want vanaf het begin aan de sporthal stuurde me die al de andere kant op #-o
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Meerdaelwoudroute in plaats van RVV!

Post by StrammerMax »

Ik heb op zaterdag 04/04/2009 de volledige route (groen-rood-blauw) gereden, vertrekkend van aan het Don Boscocollege in Oud-Heverlee en ben slechts op één plaats verkeerd gereden, namelijk bijna aan het einde, niet ver van mijn startpunt in het woud waar gekapt werd. Daar stond geen pijltje naar rechts. Vermoedelijk gesneuveld bij het kappen van de bomen! Even verder kwam ik verkeerdelijk op een kruispunt met verschillende dreven in het bos, waarvan één afgesloten met een nieuwe houten bareel. Nog verder kwam ik op de grote baan met daarover een brug van de E40, ik vermoed de baan waarlangs het college staat. Iemand met een camionette van het ministerie (bosbeheer?) heeft me voortgeholpen om de weg te vinden. Verder nergens gemist, maar ik ken de omgeving al een beetje, dus ik heb vaak direct gezien dat ik verkeerd zit. Zo herkende ik dat kruispunt in 't bos niet! Ik had zo'n 62 km, maar de vallei van de Dijle heb ik twee keer gehad omdat ik eerst naar een vertrekpunt moest zoeken. Ik ben vertrokken vanaf de baan voor Don Bosco, naar rechts de grote baan gevolgd en dan naast de E40 een nieuw aangelegd grindpad opgereden. Daar stond een paaltje. De eerste keer dat ik de route heb gereden lag dat pad er nog niet, vorige keer was men bezig met de aanleg ervan. Ik weet nu dat er een paaltje staat dat naar links van Don Bosco wijst als je in de oprijlaan daarnaartoe rijdt. In het vervolg kan ik daar dus vertrekken. Aan de sporthal in Oud-Heverlee zijn de paaltjes ook maar dun gezaaid, maar ik weet dat je daar naar links voor de sporthal moet en dan de asfaltbaan naast de kazerne volgen. Het parcours lag er goed bij, maar die zanderige strook in die holle weg naast het domein waar die grote villa staat (poort met twee zuilen), blijft een zware klim. En ik moest dan nog de berm in omdat er een tractor achter m'n gat hing! En na mij kwamen nog drie jonge gasten waarvan één het ook knap lastig had! Ik heb me in ieder geval goed geamuseerd. Ik meende naar de Ronde Van Vlaanderen in Ninove te gaan, maar toen ik daar de drukte zag heb ik rechtsomkeer gemaakt en ben naar Heverlee gereden! Daarom had ik geen plannetje bij.
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Ik moet wel zeggen dat ik de pijltjes het laatst gevolgd heb in oktober 2008.
Sindsdien heb ik ze op gps staan en kijk ik uiteraard maar sporadisch meer naar de pijltjes.
De combi van RGB is bij mij ook maar 50 km lang.
Post Reply