Kluisbergen - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Re: Kluisbergen - Bloso
Hallo, sinds mei 2014 werd de hele regio Vlaamse Ardennen onder handen genomen. Ook de MTB-route van Kluisbergen werd aangepakt. Was wel nodig. Nog iemand de route gereden?
Gewijzigde Bloso routes kluisbergen:

upload gifs
- Groen: 11,4 km - 304^hm
- Blauw: 12,9 km - 230^hm
- Rood: 18,9 km - 450^hm
- Groen+Rood+Blauw: 43,1 km 993^hm:
http://www.bloso.be/sportpromotie/Natuu ... ium=Plugin

upload gifs
- Groen: 11,4 km - 304^hm
- Blauw: 12,9 km - 230^hm
- Rood: 18,9 km - 450^hm
- Groen+Rood+Blauw: 43,1 km 993^hm:
http://www.bloso.be/sportpromotie/Natuu ... ium=Plugin
-
racoonfreak
- Mountainbiker
Post by racoonfreak »
De rode lus is gevoelig uitgebreid zag ik vandaag, een mooie klim en afdaling door het Elene(spijker)bos (niet het beest), Cabernhol en het Leo Pironpad...best pittig nu ! Bepijling blijft zwak vind ik 
Er is nu een verbinding vanop de koppenberg (hospitaalweg) via de kortekeer naar de spijker, handig voor mij in elk geval. Sommige pijltjes van de rode lus zijn gewoon gele verbindingpijltjes zag ik, je zit dus al op de rode lus voor je het weet...
Er is nu een verbinding vanop de koppenberg (hospitaalweg) via de kortekeer naar de spijker, handig voor mij in elk geval. Sommige pijltjes van de rode lus zijn gewoon gele verbindingpijltjes zag ik, je zit dus al op de rode lus voor je het weet...
-
racoonfreak
- Mountainbiker
Post by racoonfreak »
Schijnt te zijn om gemotoriseerd verkeer te werenprideandglory1891 wrote:Geen ijzeren kabels gezien gisteren.![]()
Wel nog altijd snoeiwerken aan de gang op verschillende plaatsen.
De "greppe" hebben ze nu helemaal versperd. Proficiat jongens, amai ge kunt da nogal goed groene jongens![]()
![]()
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 4_01285701" onclick="window.open(this.href);return false;
- BerggeitCasualFietser
- Mountainbiker
Post by BerggeitCasualFietser »
Allemaal goe en wel, maar als je op de foto kijkt, kan je er ook niet om heen rijden heracoonfreak wrote:Schijnt te zijn om gemotoriseerd verkeer te werenprideandglory1891 wrote:Geen ijzeren kabels gezien gisteren.![]()
Wel nog altijd snoeiwerken aan de gang op verschillende plaatsen.
De "greppe" hebben ze nu helemaal versperd. Proficiat jongens, amai ge kunt da nogal goed groene jongens![]()
![]()
![]()
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 4_01285701" onclick="window.open(this.href);return false;
-
racoonfreak
- Mountainbiker
Post by racoonfreak »
Helaas niet nee (mag je in principe ook niet biken, je moet de blosoroute volgen)BerggeitCasualFietser wrote: Allemaal goe en wel, maar als je op de foto kijkt, kan je er ook niet om heen rijden he
Maar duidelijk dat er actie ondernomen word in de Vlaamse ardennen.
Even een stukje overtypen uit de papieren versie van het nieuwsblad vandaag:
Voor gemotoriseerde recreanten en voor wildcrossen is er in natuurgebieden geen plaats vindt ANB 'omdat de groep wildrijders te groot werd, ondernamen we recent een aantal werkzaamheden in enkele bossen van de vlaamse ardennen tegen ongepaste wildrecreatie' klinkt het. We schreven in deze krant eerder dat in het kluisbos, koppenbergbos en muziekbos extra afsluitingen geplaatst zijn, en een aantal bomen geveld werden om de doorgang te verhinderen. We kregen als agentschap de voorbije maanden heel wat meldingen van andere recreanten die wildcrossen en het negeren van de toegankelijkheidsregels door andere gebruikers aanklaagden, zegt ANB. daarom gaat het agentschap gericht optreden tegen de wildrijders. We zullen in de toekomst actief optreden tegen ongepaste recreatie. We zullen regelmatig patrouilleren in de probleemgebieden. We houden preventieve acties, maar zullen ook gecoordineerde acties houden in samenwerking met de politie en het parket.
Vorige week maakte ik deze foto's in het koppenbergbos:

100 meter verder:

In principe een wandelpad, maar hopelijk wordt voor toertochten in de toekomst nog een uitzondering gemaakt....
- blubberduck
- Mountainbiker
Post by blubberduck »
manmanman ....waar zijn ze mee bezig, "we = mtb'rs" worden blijkbaar even hoog "aanzien" als de IS en vogelvrij verklaardracoonfreak wrote:....maar zullen ook gecoordineerde acties houden in samenwerking met de politie en het parket.
...
Waar precies zijn deze foto's genomen?racoonfreak wrote:Vorige week maakte ik deze foto's in het koppenbergbos:
100 meter verder:
In principe een wandelpad, maar hopelijk wordt voor toertochten in de toekomst nog een uitzondering gemaakt....