8ste Hagelandse Chrono op Zaterdag 7 juni 2008
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
zondagsrijer
- Mountainbiker
Post by zondagsrijer »
Ik heb me ook goed "geamuseerd", veel gevloekt, me afgevraagd waarom ik er weer eens aan begonnen was, op de tanden gebeten om toch maar een mooie plaats te behalen, niet binnendoor gereden,... En uiteindelijk 79ste geworden in 4u14min.
Thuis aangekomen pijn in de zij, op 5 min. tijd zo erg dat ik het niet meer kon uithouden en lag te "kreperen" en mijn hele lichaam begon te tintelen.
Ziekenwagen gebeld wegens toch wel ongerust. Op spoed werd het vermoeden bevestigd, een "niercrisis", 10 min. na de pijnmedicatie voelde ik al niets meer en later op de avond steentje al uitgeplast en probleem opgelost. Nog 1 nachtje in het ziekenhuis gebleven en nu terug 100% ok, binnen 10 dagen op controle.
Nu zei de dokter in het ziekenhuis wel dat het ene niks te maken heeft met het andere maar ik heb wel op het internet gelezen dat bij bv. marathonlopers het risico toch verhoogd is wegens mogelijke uitdroging.
Ik heb nochtans 4 bidons + nog een beetje water gedronken.
Ik vermoed dat het wel een gevolg is geweest van de zware inspanning en het vele vochtverlies. Iemand hier ervaring mee of nog gelijkaardige gevallen tegengekomen?
Weer eens een avontuur en leuk om na te vertellen maar die pijn zou je zelfs je ergste vijand niet toewensen, is niks vergeleken me het "afzien" op de fiets tevoren.
Maar volgend jaar ben ik er weer bij hoor behalve om nog eens zo te ploeteren heb ik ook niet echt veel zin. Ook kostelijke grap, remblokken voor en achter zo goed als versleten op 1 rit maar ja dat wisten we op voorhand natuurlijk.
Voor diegenen die het echt te zwaar vonden moet je inderdaad beseffen dat een "minimum" aan training inderdaad wel noodzakelijk is om deze rit op een "aangename" manier kunnen uit te rijden, als je het echt onmenselijk vond ofwel meer trainen ofwel kortere ritten rijden en minder afzien.
Thuis aangekomen pijn in de zij, op 5 min. tijd zo erg dat ik het niet meer kon uithouden en lag te "kreperen" en mijn hele lichaam begon te tintelen.
Ziekenwagen gebeld wegens toch wel ongerust. Op spoed werd het vermoeden bevestigd, een "niercrisis", 10 min. na de pijnmedicatie voelde ik al niets meer en later op de avond steentje al uitgeplast en probleem opgelost. Nog 1 nachtje in het ziekenhuis gebleven en nu terug 100% ok, binnen 10 dagen op controle.
Nu zei de dokter in het ziekenhuis wel dat het ene niks te maken heeft met het andere maar ik heb wel op het internet gelezen dat bij bv. marathonlopers het risico toch verhoogd is wegens mogelijke uitdroging.
Ik heb nochtans 4 bidons + nog een beetje water gedronken.
Ik vermoed dat het wel een gevolg is geweest van de zware inspanning en het vele vochtverlies. Iemand hier ervaring mee of nog gelijkaardige gevallen tegengekomen?
Weer eens een avontuur en leuk om na te vertellen maar die pijn zou je zelfs je ergste vijand niet toewensen, is niks vergeleken me het "afzien" op de fiets tevoren.
Maar volgend jaar ben ik er weer bij hoor behalve om nog eens zo te ploeteren heb ik ook niet echt veel zin. Ook kostelijke grap, remblokken voor en achter zo goed als versleten op 1 rit maar ja dat wisten we op voorhand natuurlijk.
Voor diegenen die het echt te zwaar vonden moet je inderdaad beseffen dat een "minimum" aan training inderdaad wel noodzakelijk is om deze rit op een "aangename" manier kunnen uit te rijden, als je het echt onmenselijk vond ofwel meer trainen ofwel kortere ritten rijden en minder afzien.
- devil biker
- Mountainbiker
Post by devil biker »
zal ook wel in de buurt komen, een paar keer in een afdaling een slize gemaakt.Verellen wrote:Ik ben in totaal 12 keer gevallen, hoe zat het met de rest?
Bestaat daar geen neven-competitie voor?![]()
Toch niemand te erg gevallen?
Ik heb aan de finish iemand met zijn arm in de plaaster gezien.
en ene keer de afgrond in getotterd ongeveer 1,75m lager ( de kerel die mijn fiets en mij der heeft uitgeholpen bedankt é).
mijn evenwichts gevoel laat me soms in de steek
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
is gewoon vorming van nierstenen geweest. en door de gegeven omstandigheden heeft het zich vroeger laten voelen.
evengoed had je pas binnen bv 2 weken last gehad.
heeft niks met sport op zich te maken...
nierstenen krijg je vooral van melk / zavelprodukten , alsook zaken zoals frit (vetstoffen). bepaalde fregmenten in die produkten kunnen op lange termijn nierstenen gaan vormen. mensen die erg veelvuldig deze produkten nuttigen, zullen er dan ook grotere kans op hebben -zeker degenen die bv 3x de week frit eten, elke dag 2 liter melk drinken, veel kaas eten etc..(je hebt er die dat doen, gelukkig een minderheid)
evengoed had je pas binnen bv 2 weken last gehad.
heeft niks met sport op zich te maken...
nierstenen krijg je vooral van melk / zavelprodukten , alsook zaken zoals frit (vetstoffen). bepaalde fregmenten in die produkten kunnen op lange termijn nierstenen gaan vormen. mensen die erg veelvuldig deze produkten nuttigen, zullen er dan ook grotere kans op hebben -zeker degenen die bv 3x de week frit eten, elke dag 2 liter melk drinken, veel kaas eten etc..(je hebt er die dat doen, gelukkig een minderheid)
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
- Bahamontes Wacky racer
- Mountainbiker
Die afsnijders nu ook weer niet overroepen, velen van hen waren opgevers en zochten gewoon de kortste weg naar de start terug. Als ik de top van het klassement bekijk zie ik toch geen verrassingen dus overdrijf dit (hier en daar zal er wel eens ééntje een hoek afsnijden maar dat gebeurt dan meestal in de achtergrond) probleem niet.
Chapeau voor de organisatie, die bidonnen is een goed systeem en voor 10 euro krijg je heel wat waar voor je geld!! Vraagje: waarom zat de klim en het rondje in Troostenbergbos er niet in, ik veronderstel geen toelating? Ons verslag vind je op www.dc-construct-team.be
Chapeau voor de organisatie, die bidonnen is een goed systeem en voor 10 euro krijg je heel wat waar voor je geld!! Vraagje: waarom zat de klim en het rondje in Troostenbergbos er niet in, ik veronderstel geen toelating? Ons verslag vind je op www.dc-construct-team.be
het was zwaar modderpacour ik heb er maar 45km gedaan en toen had ik stukken
aan mijn achterderailleur was naar boven gedraaid en zat vast .ik was net een km van de derde contolepost ben ik terug tevoet gegaan naar de controlepost en toen hebben ze iemand gebeld en zo hebben ze me aan de aankomst afgezet nog maals bedankt
.het eten was ook lekker .de organasie was heel goed en het pacour ook
gele pijtjes waren wat klien ,maar mtblangdorp ging aan stad vragen voor gorte pijlen dat hebben ze gezegt