voor mij welKen1984 wrote:uncle sam wrote:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
-0.25 wegens 1 bepijling "moeilijk" die eigenlijk niet te doen moet heten![]()
nl die 2 afdalingen/beklimmingen op en neer rechts/net naast die grasweg.
Naar beneden ok, maar dan direct terug zo stijl omhoog heb ik niemand zien doen![]()
quote]
Dat was langs het Kanaal zeker? Idd, die waren, voor mij toch, niet te doen :)
21/10/07 Oostrozebeke
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- sleery
- Mountainbiker
- Location: twee wielen frame stuur ketting 2 remmen en een versnellingsapparaat
Superlatieven schieten hier te kort om veeteeteetje en zijn bende te 'proficiateren' met hun schitterende tocht. Ondanks 't feit dat ik een vijftal keer diende af te stappen (paar bergjes niet opgeraakt, beekje in een bos niet durven nemen, voorwiel uitgegleden op één van de boomwortels waar er notabene een bordje stond 'pas op voor de boomwortels'
en voorwiel ook es weg gegleden over een oranje plastiek buis die ergens dwars over het parcours lag) doet dit niks af van het enorme hoge niveau van deze toertocht.
Samen met cube'ke en 't klimmerke pas rond 9.45 uur gestart en nergens drukte gehad op de 45 km. Nadeel daarvan was wel dat je je nooit eens een beetje kon weg steken in een groepje op de weg, om je wat te laten meezuigen en te recupereren.
Maar ja, dat was eigenlijk een probleem dat zich niet echt stelde, want . . . er zaten bijna geen stukken weg in deze tocht.
Naast al de reeds vernoemde juweeltjes in het parcours, toch ook graag de doortochten vermelden door het maïsveld (een boer had blijkbaar speciaal één strook maïs uitgereden om de tocht te laten passeren), tussen de prei en de bloemkolen of door de boomgaard. De naam VELDtoertocht werd dus werkelijk alle eer aan gedaan.
Ook de bruggen met de grasmatten waren staaltjes van 'finishing touch'.
Hoewel er slechts 1 bevoorrading was, toch bijzonder veel rustplaatsen gezien onderweg, want praktisch na ieder bosje en/of singletrack zaten/lagen/hingen bikers uit te blazen van de inspanning.
Onderweg ook - zonder het te weten - kennis gemaakt met woordkunstenaar motorbïker , wiens dochter net van de sokken was gereden, en nog huilend van de pijn en van het schrikken horizontaal op het aardoppervlak verbleef. Een kortstondig klapke gedaan, maar verder konden we eigenlijk niet echt iets doen om te helpen, en zijn dan maar verder gereden, zonder te weten dat het de befaamde motorbïkers' dochter was.
Uiteindelijk -helemaal naar de kl***n- de aankomst bereikt, fietske afgespoten, pistoleetje en grimbergentje geconsumeerd, grote plateau aan zijn forumtafel nog es gefeliciteerd, en dan richting huiswaarts en de canapé in, om , vechtend tegen de slaap, de WB-cross in Kalmthout te aanschouwen.
Zelf jaarlijks een MTB-tocht organiserende, heb ik enorm veel bewondering en respect voor het vele werk dat jullie verzet hebben in Oostrozebeke.
VTT-tje, je bent m.i. werkelijk de enige die het verdient deze nickname te dragen !
Samen met cube'ke en 't klimmerke pas rond 9.45 uur gestart en nergens drukte gehad op de 45 km. Nadeel daarvan was wel dat je je nooit eens een beetje kon weg steken in een groepje op de weg, om je wat te laten meezuigen en te recupereren.
Maar ja, dat was eigenlijk een probleem dat zich niet echt stelde, want . . . er zaten bijna geen stukken weg in deze tocht.
Naast al de reeds vernoemde juweeltjes in het parcours, toch ook graag de doortochten vermelden door het maïsveld (een boer had blijkbaar speciaal één strook maïs uitgereden om de tocht te laten passeren), tussen de prei en de bloemkolen of door de boomgaard. De naam VELDtoertocht werd dus werkelijk alle eer aan gedaan.
Ook de bruggen met de grasmatten waren staaltjes van 'finishing touch'.
Hoewel er slechts 1 bevoorrading was, toch bijzonder veel rustplaatsen gezien onderweg, want praktisch na ieder bosje en/of singletrack zaten/lagen/hingen bikers uit te blazen van de inspanning.
Onderweg ook - zonder het te weten - kennis gemaakt met woordkunstenaar motorbïker , wiens dochter net van de sokken was gereden, en nog huilend van de pijn en van het schrikken horizontaal op het aardoppervlak verbleef. Een kortstondig klapke gedaan, maar verder konden we eigenlijk niet echt iets doen om te helpen, en zijn dan maar verder gereden, zonder te weten dat het de befaamde motorbïkers' dochter was.
