115km verkennen. Tis ni iedereen gegevenroger wrote:Verkenning parcour kan wonderen doen,zeker bij afdalingen om het juiste traject te kiezen.
Raid des Hautes Fagnes 13/06/2010
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Zondag ook aangezet voor de 65km.
Prachtige rit, afgezien maar tegelijk ook genoten. Het nieuwe stukje was best te pruimen. Volgende passages zullen me zeker bijblijven:
Helling 16bis. Prachtige klim met nog de zeer pijnlijke piek net voor de top. Ik waande mij even in de Zwitserse Alpen :).
De afdaling naar het kasteel. Van boven tot beneden gereden en dat ging toch een pak vlotter dan de menige wandelaars die ik gekruist heb. Perfect te controleren met mijn formula's :D.
Nu voor mij de 4 'grote' van dit seizoen voorbij zijn (Olne, Waimes, La Reid en Malmedy), iemand suggesties voor programmavulling tussen dit en Chouffe?
Prachtige rit, afgezien maar tegelijk ook genoten. Het nieuwe stukje was best te pruimen. Volgende passages zullen me zeker bijblijven:
Helling 16bis. Prachtige klim met nog de zeer pijnlijke piek net voor de top. Ik waande mij even in de Zwitserse Alpen :).
De afdaling naar het kasteel. Van boven tot beneden gereden en dat ging toch een pak vlotter dan de menige wandelaars die ik gekruist heb. Perfect te controleren met mijn formula's :D.
Nu voor mij de 4 'grote' van dit seizoen voorbij zijn (Olne, Waimes, La Reid en Malmedy), iemand suggesties voor programmavulling tussen dit en Chouffe?
11 juli ... BollandDePedaal wrote:Zondag ook aangezet voor de 65km.
18 juli ... Rulles
...
- ATEGEV
- Mountainbiker
Ik ben zeker geen technisch wonder, maar als je veel dergelijke parcours rijdt kun je het op de duur wel. Als er geen marathon is in het weekend, neem ik ook deel aan XC, wordt bijna altijd gedubbeld, maar door de meer technische aard van de parcours, plus het feit dat je de kans krijgt die stukken meerdere keer te doen, wordt je sterker in zo'n dingen.
Op het moment dat ik daar kwam was er al wat volk, allemaal te voet. Iemand in een rood pakje komt me voorbij als ik ff stond te surplassen, ik hem weer voorbij toen hij wijs besliste wat te wachten tot er enkele mensen minder te voet op de afdaling stonden. Dan zijn we beiden verder bergaf vertrokken, vriendelijk roepend om alstublieft door te mogen. Velen schrokken dat er nog 2 al rijdend afkwamen, maar slalommend zijn we toch naar beneden gereden, en ook terug bergop, de zeer steile klim die er direct na kwamen. Boven op de laatste rots ben ik wel geslipt en nog een paar meter te voet moeten doen, idem die gast in 't rood, hij reed nog 1m verder. Misschien moest er minder volk geweest zijn zou ik door een andere lijn te kiezen boven geraakt zijn, maar daarvoor zal ik volgend jaar ietsje rapper moeten fietsen daarvoor.
Ik heb wel veel plaatsen verloren op dat plateau in het midden. Mooie vergezichten, dat wel, maar om te biken vond ik dat niet zo tof. En alleszins veel te lang. Op die snelheden durf ik niet in iemand zijn wiel te rijden, zeker niet off-road, zodanig dat ik groepje na groepje moest laten rijden. Geef mij dan maar die steile stukken met die vangnetten...
Op het moment dat ik daar kwam was er al wat volk, allemaal te voet. Iemand in een rood pakje komt me voorbij als ik ff stond te surplassen, ik hem weer voorbij toen hij wijs besliste wat te wachten tot er enkele mensen minder te voet op de afdaling stonden. Dan zijn we beiden verder bergaf vertrokken, vriendelijk roepend om alstublieft door te mogen. Velen schrokken dat er nog 2 al rijdend afkwamen, maar slalommend zijn we toch naar beneden gereden, en ook terug bergop, de zeer steile klim die er direct na kwamen. Boven op de laatste rots ben ik wel geslipt en nog een paar meter te voet moeten doen, idem die gast in 't rood, hij reed nog 1m verder. Misschien moest er minder volk geweest zijn zou ik door een andere lijn te kiezen boven geraakt zijn, maar daarvoor zal ik volgend jaar ietsje rapper moeten fietsen daarvoor.
