Ongehoord gedrag

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
phille
Mountainbiker

Post by phille »

aan de inschrijving gewoon iedereen wijzen op een helmplicht, is iets wat VWB of andere bobos allang hadden moeten pushen
wat de deelnemer zelf doet is zijn zaak, in de wet staat dat ik max 120 mag doen op de autostrade ...
DonFre
Mountainbiker

Post by DonFre »

Simpel toch? Geen helm = geen aanspraak op de verzekering...
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

DonFre wrote:Simpel toch? Geen helm = geen aanspraak op de verzekering...
Mijn gedacht.
phille
Mountainbiker

Post by phille »

persoonlijjk bekijk ik het ook uit een organisatie standpunt, liever voorkomen dan genezen !
het zou me zelfs niet verbazen als je als helmloze een organisatie kan betichten hem toch te hebben laten vertrekken ...
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

Als je als organisator een helm verplicht, hoeveel inschrijvingen ga je dan verliezen ? Volgens mij is dat gewoon verwaarloosbaar en zullen die koppigaards rap een pot op hunne kop zetten.
Bij een crono zijn helmen verplicht en heb ik nog nooit iemand horen protesteren.
phille
Mountainbiker

Post by phille »

als organisatie ben je dan ingedekt, remember pukkelpop waar iedereen was aant roepen wie de schuld zou dragen, kijk zo zit het systeem in elkaar en je moet jezelf indekken (spijtig genoeg ... of is dit de enigste manier)
patje2
Mountainbiker

Post by patje2 »

Ik kan me nog heel goed herinneren dat er zonder helm gekoerst werd (in frankrijk) hed daar ook nog zonder aan de start gestaan. In belgie was er zo een soort worstenhelmpje dat we droegen. Toen deze helm plicht er kwam werd er gestaakt door de rennens. Ze reden in belgie wel met een helm maar in frankrijk was dat een probleem. Toen de pothelm er kwam mocht je eerst nog kiezen wat je op deet en later werdt deze verplicht in wedstrijden. Ik weet dat er nu profploegen zijn die hun renners verplichten er zelfs mee te gaan trainen op straf van finansiele sancties. Heb zelf gekoerst tot eind jaren 90 dan een 10tal jaar niet meer gefiets en sinds ik terug beginnen fietsen ben draag ik hem altijd vroeger enkel in de wedstrijden. Er zijn ook heel veel clubs die hun leden niet laten mee rijden zonder helm. Nu kan je volgens mij makelijk en helmplicht in voeren op uw tt als inrichter geen helm op is niet toelaten op het eerste stuk waar je een kontrole doet op helm en zwartrijden 2vliegen in een klap.
Killerbeetje
Mountainbiker

Post by Killerbeetje »

Als ze graag zonder helm rijden
laat ze rijden
Als ze graag roken
laat ze roken
Iedereen doet wat hij wil
en er zijn al wetten genoeg
er is een gezegde: wie zijn gat verbrand moet op de .......
VaMalder
Mountainbiker

Post by VaMalder »

Killerbeetje wrote:Als ze graag zonder helm rijden
laat ze rijden
Als ze graag roken
laat ze roken
Iedereen doet wat hij wil
en er zijn al wetten genoeg
er is een gezegde: wie zijn gat verbrand moet op de .......
Wie zijn gat verbrand ... mag kontent zijn dattem ni omgekeerd stond ..
phille
Mountainbiker

Post by phille »

tis alleen een beetje onnozel dat wij ziekenzorg moeten betalen voor iemand die zijn lepel en vork niet meer kan vasthouden terwijl dit had voorkomen kunnen worden met een helm te dragen ...
Post Reply