vandaar dat financiën verhaaltje :)Dickie wrote:Volgens Mr Rohloff zal de naaf XTR-niveau bereiken, dwz voor de sportieve bikers en de prijs zal 'selbstverständlich' een stuk hoger liggen.Tjorque wrote:héhé, die nicolai's zijn wel "ganz geil" :) maar 'k heb eigenlijk toch liever 't rohloff gebeuren in m'n achterwiel, zoals het oorspronkelijk ontworpen is.
Bij rohloff is er momenteel een "Lite" versie in ontwikkeling...
Ik ben erg benieuwd naar de spec's.
Als die uitkomt en de financien laten het toe, gaat die waarschijnlijk het hart van m'n nieuwe offroader vormen...
Dus voor bikers met dikke benen én portefeuille
Rohloff
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- hydrus
- Mountainbiker
- Location: Ti SS, steel fixed gear CX, alu XC tandem, Carbon velomobiel
Een rohloff zoals bij het G-boxx systeem heeft echter heel wat voordelen. Dat ze zo duur zijn is omdat de meeste fabrikanten van G-boxx (of vergelijkbare) systemen redelijk unieke fietsen maken ook. Je kan een Nicolai helemaal niet vergelijken met een scott, of een merida ofzo. Ik zeg niet dat ze zoiezo beter zijn (ze zijn bv. redelijk zwaar) maar het is een andere klasse. Nicolai heeft wel productielijnen, maar je kan het geen massaproductie noemen.Tjorque wrote:héhé, die nicolai's zijn wel "ganz geil" :) maar 'k heb eigenlijk toch liever 't rohloff gebeuren in m'n achterwiel, zoals het oorspronkelijk ontworpen is.
Bij rohloff is er momenteel een "Lite" versie in ontwikkeling...
Ik ben erg benieuwd naar de spec's.
Als die uitkomt en de financien laten het toe, gaat die waarschijnlijk het hart van m'n nieuwe offroader vormen...
- Fons Moors
- Mountainbiker
- Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine
Post by Fons Moors »
Mijne " VAN NICHOLAS " met Rohloff zit ergens verborgen tussen Nederland en Belgie.
Hij is vertrokken op 12 juli uit nederland richting Belgie.
Maar volgens Bike Shop Diest is hij nog niet aangekomen...
Binnen een week vertrek ik naar de Alpen.
Zal het wk masters in Praloup met mijn Granville gaan doen.
Hij is vertrokken op 12 juli uit nederland richting Belgie.
Maar volgens Bike Shop Diest is hij nog niet aangekomen...
Binnen een week vertrek ik naar de Alpen.
Zal het wk masters in Praloup met mijn Granville gaan doen.
- Fons Moors
- Mountainbiker
- Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine
Post by Fons Moors »
Na lang wachten kon ik gisteren Donderdag 9 augustus eindelijk naar mijn mtb kaderke in
Rohloff uitvoering met Rock Shox SID World Cup vork en Chris King headset.
Wielen zwart Ceramic mavic x717 met zwarte spaken met Chris King naaf in het voorwiel.
Was van plan hem mee naar huis te nemen en zelf te zorgen voor verdere montage.
Maar dat gaat niet door.
Bestelling was gedaan voor V brake remmen te te gebruiken.
Er staan echter géén nokken daarvoor op de kader. ( staan wel op de vork)
Ook zijn het niet de wielen die ik bestelde. Bestelde zwart Ceramic mavic x717 met zwarte spaken.
En is het een Rohloff naaf met schijfrem. (ik moet geen schijfremmen op die fiets) en grijze spaken.
De geleverde wielen gaan niet voor V brake.
Kortom, te veel wat niet klopt. En ik heb geen zin nog langer te wachten en dan af te wachten..
Voor mij niet meer nodig alles aan te passen. Ik pas.
De bestelling gaat niet meer door.
Jammer,
Fons
Rohloff uitvoering met Rock Shox SID World Cup vork en Chris King headset.
Wielen zwart Ceramic mavic x717 met zwarte spaken met Chris King naaf in het voorwiel.
Was van plan hem mee naar huis te nemen en zelf te zorgen voor verdere montage.
Maar dat gaat niet door.
Bestelling was gedaan voor V brake remmen te te gebruiken.
Er staan echter géén nokken daarvoor op de kader. ( staan wel op de vork)
Ook zijn het niet de wielen die ik bestelde. Bestelde zwart Ceramic mavic x717 met zwarte spaken.
En is het een Rohloff naaf met schijfrem. (ik moet geen schijfremmen op die fiets) en grijze spaken.
De geleverde wielen gaan niet voor V brake.
Kortom, te veel wat niet klopt. En ik heb geen zin nog langer te wachten en dan af te wachten..
Voor mij niet meer nodig alles aan te passen. Ik pas.
De bestelling gaat niet meer door.
Jammer,
Fons
jullie noemen het "gewicht" als het grote nadeel maar hoeveel weegt zo'n rohloff dan wel? Je kan toch bovendien enkele onderdelen weglaten?
-voor en achter deriie
-cassete
-klassieke shifters
-1 voorste kettingblad pv 3
-is dit dan nog steeds zwaarder?
voelen jullie (amateurs zoals ik?) die 2-3% rendementsverlies als jullie dit vergelijken met een andere fiets?
ik begin stilletjes aan rohloff-fan te worden
-voor en achter deriie
-cassete
-klassieke shifters
-1 voorste kettingblad pv 3
-is dit dan nog steeds zwaarder?
voelen jullie (amateurs zoals ik?) die 2-3% rendementsverlies als jullie dit vergelijken met een andere fiets?
ik begin stilletjes aan rohloff-fan te worden
- Streets
- Mountainbiker
- Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Het nadeel ervan is dat het gewicht in je achterwiel hangt.
terwijl bij reguliere fietsen het een beetje overal hangt.
Dus bij jumpjes over wortels ed. vraagt dit enige aanpassingen
het 2 a 3 procent dat is theorie.
een rohloff in modderomstandigheden is echt reuze ideel, makkelijk schakelen (en altijd kunnen schakelen) de ideaale kettinglijn, ...
de kostprijs is in vergl met andere systemen een echte investering, maar ik heb nu al een 12 000km opzitten met mijn rohloff.
Dit is het enige stuk waar ik nog geen kosten aan heb gehad (buiten een onderhoud)
dus,.....
Streets
terwijl bij reguliere fietsen het een beetje overal hangt.
Dus bij jumpjes over wortels ed. vraagt dit enige aanpassingen
het 2 a 3 procent dat is theorie.
een rohloff in modderomstandigheden is echt reuze ideel, makkelijk schakelen (en altijd kunnen schakelen) de ideaale kettinglijn, ...
de kostprijs is in vergl met andere systemen een echte investering, maar ik heb nu al een 12 000km opzitten met mijn rohloff.
Dit is het enige stuk waar ik nog geen kosten aan heb gehad (buiten een onderhoud)
dus,.....
Streets