No Tubes Informatie en ervaringen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
zondagsrijer
- Mountainbiker
Post by zondagsrijer »
Vandaag nog Sart Tilman gereden met noby nick 2.1 (gewone vouwband) met notubes vooraan op 2,2 bar en geen enkel probleem, band ligt er al enkele maanden op en verliest zo goed als geen druk (+- 80cc notubes). En dat bandje heb ik echt niet gespaard vandaag. Is op een xt tubeless wiel en ik weeg 80kg.
-
Bulkie
- Mountainbiker
En wat is het resultaat???wasbeer2006 wrote:IK deed de acryl kit alleen om het ventiel omdat het daardoor lekt. Ik gebruik het niet voor andere lekken.
Heb net Notubes gekocht (vloeistof) en ga het testen in Schwalbe RR tubless (van mijn vriendin) en zelf met een Hutichon slick 1.3 (voor de amstelgold)
Jullie horen mijn bevindingen!!
Merci,
Ken
schwalbe doctor blue vloeistof is dikken brol!madskatingcow wrote:Heb net hetzelfde voorgehad met een Nobby Nic 2.1 op DT Swiss XR4.1D velgen, druk 2.5 bar. Was met NoTubes erin (nogsteeds brol in mijn ogen tov Eclipse). Nadien met Eclipse erin 5 maand zonder problemen.
Zou het 2008 gamma van Schwalbe beter zijn op dat vlak?
Ben daar verschillende keren mee lekgereden, er komt juist water uit.
De laatse keer was na 3 weken, in een nagel gereden, ik trek die nagel er onderweg uit zodat mijn velg niet geabimeerd zou geraken. Spuit daar lucht met water uit de band. ok, wiel ronddraaien dus, maar niets geholpen. Thuisgekomen bleek die vloeistof helemaal te zijn verhard.
Op het potje stond 3 maanden levensduur.
banden waren michelin XCR AT tubeless.
Mijne lbs vertelde mij dat schwalbe enkel garantie geeft dat hun product werkt in hun eigen banden.
Da's toch logisch dat schwalbe enkel garantie geeft bij combinaties van hun eigen artikelen ? Van michelin is trouwens bekend dat de vloeistof er sneller intrekt. Denk je dat tune vb garantie geeft als je hun wassertrager met een standaard bidon gebruikt en dan problemen hebt? Of een stuurpen waarvan je de bouten veranderd hebt ? 
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
Ik heb de Stan zijn olympische velgen, met die rubber strip erin (70 gram) en wa smos (20 gram?)
Als ik die strip door tape vervang (5gram) ne Maxxis binnenband steek (54gr) om sneller banden zonder compressor te kunnen vervangen steek, en kap wa smos (10 gram) in die binnenband.......klopt mijn redenering of niet????
Als ik die strip door tape vervang (5gram) ne Maxxis binnenband steek (54gr) om sneller banden zonder compressor te kunnen vervangen steek, en kap wa smos (10 gram) in die binnenband.......klopt mijn redenering of niet????
- Headshot
- Mountainbiker
- Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder
die rubbere strip is niet nodig, ge kunt ze gewoon luchtdicht maken met de tape, dus geen rubber en binnenband nodigEl Perro Diablo wrote:Ik heb de Stan zijn olympische velgen, met die rubber strip erin (70 gram) en wa smos (20 gram?)
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Ik vind dat dit net bij Schwalbe het geval is en in veel mindere mate met Michelin.viperke wrote:Van michelin is trouwens bekend dat de vloeistof er sneller intrekt
Bij NoTubes had ik na 3 maand ook enkel water in de band, samen met een latex prop. Enkel bij Eclipse blijft er geen residu achter, perfect gewoon
- Dr.Gonzo
- Mountainbiker
was ik toch ook aan het denken waarom een rubberen strip...Headshot wrote:die rubbere strip is niet nodig, ge kunt ze gewoon luchtdicht maken met de tape, dus geen rubber en binnenband nodigEl Perro Diablo wrote:Ik heb de Stan zijn olympische velgen, met die rubber strip erin (70 gram) en wa smos (20 gram?)