Uiteindelijk -helemaal naar de kl***n- de aankomst bereikt, fietske afgespoten, pistoleetje en grimbergentje geconsumeerd, grote plateau aan zijn forumtafel nog es gefeliciteerd, en dan richting huiswaarts en de canapé in, om , vechtend tegen de slaap, de WB-cross in Kalmthout te aanschouwen.
Zelf jaarlijks een MTB-tocht organiserende, heb ik enorm veel bewondering en respect voor het vele werk dat jullie verzet hebben in Oostrozebeke.
VTT-tje, je bent m.i. werkelijk de enige die het verdient deze nickname te dragen !
Deze was volledig af
heb er zelfs tot tweemaal toe van genoten!
ben zaterdagnamiddag even gaan neuzen in de streke, eens gaan kijken of er al dan niet een bepaald stukske in deze tocht zou zijn opgenomen, maar dan kwam van het ene (stukske) het andere (stukske)
bijgevolg dan maar mooi de pijltjes gevolgd en alzo genietend het hele traject afgereden.
Volgend jaar zeker terug!!!
Zondag 28 oktober 2de Brigandsbikers WinterVTT te Ingelmunster (zie kalender mountainbike.be)
ALLEN VAN HARTE WELKOM !!!
Volgend jaar zeker terug!!!
Zondag 28 oktober 2de Brigandsbikers WinterVTT te Ingelmunster (zie kalender mountainbike.be)
ALLEN VAN HARTE WELKOM !!!
- cowboy peter
- Mountainbiker
Post by cowboy peter »
Op 15m na geen modder, bijna geen hoogtemeters, maar des te meer offroad, nijdige minihellingskes en korte bochten. Dit in combinatie met een zuigende ondergrond heeft er blijkbaar voor gezorgt dat iedereen moe maar voldaan de eindmeet gehaald heeft. Het is een plezier om op de foto's te zien dat iedereen van de tocht genoot. Zelfs degene die op de grond lagen bleven lachen. Ik vraag mij wel af waar al die rook vandaan kwam in de foto voor en achter mij?? Nu zal het zeker wel opvallen dat ik rondreed met een velo met een moteurke
.
Nu nog wachten op het filmpje om de tocht nogmaals te herbeleven.
Volgend jaar beter doen zal waarschijnlijk moeilijk zijn temeer enkele stroken bedreigd zijn. Alhoewel, ik denk dat Vtt-tje fantasie genoeg heeft om alternatieven aan te bieden.
Nu nog wachten op het filmpje om de tocht nogmaals te herbeleven.
Volgend jaar beter doen zal waarschijnlijk moeilijk zijn temeer enkele stroken bedreigd zijn. Alhoewel, ik denk dat Vtt-tje fantasie genoeg heeft om alternatieven aan te bieden.
- 't klimmerke
- Mountainbiker
Post by 't klimmerke »
met rik c en cube'ke vertrokken voor een prachtige tocht met veel technische passages(wat ik het liefst van al heb
) toch een stuk of 4 keer moeten afstappen
inderdaad bijna geen weg in de tocht
en na het laatste bos bij het buitenkomen wel 100 man zien staan uitblazen
de 32 km gedaan met gemid. van 16km/u
kortom prachtige tocht
proficiat aan veeteeteetje en de andere medewerkers
kortom prachtige tocht
- 't klimmerke
- Mountainbiker
Post by 't klimmerke »
met rik c en cube'ke vertrokken voor een prachtige tocht met veel technische passages(wat ik het liefst van al heb
kortom prachtige tocht
kortom prachtige tocht
- 't klimmerke
- Mountainbiker
Post by 't klimmerke »
kortom prachtige tocht
kortom prachtige tocht
- Motorbiker
- Mountainbiker
- AMG
- Mountainbiker
- Location: CUBE ltd TEAM is GESTOLEN, CUBE REACTION, COLNAGO Cross World Cup, CANNONDALE FLASH 1, THOMPSON
Meer kan ik nie zeggen: formidabel, indrukwekkend, alles was perfect!
Beste TT dat ik in m'n nog maar prille MTB carrière gereden heb, en o zo'n zalige technische stukken, om kippevel van te krijgen...
Samen gereden met den wakkere bakker en een aardig gemiddelde van een goeie 20 km/uur over een afstand van een 85 km.
Beste TT dat ik in m'n nog maar prille MTB carrière gereden heb, en o zo'n zalige technische stukken, om kippevel van te krijgen...
Samen gereden met den wakkere bakker en een aardig gemiddelde van een goeie 20 km/uur over een afstand van een 85 km.