Ik heb wel veel plaatsen verloren op dat plateau in het midden. Mooie vergezichten, dat wel, maar om te biken vond ik dat niet zo tof. En alleszins veel te lang. Op die snelheden durf ik niet in iemand zijn wiel te rijden, zeker niet off-road, zodanig dat ik groepje na groepje moest laten rijden. Geef mij dan maar die steile stukken met die vangnetten...
Last edited by ATEGEV on Sat 19 Jun 2010 11:40, edited 2 times in total.
- Jeanke6
- Mountainbiker
- Location: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Bolland is geen chrono/marathon meer...pliepla wrote:11 juli ... BollandDePedaal wrote:Zondag ook aangezet voor de 65km.
18 juli ... Rulles
...
Niks kan tippen aan de rdhf ... Bolland is het land van Herve, da's een pak minder technisch ('t is wel lang geleden dat ik daar geweest ben, niet dat de omgeving serieus veranderd gaat zijn, maar 't kan zijn dat ik het mij iets anders herinner dan het eigenlijk was).DePedaal wrote:Zijn deze van gelijkaardig technisch niveau? Ik ben geen hoogvlieger wa techniek maar ik heb ze wel graag uitdagend.pliepla wrote: 11 juli ... Bolland
18 juli ... Rulles
...
Rulles is iets recenter en die herinner ik mij als redelijk technisch. Je zit wel meer in 't bos en minder op de rotsen ...
't Is dan ook al lang geleden hé. Maar 't is een tocht met een goede reputatie, niet? 'k Was eigenlijk van plan om dit jaar nog eens te gaan ...Jeanke6 wrote: Bolland is geen chrono/marathon meer...
Kijk hier eens,bij O2MC kalender. Staan er ook nog een paar tussen.
http://www.bikers.be/pg.asp?pageID=320
Die van nu zondag is ook wel ok, in het Naamse. Natuurlijk niet zoals Waimes, La reid en GRHF ma ja. Ge kunt ni verwachten dat er elke week zo'n zijn.
Heb dit jaar jammer genoeg GRHF moeten overslaan, ziek. Hoop tegen zondag terug te kunnen rijden. Echt jammer want was vorig jaar de geweldigste Marathon.[/url]
http://www.bikers.be/pg.asp?pageID=320
Die van nu zondag is ook wel ok, in het Naamse. Natuurlijk niet zoals Waimes, La reid en GRHF ma ja. Ge kunt ni verwachten dat er elke week zo'n zijn.
Heb dit jaar jammer genoeg GRHF moeten overslaan, ziek. Hoop tegen zondag terug te kunnen rijden. Echt jammer want was vorig jaar de geweldigste Marathon.[/url]
-
pieterp
- Mountainbiker
- Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up
Redelijk goed, beetje materiaal pech in het begin maar verder goed kunnen rijden.Dader wrote:Ja wat een Marathon, de mooiste, de zwaarste!
Ik heb het geprobeerd 115km singlespeed maar dat is niet gelukt, vol goede moed vertrokken en halverwege de 90 afslag genomen ook dat verliep niet zoals ik had verwacht (te veel omhoog lopen), het is geen Cimes de Waimes had ik al gemerkt :) dus heb ik de eerste afslag naar de 65km genomen.
De starre vork was geen probleem als je het gewend bent, je hebt alleen spierpijn de volgende dag! Maar ok in de extreme afdalingen met veel wortels en stenen gaat het bij mij althans niet heel erg vlot.
Pieterp hoe is het jou vergaan??
Dat van die vaste vorken en spierpijn is helemaal waar. Bij mij zijn het de bovenarmen en mijn handen.
Kreeg in die afdaling aan het kasteel nog de opmerking dat er velen die met vering rijden nog iets konden leren van mij met de vaste vork
verder verslag op mijn blog.