Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
marzokki NQH
Mountainbiker

Post by marzokki NQH »

het was inderdaad weer een ervaring deze avond: sneeuwval bij het begin der lente :p
PNO
Mountainbiker

Post by PNO »

Ben ook aan het overwegen om met de MTB naar het werk te rijden, om te beginnen 1 à 2 dagen per week. Aangezien de volledige afstand nog wat ver is (53 km enkel) om op een redelijk uur te vertrekken, overweeg ik om met de auto tot op een park & ride parking te rijden halfweg en daarna met de fiets verder binnendoor. Zo vermijd ik ook de files op de E40 (Luik Brussel)

Vraagje : wat voor wielen en banden gebruiken jullie eigenlijk? Heb er al een aantal zien passeren in dit topic (zoals de Schwalbe Marathon, die lijkt me wel wat), maar kan je die monteren op eender welk MTB wiel?
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

PNO wrote:Vraagje : wat voor wielen en banden gebruiken jullie eigenlijk? Heb er al een aantal zien passeren in dit topic (zoals de Schwalbe Marathon, die lijkt me wel wat), maar kan je die monteren op eender welk MTB wiel?
ik laat gewoon mijn modderbanden zitten
in bxl kan je die soms wel gebruiken

Streets
pt3r
Mountainbiker

Post by pt3r »

Streets wrote:
PNO wrote:Vraagje : wat voor wielen en banden gebruiken jullie eigenlijk? Heb er al een aantal zien passeren in dit topic (zoals de Schwalbe Marathon, die lijkt me wel wat), maar kan je die monteren op eender welk MTB wiel?
ik laat gewoon mijn modderbanden zitten
in bxl kan je die soms wel gebruiken

Streets
En na een paar noodstops voor voetgangers met lemming gedrag heb je ook kojaks :-)
B-artiest
Mountainbiker

Post by B-artiest »

Ik gebruik slicks van Ritchey...

Soms de koersfiets, maar rij toch liever op mijn mtb...
marzokki NQH
Mountainbiker

Post by marzokki NQH »

ik rij op michelin "city" banden, met een reflecterende strip voor de veiligheid (het viel mij aanvankelijk (toen ik nog met mtb-banden reed) dat automobilisten me vaak niet goed genoeg zagen van de zijkant...)

het nadeel van dit type banden is het kale profiel, waardoor bepaalde manoeuvres met enige voorzichtigheid gedaan moeten worden (weeral in vergelijking met de mtb-banden van ervoor)
King-Cobra
Mountainbiker

Post by King-Cobra »

Ik rij sinds kort ook met de MTB naar het werk. Is echter niet ver doch krijg er ook vergoeding voor.
Ik werk in het centrum van Brugge en daar is parkeren nogal een probleem.

Ik gebruik nu nog mijn standaard banden die erop lagen van bij aankoop. Ik overweeg echter om Schwalbe's te kopen. Ik had gedacht om achteraan racing ralph te plaatsen en vooraan de nobby nic.

Iemand anders een beter voorstel?

Greets
pt3r
Mountainbiker

Post by pt3r »

Als je geen offroad gaat rijden kan je er best slicks op leggen. Op asfalt heeft een noppenband zeker geen betere grip dan een slick. NN en RR zijn voor woonwerk verkeer (zonder offroad) echt wel overkill.
King-Cobra
Mountainbiker

Post by King-Cobra »

Ik heb al reeds enkele maal off-road gereden en zal dit verder blijven doen dit voorjaar en deze zomer.

Wat bedoel je juist met overkill? Op de site van Schwalbe staat er dat deze banden (NN en RR) een goede snelheid hebben.
Of misschien toch beter gaan voor SS?
pt3r
Mountainbiker

Post by pt3r »

shiai1bjorn wrote:Ik heb al reeds enkele maal off-road gereden en zal dit verder blijven doen dit voorjaar en deze zomer.

Wat bedoel je juist met overkill? Op de site van Schwalbe staat er dat deze banden (NN en RR) een goede snelheid hebben.
Of misschien toch beter gaan voor SS?
Ja maar die noppen slijten zeer snel af als je er hoofdzakelijk asfalt mee gaat rijden. En hebben uiteindelijk een minder goede grip op asfalt dan een slick. Als je natuurlijk maar een set wielen hebt en je oook off-road rijdt heeft het weinig zin om slicks op te leggen. Zelf rij ik ook met een RR NN combinatie maar dat is enkel omdat ik geen zin heb iedere keer andere bandjes te leggen afhankelijk van het type terrein.
Post Reply